Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Nya skal till fjärren 9-3 med saab logo

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928

    Nya skal till fjärren 9-3 med saab logo

    Nån som köpt skal till fjärren nånstans där Saab logon ingår? Det gäller den vanliga 12783781 fjärren alltså. Proparts säljer utan emblem, maptun har iallafall emblem på bilden. Nån som kan verifiera vad man får och vart ni har köpt ?
    Ska byta skal åt en där de är så äckliga att emblemen ramlat bort..........

  2. #2
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 109
    Medlem#
    1941
    Stemeck har med SAAB Logo.
    http://saabverkstad.se/

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    Det ska ju poängteras att det var ju lösa icke originalskal jag tänkte på. Stemeck kanske säljer original och då är det ju såklart emblem på.

  4. #4

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    ja fast frågan är ju om det ingår ens där även om de visar ett emblem. jag har skrivit till en på ali som avbildar ett skal med emblem monterat.

  6. #6
    Med Logo står det.. Det ingår nog en liten logo som du själv får klistra dit!

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    978
    Är det någon som lyckats byta själva knoppen till reservnyckeln i nämnda fjärrkontroll? Eftersom jag har en nyckel med slipat nyckelblad känns det onödigt att göra om det om man nu ska köpa en ny nyckel, samtidigt känns det tråkigt att stoppa en gammal "nyckelknopp" i en ny fjärr (för knoppen är lika sliten som den gamla fjärren). Eller finns det något billigt och enkelt sätt att få tag på bara nyckeln, slipad och klar?

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    Ny nyckel kostar original 386kr iallafall (slipad och klar) Byta bara knoppen går nog inte då det är ingjutet i "plasten" Att bara slipa ämnen hos låssmed vet jag inte vad de kostar för det lär väl vara få som klarar det.
    Annars återstår ju att stoppa ett ämne i fjärren bara och skippa nödnyckeln. Hur många har egentligen ens använt den någongång?

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    87
    Jag har köpt nytt skal från aliexpress med logo, jag köpte helt enkelt en där det stod att en logo skulle ingå. Fick klistra fast loggan själv. Gamla nyckeln sparade jag ifall jag skulle behöva den nån gång, så går helt enkelt runt med en oslipad nyckel i fickan. Åker jag långt bort så ger jag en av de gamla slipade nycklarna till damen som hon får ha i sin handväska, just in case. Dock har nya nyckelns gummi också börjat gå sönder, så dags att byta ut igen. Betalade typ 60 kr för allt.
    Saab 9-3 Vector 2.0t BioPower -09

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    978
    Citat Ursprungligen postat av StefanM Visa inlägg
    Ny nyckel kostar original 386kr iallafall (slipad och klar) Byta bara knoppen går nog inte då det är ingjutet i "plasten" Att bara slipa ämnen hos låssmed vet jag inte vad de kostar för det lär väl vara få som klarar det.
    Annars återstår ju att stoppa ett ämne i fjärren bara och skippa nödnyckeln. Hur många har egentligen ens använt den någongång?
    Bra poäng. När jag testade för någon vecka sedan hade låset ändå kärvat fast, men det ämnar jag fixa. Men som du och Ooskr är inne på, nyckeln kan man ju hämta hemma nästan jämt. Åker man längre bort kan det nog vara klokt att ha med nyckel nr 2 om den första skulle paja, för även om man kanske kommer in i bilen lär den väl inte starta om nyckeln inte kan öppna dörren? (Undantaget om det råkar glappa i själva öppna-knappen möjligtvis).

    Citat Ursprungligen postat av ooskr Visa inlägg
    Jag har köpt nytt skal från aliexpress med logo, jag köpte helt enkelt en där det stod att en logo skulle ingå. Fick klistra fast loggan själv. Gamla nyckeln sparade jag ifall jag skulle behöva den nån gång, så går helt enkelt runt med en oslipad nyckel i fickan. Åker jag långt bort så ger jag en av de gamla slipade nycklarna till damen som hon får ha i sin handväska, just in case. Dock har nya nyckelns gummi också börjat gå sönder, så dags att byta ut igen. Betalade typ 60 kr för allt.

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    nä petar man bort plasten på originalnyckeln så är den väl fullt hanterbar i nyckelknippan med övriga nycklar som man troligen har med sig hela tiden ändå.

    1 användare gillar detta inlägg



  12. #12
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Har köpt med emblem från Maptun och Mekonomen. Skulle vara original, men det kan jag inte garantera. Jag ser ingen skillnad. Själv har jag en riktig nyckel och en oslipad. Hur får man den enklast/billigast slipad?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av StefanM Visa inlägg
    nä petar man bort plasten på originalnyckeln så är den väl fullt hanterbar i nyckelknippan med övriga nycklar som man troligen har med sig hela tiden ändå.
    Om man vill slippa ha den på nyckelknippan kan man ju köra det gamla tricket att gömma den på bilen någonstans...
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

Liknande ämnen

  1. Stötfångare (skal) fram till 9-5 M02-05
    Av starebo i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-11-28, 11:30
  2. Skal/displayskydd till smartphone?
    Av Ekio i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 13:21
  3. SAAB-skal till iPhone
    Av Echonator i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 21:38
  4. Saab logo!
    Av jvelin i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •