Glader - Är det YFG163? YS3FA7CY1A1617560 ?
I tisdags var bilen, med nästan samma bilder, till salu av Kalle i Strömstad om jag såg rätt. Skillnaden nu är att inga bilder visar regnummer. Googlade chassinumret på bilen i Kalles annons nu och hittade den tidigare i denna tråd.
Annons från 2017 uppmärksammad av axelsson:
http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1444095
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Ja, ägaruppgifterna för bilen stämmer med annonsen, han har haft bilen i snart 3 år.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/YFG163
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
https://www.blocket.se/annons/skane/...tomat/96775877
https://en.bidfax.info/saab/9-3/8012...686010605.html
Ser det inte ut som om främre stötfångaren är dåligt reparerad?
Ägaren är i alla fall ärlig. Vilket är positivt.
WYK71J YS3FB79Y686010605
Om säljaren är ärlig beror kanske på hur man definierar ärlig
Att bilen aldrig är vinterkörd kan rimligen ingen veta.
Bilen var 10år gammal när den köptes som skrot för 725 USD. Dessa 10år fanns den i Connecticut som ligger på USAs salta atlantkust. Klimatet är varmt och fuktigt på sommaren och kallt på vintern med snö. Connecticut är en delstat som använder vägsalt. Källa här. För att vara endast sommarkörd ser ventilkåpa mm väldigt oxiderat/rostigt ut.
Att bilen nu är värd 120000kr mer än när den såldes med frontskadan känns ganska orimligt även inräknat de två ditklistrade Hirsch-märkena. Därmed inte sagt att bilen inte är värd mer än de ca 7000kr som säljaren köpte den för. Bra affärer är inte olagligt.
Men om jag skulle gissa har bilen gått de första 18500 milen på fuktiga sommarvägar och saltade vintervägar i USA och rostat ordentligt, därefter tog det 3år/500mil i Sverige för säljaren att inse att det var bättre att satsa på något annat objekt. Jag tror det är rätt tänkt. Speciellt till det priset.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Var står det att att den aldrig gått vintertid? ”inte gått mer än 500 sommar mil i min ägo” är vad jag kan se.
Håller med om att reparationen av den främre kofångaren ser ut att vara bristfällig.
Någon som vet mer om ****H71RX96001314 än det som framgår av car.info?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0 T Automat Linear säljes i Trollhättan | Blocket
Första bilden är uppenbarligen inte bilen som säljs
Bild 2-6 är, YAP631 "fixad" av kändisen i Strömstad:
2008 SAAB 9-3 2.0T VIN: YS3FB79Y086010423 (autoinspect.us)
Nuvarande ägare köpte bilen för 2 veckor sen. Missnöjd?
På de länkade bilderna har den utlösta rullningsskydd i baksätet.
Jag skulle starkt misstänka på att det istället sitter en binge motstånd inkopplade till SRS-kontrollern (om den alls är inkopplad).
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Och förarairbagen utlöst. De i stolarna och passagerarairbagen verkar ha klarat sig.
Snabb sökning: YAP631 var till salu förra året vilket jellybear uppmärksammade med ett inlägg i tråden vi är i nu.
http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1547479
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Är det någon som träffat Strömstad fixarna i verkligheten någon gång? Skulle vara kul at åka dit någon gång och prata lite med dom och se hur mycket dom säger om att bilarna varit tottalkvaddade i USA
Var väl ngn på forumet som fick chansen att titta lite med på djupet på en Strömstads fixad cab. Det var en del detaljer som inte var det bästa om jag minns rätt.
Persson222 - Jag har bara frågat två köpare av ”strömstadcabbar”, som köpt i första hand av honom, om de fått veta bilhistoriken innan köp. Den ena bilen hade badat, den andra krockats. De nya ägarna hade båda fått all info innan köp. Hur det är med övriga bilar/köpare vet jag inte.
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Ofta är det väl så.
På ett tidigare jobb hade vi en plåtfirma som granne, han hade alltid totalkvaddade bilar (oftast BMW och mercedes dock) hemma som dom jobbade på när det var ont om kundjobb, sen såldes bilarna med helt öppna kort där köparna fick veta att bilen varit totalkvaddad men fixad, för ett bra pris, tyvärr så brukade den nya ägaren sällan informera nästa ägare när han sålde bilen, ofta bara månader efter köpet.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Jag kan inte låta bli att förundras över vem som kan tänkas köpa en sådan här bil. Får inte riktigt in det i min skalle.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/YAP631
(Den gula cabben YAP 631 ovan)
Senast redigerat av Mika83 den 2022-03-11 klockan 11:43. Anledning: Tillägg
Nuvarande: Saab 9-3 SC Aero TTID 2008. Tidigare: Saab 9-3 SC Aero 2.8 2006, Saab 9-3 SC TID 2007, Saab 900T 1994