Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Koppla in ett till cigguttag Saab 9-5 M07

  1. #1

    Koppla in ett till cigguttag Saab 9-5 M07

    Halloj!
    Jag skulle vilja dra min GPS-navigators sladd lite snyggare. Alltså, dra den in bakom radion osv så att den inte syns.

    Men finns det något enkelt sätt att få ström till den? Kan man koppla in ett till cigguttag och dra alltsammans till handskfacket?
    Eller finns det något enlkare sätt?

    Tacksam för tips och idéer.

  2. #2
    Är det ingen som har någon idé om vart man kan ta ström ifrån till navigatorn?

    Vill som sagt inte ha en massa sladdar framme överallt, utan tänker dra in den bakom stereon typ.
    Men går det att skarva in sig på nåt snyggt sätt på det ordinarie cigguttaget, eller kommer säkringen att gå hela tiden?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Jansson402 Visa inlägg
    Halloj!
    Jag skulle vilja dra min GPS-navigators sladd lite snyggare. Alltså, dra den in bakom radion osv så att den inte syns.

    Men finns det något enkelt sätt att få ström till den? Kan man koppla in ett till cigguttag och dra alltsammans till handskfacket?
    Eller finns det något enlkare sätt?

    Tacksam för tips och idéer.
    Ciggutaget kopplas in med vanliga kontaktskor, samma som till högtalare så ta isär laddarkabeln och kläm ihop skorna med varje kontakt

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Om säkringen till det ordinarie uttaget är på 10A så kan du belasta det med enbart 10A om du så sätter dit trettielva uttag. Allt beror alltså på vad du har för förbrukare i övrigt inkopplade i kretsen. Det är sällan smart att som en del gör lägga för mycket på den kretsen och bara byta till en kraftigare säkring. Kablaget till ciggtändare i synnerhet brukar vara ganska mediokert. Ett dedikerat "power" uttag brukar vara aningen bättre på den punkten. Har man andra mer strömslukande saker så gör man bäst i att dra en helt ny krets. Kanske använda ciggtändarens matning som manöver till nåt relä och den vägen få bättre matning.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-06-18, 16:13
  2. Koppla in SHIFTLIGHT till Saab 9000 2,3T -96
    Av Mixxx90 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 23:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •