Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dålig ljudvolym med FM-sändare. 9-5 -00

  1. #1

    Dålig ljudvolym med FM-sändare. 9-5 -00

    Hej!

    Äger en 9-5:a årsmodell -00 och inte olikt många av er säkert vill jag spela egen musik i bilen. Har ägt en Belkin FM-sändare (https://www.kjell.com/se/sortiment/l...sandare-p92141) och har fungerat okej. Dock är ljudvolymen väldigt låg, och jag får höja upp stereon massvis för att få tillräckligt högt ljud. Detta medför ett brus som går att hantera vid snabba låtar, men förstör annat som lugnare musik eller podcast.

    Antar att någon/några av er stött på samma problem. Har ni någon lösning på detta? Annan variant på FM sändare eller finns det andra sätt att lösa musikproblemet på?

    Många tack för svar!

  2. #2
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 190
    Medlem#
    ja
    Det beror ju på hur stark signal du skickar in i din FM-sändare. Justeras med volymen på prylen, källan, som du kopplat till FM-sändaren. Testa gärna med olika källor. Telefoner datorer osv för att se om det är förklaringen.

    Jag har upplevt liknande med https://www.kjell.com/se/sortiment/l...sandare-p31750 i både 9-5 och andra bilar. Jag måste ha ganska hög volym i källan. Har använt ipod, och div olika telefoner och datorer. Men inte fått så dåligt ljud att man inte kan lyssna på ljudbok. Kanske är det en bättre modell.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Det beror ju på hur stark signal du skickar in i din FM-sändare. Justeras med volymen på prylen, källan, som du kopplat till FM-sändaren. Testa gärna med olika källor. Telefoner datorer osv för att se om det är förklaringen.

    Jag har upplevt liknande med https://www.kjell.com/se/sortiment/l...sandare-p31750 i både 9-5 och andra bilar. Jag måste ha ganska hög volym i källan. Har använt ipod, och div olika telefoner och datorer. Men inte fått så dåligt ljud att man inte kan lyssna på ljudbok. Kanske är det en bättre modell.
    Tack för svar!
    Kanske​ dåligt av mig att inte skriva det från början, men har alltid full volym i min mobil. Detta hände både på min gamla iPhone och nya Androidtelefon. Trots högsta volym har jag fortfarande detta problemet. Kan testa med en laptop, men förmodligen samma svar där tyvärr!

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509
    Jag bruke få bättre ljud om jag ställer källan på kanske 80%. Fm-sändare pallarr inte hur hög insignal som helst. Detta brukar iofs ge dåligt ljud vid starka ljud eller bokstäver som p, d och t.

    Brus och tjut kan det bli mer av om man laddar telefonen från ett annat uttag än sändaren. Försök köra mobilen på batteri eller ladda via ett uttag på sändaren om det finns. Det brukar tyvärr inte ge så mycket ström dock.



    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av masthugg Visa inlägg
    Jag bruke få bättre ljud om jag ställer källan på kanske 80%. Fm-sändare pallarr inte hur hög insignal som helst. Detta brukar iofs ge dåligt ljud vid starka ljud eller bokstäver som p, d och t.

    Brus och tjut kan det bli mer av om man laddar telefonen från ett annat uttag än sändaren. Försök köra mobilen på batteri eller ladda via ett uttag på sändaren om det finns. Det brukar tyvärr inte ge så mycket ström dock.



    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Ska testa ljudvolymen senare, men tror ej på större effekt tyvärr.

    Vad gäller ditt andra stycke så laddar jag aldrig, kör endast korta sträckor. Tack ändå!

  6. #6
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 190
    Medlem#
    ja
    Kjell och co har ju flera modeller. Man kan kanske prata med dem och byta till en annan modell...
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    503

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509
    Alla fm-sändare jag haft har haft låg volym och ganska kasst ljud.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Byte av ljuddämpare - ljudvolym?
    Av Marcus89 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 22:41
  2. Lägre ljudvolym med motorn igång..
    Av J0NTIZ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 11:11
  3. Max ljudvolym på träffar.
    Av 32991 i forum Allmänt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2005-07-11, 18:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •