Det är detaljerna som gör det!!
Det är detaljerna som gör det!!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Riktigt diskret och cleant!
Den får jag nog kopiera...
// Andreas
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Nice
/Tapatalk
Saab 9⁵ Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2
Silvervisionlampor nästa?
Eller föredrar du "äggule-effekten"?
Jag är mer för silver. Byter alltid till det.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Jag föredrar led om de gör rött bra. Väldigt anti halogen rött och orange.
/Tapatalk
Saab 9⁵ Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2
Jag är nog lite på andra hållet jag föredrar glödlampor ist för LED framför allt på lite äldre bilar som inte är riktigt gjorda för skenet från en LED. Jag är ju även av den uppfattningen att og900 eller 9000cc med vita blinkersglas ser dassigt ut, det ska vara orange på dessa modeller, punkt. Det jag dock inte förstår mig på vad vitsen är att byta till LED lampor på skyltbelysningen bak idag, spec om man sätter dit LED som lyser kopiöst mkt mera än vad glödlampan som satt där innan gjorde. Vad är vitsen, det ser fult ut. Vill man verkligen framhäva skylten på det sättet eller hur resonerar man? Det är ofta man ser detta idag, ser tokigt ut i min värld framförallt ju mörkare det är ute.
Var ute och hämtade hem den "Gröne" och parkerade Griffin i vintergaraget ist för ett litet tag. B202:an snurrade igång direkt och lyftarna tystnade efter en sekund. Det är något magiskt med gurglet från baken på dessa. En välbehövlig tvätt hann vi med denna afton. Passade även på att ta ett par bilder på Griffin i mer "dagsljus" än tidigare. Det får duga så länge.
Senast redigerat av Mr_SunBear den 2020-01-20 klockan 22:55.
Lovely!!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Har inte kört så mkt med 9-5:an sista tiden då det varit en del jobbresor som tagit upp tiden. Men iaf midsommarveckan så lämnades bilen in på keramisk lackskydds behandling. Lack samt fälgar fick keramisk behandling samt insidan fick en rejäl rekond med extra behandling av skinnklädseln. Det behövdes. Har lagt upp bilder på garaget men lägger in ett par på resultatet här med.
Senast redigerat av Mr_SunBear den 2020-01-21 klockan 20:24.
I'm in love!!!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Ser så¨fint ut att jag nästan glömmer hur dåligt jag sitter i 9-5 med sportstolar
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Hur snyggt som helst!
...Men Du glömde den lilla insektsblaffan under vänster framlyckta...
- - - Uppdaterad - - -
Angående LED i skyltbelysningen...
Har noterat samma sak. Man får fula "spottar" med något sorts vit-lila ljus.
Glödlampor skall inte föraktas, ty dom värmer också upp armaturen så att fukt inte gärna faller
ut på insidan. Vill man ha litet vitare ljus - och det ville jag - så är det enklare att köpa
blåtonade lampor ( i alla fall om man har dom små 5W wedge-lamporna ). Man får ett vitt diskret
ljus som sprids som orginalen.
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.
Hej Björn!
Mäktig syn, riktigt snyggt
Här finns en liten film på resultatet.
https://www.instagram.com/p/BzFZXh2o...=16q74b43lpmc2
En liten ”detalj” uppdatering. Hade beställt ”chrome” glödlampor till bla sidoblinkers så det ar väl bara att prova. Lamporna är av märket Osram Diadem Chrome inköpta på eBay.
Låter resultatet tala för sig själv med ett par bilder.
Senast redigerat av Mr_SunBear den 2020-01-20 klockan 22:33.
Ett "måste" på alla mina bilar. Gillar inte äggule effekten som annars blir...
Silvervision lampor för min del.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Bilparken innefattas även av en og900 cab av årsmodell -91 i den förnämliga kulören platina-grå 228, som ursprungligen hämtats hem från UK av föregående ägare som även registrerade in bilen i Sverige 2013. Hösten 2014 köpte jag och min bror denna bil som ett gemensamt ägarskap/projekt, bror ville ha en cab och jag tyckte nog mera att det kan ju vara ett kul projekt att bygga om från högerstyrt till vänsterstyrt. Jag är mera glad för bilar med plåttak så enkelt är det. Sagt o gjort detta gjordes av mig vintern 14/15 (Lite support fick jag i form av kunnande från ”Cab-Mange” som gjort dessa ombyggnader förr) och lite blandade bilder finns här på ombyggnaden. https://www.garaget.org/mypage/?page...73&album=75295
Bilen är absolut inte i något toppskick utan ett charmigt bruksskick där funktion går före skick eg, det passar mig bra i detta fall då jag och bror inte har samma ambitionsnivå på skötsel av prylarna. Bilen körs även av brors fru samt äldsta son vilket gör ju att bilen löper lite högre risk för ”happenings”. Bilen har bevisligen haft ett spännande liv under sina levnadsår där det lackats om både det ena och andra samt ngn dörr bytts mm men hyfsat förskonad av allvarlig rost. Trots en längre tids vila så är bilen pigg o rask som 175 hk ska vara på en sådan här vagn. ”The grey” har inte använts sedan sommaren 2017 och nu var det dags att väcka upp henne igen för att njutas av under sommaren samt lite välbehövligt skruvande i form av att byta motorfästen då hela paketet rör sig oroväckande mycket och visst var det väl så att främre fästet hade gått sönder helt. Samtidigt så blev det ny olja och filter, samt byte av bromsvätskan i hela systemet som rymmer en ansenlig mängd vätska. Det blev även en behövlig tvätt och städning efter skruvandet var avklarat. Bilen besiktigades av bror min i måndags i Sthlm med blankt papper och begav sig sedan på en 50 mila tur ned till Blekinge där han och familjen skall spendera semester ett par veckor.
Lite bilder som grädde på moset.
Senast redigerat av Mr_SunBear den 2020-01-21 klockan 19:59.
Snygg cabbe! Den är väl inte så dum att glassa runt i på sommaren