Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Larmproblem SAAB 9-3 2009

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2017
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Larmproblem SAAB 9-3 2009

    Hej

    Jag har precis köpt en SAAB 9-3 från 09. Första veckan fungerade den felfritt men nu när jag skulle iväg gick den först inte att låsa upp. Efter någon minuts tryckande på nyckeln låstes den tillslut upp. jag hoppar in och startar och larmet utlöser. jag stänger av och "låser upp" engång till så att larmet tystnar. Efter att ha kört ett tag och parkerar och tar ut nyckeln så utlöser larmet ännu en gång.
    Efter jag hoppat ut och låst utlöser larmet igen. Efter denna gång larmar den mig veterligen inte medan den står parkerad. Men så fort jag ska låsa upp bilen så börjar det om. Först är den väldigt seg att öppna, larmet utlöser direkt, larmet utlöser vid start och larmet utlöser när jag tar ut nyckeln igen.

    Någon som varit med om liknande? Vad kan vara fel? Kan tillägga att jag tvättade bilen för första gången dagen innan problemen startade ifall vattnet kan ha orsaket någon kortslutning någonstans?

  2. #2
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 890
    Siden det har gått noen dager kan vel problemet kanskje ha "tørket bort" om det var vask/vann som (direkte/indirekte) førte til at det oppstod.

    Uansett er dette et uvanlig tilfelle og om hva som er årsaken har jeg i alle fall pr. nå ikke noen presise tanker om, men kan kanskje få det med noe mer informasjon:

    - Var vask også utført inne, i motor- og baggasjerom?
    - Med det samme du låser bilen utenfra og ser på lysdioden (LED) oppe på instrumentpanelet, lyser den da konstant i ca. 11 sekunder eller har den raske blink (litt vanskelig å se om er tilfelle) - før den skifter til ett blink hvert 3. sekund?
    - Med det samme tenningsnøkkelen settes i låset, avgir LED da 4 dobbeltblink innen 3 sekunder?
    - Skjer det samme idet du trekker ut nøkkelen?
    - Har du én nøkkel til som ev. er forsøkt?

    Jeg går ut ifra at fjernkontrollen ikke også ble vasket
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

Liknande ämnen

  1. Larmproblem Saab 9000 Aero -97
    Av teamviggen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-11-07, 21:28
  2. larmproblem saab 9-5-00
    Av angelicasaab i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 10:51
  3. Larmproblem SAAB 9-5
    Av MangeK i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-16, 15:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •