Vill minnas att estimerad reparation var ca 5800 USD. Då måste det staget vart gjort av Guld
Vill minnas att estimerad reparation var ca 5800 USD. Då måste det staget vart gjort av Guld
Senast redigerat av Moderator den 2021-03-05 klockan 13:15. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
2 st og900 cab
Hm, om man tycker "Kalle"s cabbar är bra, så rekommenderar jag att man spanar in bilderna som jag lade upp på en av bilarna som passerat Kalle:
http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1525343
De bilderna såg inget vidare ut, tror inte det är jobb som gjorts i Strömstad. De senaste fem åren har jag varit där några gånger om året och kollat på deras krockskadade cabbar, både i krockat och renoverat skick, krockskadorna är vad jag har sett plastdetaljer, skadade huvar. Resultatet tycker jag alltid varit bra. Dom har gjort en del arbeten på min 9-5, bra jobb och hyfsad priser.
Senast redigerat av Vfr den 2021-03-05 klockan 18:32. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
Rejäl uppförsbacke att förneka de bilderna. Vad är det du försöker säga? Lägga ut dimridåer eller börjat med fredagsgroggen lite väl tidigt?
Ok, då gissar jag att det är du som är Kalle http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1544449
Registrerade som vrak utan att det är några direkta fel. Hur trovärdigt är det påståendet
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
ng9-5 ELW445 YS3GN4MR6B4000461 :
https://www.blocket.se/annons/alvsbo...20_hk/94748825
Skrotutredning i USA 2013, reggad i Litauen i knappa två månader sommaren 2014 och sedan dess i trafik i Sverige.
Ser ut som det var "Flood damage":
https://biluppgifter.s3.eu-west-2.am...44ef5e15624a2e
Haha, ja, "flood damage" förklarar varför det sitter fräsig läder- och träinredning i en bil som för övrigt är linear...
Fast jag tror inte det såldes SAABar i USA utan skinn och trä.
https://www.blocket.se/annons/vaster...t_cab/94767334
En cab som ser ut att ha varit på skrotauktion.
Verkar stå i Finland: https://m.nettimarkkina.com/en/haku?...WFxSpJg&page=1
Återfallssaab: 9-5 2.0t BioPower -07
Se inlägg #336
http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1533154
Den här verkar inte ha varit krockskadad men är en import bil.
Till mitt garage: Garaget
Hej
Tråden handlar om bilar som registrerats som skrot i något land av någon anledning.
Att lägga upp importbilar där det ej går att styrka att den varit krockad och utredd för skrotning kan ju göra bilen svårsåld helt i onödan av dessa anledningar.Den handlar alltså om de bilar som dyker upp på blocket, främst cabbar, som visar sig ha varit utdömda som skrot i annat land och sen importerats och lagats, alternativt lagats i annat land och sen importerats till Sverige.
Att säljaren inte uppger att det handlar om en importbil kanske kan tyckas vara ojust (bl.a. m.a.p. mätarställning) men det är ganska enkelt för en ev. köpare att kontrollera och bör ingå alla bilspekulanters kontroller.
Unika Saabar i Sverige exporteras ju till entusiaster i andra länder, gör det bilarna sämre?
Så lägg inte in bilar i denna tråd som inte följer topic, de hör hemma i Blockettråden, och denna tråd kommer därför att rensas.
Har bilarna däremot varit registrerade som skrot är det lämpligt att följa exemplet i inlägget notera det svenska registreringsnumret, VIN och om möjligt bilder från skrotauktionen där t.ex. VIN framgår
car.info kan vara ett bra stöd. Och har en bil från USA passerat Litauen finns väl ytterligare anledning att granska den noga
Tack moderatorn. TYZ verkar ha tagits in från Förenade Arabemiraten 2019 så troligtvis helt oskadad, men risk för sand på oväntade ställen och viss solblekthet.
Återfallssaab: 9-5 2.0t BioPower -07
Nja krockade bilar brukar hamna där med , sen brukar de vara sönderkörda
Saaben i Hermans inlägg nr 90 är ute till försäljning.
Länk till nr 90: http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1445796
Bild från USA, inlägg nr 95:
http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1445984
Reg nr: tpa961
Vin: 3G0FNUE63BS800204
Senast redigerat av Loffe den 2021-04-27 klockan 21:28.
Till mitt garage: Garaget
Regnr YEN251 , chassinummer YS3FD79Y476100554
Krockad i USA. I senaste annonsen är det missvisande miltal i miles som utannonserats (den har gått drygt 100 000 miles).
CaptureA.PNG
CaptureB.PNG
Första ägare i Sverige 2017 var en person i... *trumvirvel*... Strömstad!
En till: Regnr YAP631 , chassinr YS3FB79Y086010423. Finns på blocket just nu:
https://www.blocket.se/annons/gotebo...inear/95084126
Har passerat hovleverantören i Strömstad den också, krockad i USA och med suspekt mätarställningshistorik (mellan besiktningarna 2018 och 2019 "försvann" ca 9000 mil).
Saab-9-3-ys3fb79y086010423.jpg
https://www.blocket.se/annons/orebro...tomat/95703142
9-7X, YDC177. Skadad i New York och med tanke på hur fronten ser ut så var det nog frontskador som lagats dåligt.
All heder till Peter på "Prütz Bil" i Fleninge som fick informationen och gjorde det enda rätta. Betänk att ELE905 antagligen hade varit i trafik fortfarande om inte denna tråd funnits.
All info i denna sak är numera inaktuell (även om delar från bilen kan dyka upp). Men jag uppmanar moderator att låta den vara kvar på forumet som ett varnande exempel. Ett exempel man kan lära sig mycket av fortfarande.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2