Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Montera Elstolar Saab 9-3 Aero i Corvette?

  1. #1

    Montera Elstolar Saab 9-3 Aero i Corvette?

    Hej! Har fått tag i ett par kalasfina Elstolar från en 9-3 Aero -01. Skulle vilja montera dessa i min Corvette c5. Behöver hjälp med inkoppling av elstyrningen. Minnesfunktionen i förarstolen är inte viktig, däremot vill jag ju ha eljusteringen. Har sökt i forumet utan att hitta rätt, Någon som har koll på detta? Jag har de ursprungliga kontaktstyckena. Mvh jonny

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Först skulle jag rekommendera att demontera airbagmodulerna om de sitter kvar och inte skall kopplas in.
    Och så ett varningens finger innan det är gjort är att inte koppla in något på kontakterna i pos 7 och 9 som sitter i ena änden och är gulmarkerade.
    Trådarna är Gul/Blå + Brun/Blå (Vä) Röd/Gul + Brun/Gul (Hö)

    Minnet borde vara lika lätt att få att fungera då modulen för detta sitter under förarstolen.
    För att kunna manövrera stolarna behöver du bara dra fram +12VDC matning med 2,5mm2 avsäkrat till 30A/stol och koppla + till pos 1 som är en tjockare röd kabel, jord är pos 2 och är en svart i samma grovlek som den röda.

    Värme antar jag att du inte tänkte koppla in
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. SAAB 9-7X Aero med 6liters Corvette V8...
    Av Mrb18 i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 11:48
  2. Ska nu montera elstolar i 9-5an
    Av zebb_83 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 15:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •