Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Saab 9-3 ng spårar sjukt mycket

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Färjestaden
    Inlägg
    9
    Vägarna är för jäkla dåliga i det här landet numera. Förbjud dubbdäcken NU! Jag har samma problem med min NG -04 Cab som är sänkt 35-40 mm och rullar på Bridgestone Potenza S001 225/40-18 runt om. Konstigt nog så minns jag den som stadig förra sommaren, men nu får jag hålla i ordentligt för att inte hamna i räcket eller diket. Enda skillnaden är att jag har nya däck bak. Däcken fram hade inga problem med besiktningen i alla fall även om jag kanske inte skullee blåsa på för fullt på en regning (och spårig) motorväg. Har även en 9-3 -09 TTiD som är lika "sladdrig" på vägen, men den har inte fått någon hjulinställning på länge, kanske dags.

  2. #22
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av LongIsland Visa inlägg
    Vägarna är för jäkla dåliga i det här landet numera. Förbjud dubbdäcken NU!
    Det var det dummaste jag hört sedan jag hörde det sist, det finns faktiskt folk som bor där vinterväghållningen är under all kritik och dubbdäck är det som håller oss kvar på vägen.
    Problemet är snarare brist på underhåll både på vintern och sommaren som jag nog tycker att vi som bilister betalar för med alla skatter

    4 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284
    Jag har också en 9-3SC -09 som spårar väldigt mycket. Det märks både i låg hastighet som i hög hastighet. Ojämnheter i vägen vid låg fart kan få ratten att fara iväg. Jag funderar på om en dålig styrväxel kan ge dessa resultat? När jag sätter mig i min 9-3SS -03 så märks stor skillnad till det bättre. Det har varit så här mer eller mindre sedan jag köpte bilen (2011). Minst två hjulinställningar är gjorda. Jag har tyckt att det varit liiiiite bättre efteråt men misstänker att det mest varit placebo. Bakdäcken har en tendens att få klackar på insidan av bakdäcken. Kan det på något sätt ha ett samband och vad brukar det bero på? Jag har bett verkstaden att kolla bussningar vid iaf den sista hjulinställningen men inget konstigt hittades.

    Någon som har någon idé här?

Liknande ämnen

  1. Hur mycket kan jag få ut för min sjukt påkostade Aero ?
    Av sku i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2015-05-08, 23:24
  2. Bilen drar åt vänster och spårar mycket!
    Av Vevarsel i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 20:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •