Har T7-ventil-konverterat min 9000 men laddtrycket har blivit alldeles märkligt.
Bilen hade trasig T5-ventil så jag kan inte säga om felet fanns med T5-ventilen.
Vad som händer är att vid måttligt gaspådrag typ 50-60% så svajar laddtrycket något alldeles förfärligt över 2500 varv. Loggar jag med t5suite så svajar det 0,2 bar men det känns som mycket mer. Håller jag foten lätt på bromsen så bilen går på grundladd så rapporteras strax under 0,4 och laddet blir stabilt så det måste vara något med styrningen.
Ventilen knattrar som förväntat om man gasar lite på tomgång så den verkar inte felkopplad.
Nu har jag inte adapterat laddtrycket som man skall, men ska det verkligen svaja så mycket? Man ser tydligt turbonålen svaja och det känns i bilen kan jag säga. När man närmar sig 4000 rpm så stabiliserar det sig, men svajar fortfarande. Har inte vågat trycka fullt på grund av svajet, men det kanske skulle ordna sig om jag gör adaptionen som det är tänkt? (2750-3250rpm på femman några gånger).
Jag kan inte påstå att jag känt något liknande på andra bilar jag "T7-konverterat" men det kanske är normalt?