Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 111

Ämne: Rädda en SAAB!!! (Saab 9-3 2.0t SC Vector)

  1. #21
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Förresten, Sonefors93sc, du fick inte med ett baksäte med mugghållare?

  2. #22
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Gäller att köpa rätt bil Jag har röd sedan, Aero, automat, taklucka, största stereon och ljust halvskinn med minne
    Dock snålade de nånstans, bilen saknar mugghållare. Och då menar jag inte bara en utan alla mugghållare. Noll mugghållare i bilen.
    Visserligen är det lättare att fixa än att montera taklucka
    Jag hade INTE
    *Elinfällbara speglar
    *Minnesstol
    *dragkrok
    *Kul smartslot
    *Automatiskt avbländbara inner/ytter backspeglar

    annars tror jag dom har prickat i varenda jävla punkt i utrustningslistan.

    Fick tag på infällbara speglar med minne så har eftermonterat infällningsfunktionen.

  3. #23
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Infällningen saknar jag, och avbländbar backis, men eftersom man har taklucka så finns ju kablaget fördraget. Jag skall skaffa fram en US-backspegeln med "lilla navigationen"
    Min har inte telefon eller navi heller, men det känns inte helt farligt med tanke på att sista kartskivan är från 2010

    Avtagbar dragkrok har jag, och m.o.k-värmare.

  4. #24
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Min har inte telefon eller navi heller, men det känns inte helt farligt med tanke på att sista kartskivan är från 2010
    2010!? jag har inte hittat nyare än 2009 på nätet utom nån skum polsk sida som inte existerar längre.

    kablaget är inte fördraget i dörrarna för avbländbara ytterspeglar eller infällbara på min 2005a

    men stiften är tomma i styrenheten så jag slaktade ett löst kontaktstycke för stiften och stiftade in mig i den befintliga kontakten. lite tech2 magi på det och en ny strömställare till justeringen så var det klart.

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    jag har grått skinn med ljusa inlägg...

    hade vart SÅ nice att byta till biege med mörka inlägg och minnesstol!

    tycker röda bilar ska ha ljus klädsel

    mitt stora problem är att min klädsel är tamefan perfekt i skicket. så byta den mot sämre går ju inte.

    har du en stol med minne över så säg till, jobbar lite lätt på att hitta en som jag kan transplantera min klädsel till.
    Ja, jag har faktiskt funderat lite på ljust, men tyckte inte det kändes rätt. Finns en komplett inredning med ljust helskinn och svarta inlägg på Bildelsbasen. Svinsnygg Har tyvärr ingen med minne, men jag kommer nog ha en elstol över iallafall.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Gäller att köpa rätt bil Jag har röd sedan, Aero, automat, taklucka, största stereon och ljust halvskinn med minne
    Dock snålade de nånstans, bilen saknar mugghållare. Och då menar jag inte bara en utan alla mugghållare. Noll mugghållare i bilen.
    Visserligen är det lättare att fixa än att montera taklucka
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Förresten, Sonefors93sc, du fick inte med ett baksäte med mugghållare?
    Fan, jag skulle tagit det där sätet ändå. Jo, jag köpte ju hela paketet, men eftersom jag inte har plats så sa jag att jag bara ville ha framstolarna :/

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -
    Har inte riktigt skrivit vilken utrustning jag har någonstans, så jag får väl komplettera med det då

    Saab 9-3 2.0t Vector, automat, taklucka, elstolar fram med minne på förarsidan, elhissar runt om, el-infällbara speglar med minne, Bluetooth för telefon och handsfree, fyra mugghållare (dom två vanliga fram + smartslot och en bak), avtagbar dragkrok, lilla stereon (Premium 150 tror jag den heter), farthållare, backvarnare, xenon, regnsensor, sportchassi. Tror det var allt.

    Har en fundering. Jag har ju ett par 9-5 vector fälgar. Borde jag köra med såna där spacers?

  7. #27
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Byt fälgarna. Det finns så många fina fälgar till ng9-3 så det finns ingen anledning att köra med 9-5-fälgar.

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Byt fälgarna. Det finns så många fina fälgar till ng9-3 så det finns ingen anledning att köra med 9-5-fälgar.
    Älskar dom där Vector fälgarna Är dock riktigt sugen på ett par 10-spoke turbin fälgar.

  9. #29
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -

    Nya stolar...

    Idag fick jag "äntligen" hem min "nya" inredning. Blev dock sjukt besviken när jag drog av dom svarta plastsäckarna dom täckt inredningen med. I beskrivningen så hade den Klass A+ kvalitet med anmärkning på en reva i baksätet. Paketet jag fick innehåller en passagerarstol som är full i råttbajs och kiss, ett sönder möglat ryggstöd och en förarstol som är bra mycket mer sliten än vad som angavs i annonsen. Dessutom var hela inredningen fullständigt dränkt i ”nybilsdoftspray”.

    Jag förstår inte ens att dom har förmått sig att skicka det här paketet. Dom borde ringt och sagt "Tyvärr den här varan har varit dåligt förvarad och överensstämmer inte med vår annons”.

    Det positiva med dagen var väl att jag passade på att göra en liten service. 400 mil sedan jag gjorde en 3dxl, men har gjort så många kallstarter i vinter och bara kört korta sträckor så det kändes som att det behövdes. Gjorde även en ordentlig okulärbesiktning när bilen var upphissad och jag blev otroligt förvånad över hur fint underredet faktiskt är. Inget rost alls.

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Sonefors93sc den 2018-03-17 klockan 02:06. Anledning: Besviken...

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -
    Fick idag svar från skroten där jag köpte inredningen. Dom har brustit i sina rutiner och var väldigt ledsna över det inträffade. "Sånt där ska inte ske", svarade dom. Jag var väldigt glad över deras snabba respons. Jag får tillbaka hälften av vad jag betalade och det är jag nöjd med. Nu kan jag lägga dom pengarna på att byta klädseln och göra en ordentlig tvätt.

  11. #31
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Vad betalade du? Och vilken bilskrot?
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  12. #32
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av whiskeycola Visa inlägg
    Vad betalade du? Och vilken bilskrot?
    Jag betalade 4500:- (5300 inkl frakt) och får tillbaka hälften av den summan. Det var en av ägarna som ringde upp mig och jag blev väldigt bra bemött. Hade även kunnat få en ersättningsdel eller en annan inredning, men kände att det hade blivit onödigt med jobb både för mig och dom. Det var Boets Bildemontering.

  13. #33
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Tumme upp för företag som vet vad kundvård betyder!

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Tumme upp för företag som vet vad kundvård betyder!
    Verkligen! Kände mig smått förtvivlad inatt, men nu känns det jävligt bra. Vänder snabbt när man får så bra bemötande.

  15. #35
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -

    I brist på annat....

    I brist på annat så laddar jag upp ett par bilder jag tog idag efter att jag tvättat den
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    2 användare gillar detta inlägg



  16. #36
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Så vacker! ser ut att vara bra puts på den!

    1 användare gillar detta inlägg



  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -
    Då var stolen inpackad i bilen. Imorgon åker jag först till Colorglo för att räkna på vad en tvätt och skinnbehandling skulle kosta, samt lite smågrejer jag skulle vilja fixa. Därefter åker jag till min Saabverkstad för att byta klädsel på stolen. Passar även på att byta själva skumgummi delen och värmeslingan.
    Senast redigerat av Sonefors93sc den 2018-03-23 klockan 00:36.

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av whiskeycola Visa inlägg
    Den där klädselfärgen måste vara den absolut sämsta (är inne på bil nr 2 med samma inredning) när det gäller nedsmutsning, den suger åt sig allt den kommer i kontakt med och det blir som mörka fläckar.
    Hade man ork och lust kanske man kunde färga den mörkgrå på något vis, för den beiga färgen är inte särskilt snygg (tycker jag).
    Nä, dom är riktigt dåliga faktiskt. Blir skitiga hur lätt som helst och svåra att få rena. Hade jag kunnat så hade jag köpt den svarta Griffin inredning eller liknande. Förstår inte varför dom inte gör den tillgänglig. Om inte annat bara på beställning.

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -

    Ny klädsel förarstol...

    Då kom dagen när jag äntligen bytte ut klädseln på förarstolen. Bytte även skumgummidelen och en ny värmeslinga. Vågade inte chansa på om den som satt i stolen jag köpte fungerade, så det var lika bra att byta.

    Blev tyvärr inte så glad som jag hade hoppats på. Sitsen kändes lite mer sliten än vad jag hade trott, men så klart bra mycket bättre än den gamla, men ändå inte tillräckligt bra. Men den är hel. Ska kolla med Colorglo på måndag, så får dom bedöma hur fin dom kan få den. Skinnet behöver iallafall en rejäl behandling.

    Nya värmeslingan fungerade iallafall kanon. Alltid något
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    2 användare gillar detta inlägg



  20. #40
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    125
    Medlem#
    -

    Hemlig lucka...

    Idag var jag och träffade Colorglo i Täby. Malin där tog en titt på förarstolen och kommer göra en ordentlig tvätt och skinnbehandling av både passagerarstolen och förarstolen. Förarstolen kommer även att restaureras. Skippar min tanke på "Hirsch" ratt och låter dom ta även den. Växelspaken kommer också få en liten behandling. Både på skinnet och där silverlackeringen har släppt.

    Hittade även en lucka i bagageutrymmet som jag aldrig sett förr. Där hittade jag två oöppnade paket med lastnäst
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Liknande ämnen

  1. Rädda en Saab 9000 A50 -97
    Av JörgenGranberg i forum Projekt
    Svar: 945
    Senaste inlägg: 2019-07-06, 16:38
  2. Ett sista försök att rädda en OG9-3
    Av Glader9991 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2017-02-16, 19:07
  3. Rädda SAAB i Trollhättan
    Av saaudi i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 23:59
  4. Hjälp till och rädda Saab!
    Av m_rask i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 16:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •