Sidan 15 av 15 FörstaFörsta ... 5131415
Resultat 281 till 287 av 287

Ämne: Tråden om bilar som säljs i Sverige som varit skrot i annat land

FCP86L kan väl knappast vara omlackerad? Snarare är fordonsidentiteten överflyttad till en annan kaross. Kanske aldrig den krockade bilen (YS3FH71U986006975) lämnade staterna?

Beträffande registreringsnummer så har Storbritannien ett smartare system där fordonsålder/första reg datum kan härledas från en bokstav eller två siffror i reg nr. Tråkigt att inte ett liknande logiskt system introducerades här. Transportstyrelsen gör lite som de känner...

Grundladd jonascdts avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever Visa inlägg
    FCP86L kan väl knappast vara omlackerad? Snarare är fordonsidentiteten överflyttad till en annan kaross. Kanske aldrig den krockade bilen (YS3FH71U986006975) lämnade staterna?
    Nu får du nog förklara för en som inte fattar...

Vad är vitsen med att "köpa papper" på en krockad bil i staterna?

Den som får papprena var kommer den ifrån? Stulen ? ok, i så fall kanske det går att få ekonomi på det hela, men jag är tveksam till det åxå.

Jag fattar hur som helst inte.

Jag skulle heller aldrig handla av Kalle med co

1 användare gillar detta inlägg

Saab 9-5 X3, Mercedes 300 ce å en gräsklippare

Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Medlem#
    5129
    FCP86L ser riktigt fin ut.

Verkar inte varit utsatt för en så allvarlig krock men samtidigt är det mycket gjort med lack, front och annat.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Loffe den 2019-05-31 klockan 21:35.
    Till mitt garage: Garaget

Steg 2
    Reg.datum
    apr 2009
    Medlem#
    11937
    Beträffande registreringsnummer så har Storbritannien ett smartare system där fordonsålder/första reg datum kan härledas från en bokstav eller två siffror i reg nr. Tråkigt att inte ett liknande logiskt system introducerades här. Transportstyrelsen gör lite som de känner...
    Vinsten med ett sådant system måste vara minimalt då fordonsår är ett knapptryck bort när du har regnumret. Däremot är nackdelen desto större, att man begränsar de tillåtna teckenkombinationerna. Då måste man istället ha fler tecken i regnr...
    Tidigare: Saab 900i -88, Saab 900i -89
    Nu: Saab 9-5 aero -04, Volvo S70 -98
    Härnäst: Ren elbil. Dagsnotering: Kia Niro EV

Steg 3 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Medlem#
    ja
    Det riktigt tråkiga är väl att EU inte har infört ett gemensamt fordonsregister. Nu har vi väl snart över 30 olika (div balkanländer är på väg in i EU). Fri rörlighet för varor skall det vara. Då är nuvarande systemet ett (idiotiskt enl mig) handelshinder.

Varför man inte kan ha samma trafikregler och skyltar är nästan ännu konstigare...

(OT! Jag erkänner)

1 användare gillar detta inlägg

§99CC74900T81,§9000T86,§9-5 03,†9-5 02,§9-5 02, *9000Aero 95, *9-3 04, *9-5 09,*9-5 09
    White,Svart,Odoardogrå, Silver, CosmicBlue, CosmicBlue, LeMansBlå, LaserRed, Laserröd, CarbonGrey

Grundladd jonascdts avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Det riktigt tråkiga är väl att EU inte har infört ett gemensamt fordonsregister. Nu har vi väl snart över 30 olika (div balkanländer är på väg in i EU). Fri rörlighet för varor skall det vara. Då är nuvarande systemet ett (idiotiskt enl mig) handelshinder.

Varför man inte kan ha samma trafikregler och skyltar är nästan ännu konstigare...

(OT! Jag erkänner)
    Det är en rent politisk fråga, en del vill att EU skall bestämma mindre och andra att de skall bestämma mer. Så det lär nog dröja..
    Saab 9-5 X3, Mercedes 300 ce å en gräsklippare

Steg 2
    Reg.datum
    apr 2009
    Medlem#
    11937
    Citat Ursprungligen postat av jonascdt Visa inlägg
    Det är en rent politisk fråga, en del vill att EU skall bestämma mindre och andra att de skall bestämma mer. Så det lär nog dröja..
    Precis så är det. Därför tar det tid att införa gemensamma regler även om det finns uppenbara fördelar med det.
    Tidigare: Saab 900i -88, Saab 900i -89
    Nu: Saab 9-5 aero -04, Volvo S70 -98
    Härnäst: Ren elbil. Dagsnotering: Kia Niro EV

Liknande ämnen

1. Svar: 253
    Senaste inlägg: 2018-11-11, 13:25
  2. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-06-02, 08:39
  3. Förekommer det att nya bilar säljs i utgången färg
    Av skottishriver i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-01-09, 21:24