Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Torkarproblem Saab 9-5 -02

  1. #1

    Torkarproblem Saab 9-5 -02

    Hej!
    Har problem med mina torkare på saaben, har försökt leta men hittar inget ordentlig svar här.

    Det är så att torkarna går bara i läge 1 låga läget, slår jag på det snabba slutar det funka.
    Det får inte igen när jag spolat rutan heller, det kommer bara spolarvätska och torkarna går ej.

    Har provat byta säkring 31 och 37 ingen skillnad.

    För visst är det så att torkarna måste starta när man slår på spoling på rutan för besiktningen?

    Tack på förhand

  2. #2
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av johansson90 Visa inlägg
    - för besiktningen?
    Den svenske besiktningen vet jeg ingenting om, men har bilen regnsensor eller bare intervall?
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Kravet på besiktningen är att det finns spolning, och torkning som gör tillräckligt bra sikt. Hur torkarna startas kvittar och de startar inte automatiskt på alla bilar bara för att man spolar. Fina gummin gillar de.

    Men så klart är det ju bäst att fixa problemet, spaken är ju enkel att byta så det skulle jag prova först, en från skroten borde vara billigt
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #4
    Har för mig att det sitter en regnsensor, men kan inte kolla det fören efter 22 ikv då sambon slutar jobbet.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Kravet på besiktningen är att det finns spolning, och torkning som gör tillräckligt bra sikt. Hur torkarna startas kvittar och de startar inte automatiskt på alla bilar bara för att man spolar. Fina gummin gillar de.

    Men så klart är det ju bäst att fixa problemet, spaken är ju enkel att byta så det skulle jag prova först, en från skroten borde vara billigt
    Så jag kan besikta den när den bara går i läge 1 långsamma kontinuerlig drift?

Liknande ämnen

  1. Torkarproblem - Provat allt - Hjälp !
    Av M@ZE i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-03-23, 17:16
  2. Torkarproblem
    Av large9-5 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-02-08, 01:01
  3. Torkarproblem
    Av zoonera i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 01:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •