Sidan 22 av 22 FörstaFörsta ... 12202122
Resultat 421 till 427 av 427

Ämne: "The Green" Saab 900 T16 -92 & og9-5 "Griffin" 2009

  1. #421
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 797
    Medlem#
    3471
    Lyktor o glas kan jag förstå att de kan bli dyra. Men en vattenpump som finns fungerande eftermarknad så känns det lite hoppsan att den slutade så pass dyrt.

    Samma med turbos till og de är ju dyra att köpa om man hittar dem nya. Renoverad går väl o hitta?
    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  2. #422
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    581
    Medlem#
    10483
    Just turbon känns ju som något man gärna byter ut mot något modernare ändå?

    Kan inte dra mig till minnes att jag kört någon B202 turbo (med original snurra), men med tanke på hur trög T25 aggregatet är kontra 15t så förutsätter jag att något som är konstruerat på 80-talet är än trögare..

    Fast det kanske är en del av charmen å andra sidan.

  3. #423
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 483
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Lyktor o glas kan jag förstå att de kan bli dyra. Men en vattenpump som finns fungerande eftermarknad så känns det lite hoppsan att den slutade så pass dyrt.

    Samma med turbos till og de är ju dyra att köpa om man hittar dem nya. Renoverad går väl o hitta?
    Vattenpumparna som finns är proparts. dom håller la 2000 mil om du har tur och bilen inte står över tex vintern för då håller dom inte ens så länge.

    alla andra har slutat tillverka.

    jag har bytt 3 vattenpumpar på farsans bil på 4000 mil och det blir ärligt talat inte så billigt det heller jämfört med att ha 1 org pump som man slipper byta hela tiden.


    vill man ha en modern bil med snabb respons rekomenderar jag en i3 eller liknande. vill man förstöra en retro maskin som og900 är för att man vill ha en mer modern bil så är man way off.
    Moderna bilar finns. köp dom. förstör inte historiska veteranbilar.

    jag är så trött på att allt ska va så jävla modernt. allt ska va modernare, nyare, uppgraderat. det finns så lite respekt för idén att bevara historiska bilar.

    3 användare gillar detta inlägg



  4. #424
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 797
    Medlem#
    3471
    Fast jag tycker nog Mitsubishi snurran på og900 senare hälft är rätt snabb att vakna. Fast det gäller att det är friskt runtomkring stift tändningen står rätt apc box hel o inte sönder skruvad.

    Sedan är jag lite inne på Mattias linje det är charm att allt inte är modernt i reglering.

    1 användare gillar detta inlägg


    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  5. #425
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 483
    Ja mitssu snurran svarar snabbt, vilket är varför jag helt klart föredrar 80-tals bilarna

  6. #426
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 797
    Medlem#
    3471
    Haha inte förvånad alls.


    Men det är många som får ”återfall” o köper og9-5. Vi som hängt länge känner väl igen Big Tom RS4 aka Kebabräser. Han har ställt in sin GTR för vintern o köpt en og9-5.

    1 användare gillar detta inlägg


    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  7. #427
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 483
    ja är det nån som vill byte en GTR mot min 9-5 så kanske jag kan vara mottaglig för det..

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Svar: 262
    Senaste inlägg: 2013-11-19, 17:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •