Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 42

Ämne: Foto/Video/Eftersnack Knutstorp

  1. #21
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 459
    Medlem#
    6988
    Förresten är det straff på att köra över konerna.
    1 flak öl till de flaggvakter som får ut och fixa.
    Själv var jag ute 3ggr och ställde tillbaks koner.
    Jag vill minnas en svart 9-5 kombi.. *host*Micce*host*

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #22
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Häng med mig på bankörning! ber om ursäkt för ljudkvalitén och den skitiga rutan, skall se om jag kan göra något åt saken till nästa gång

    Vända nr1, inte riktigt varm i kläderna, missade några linjer ganska ordentligt ^^ lite köbildning, uppvärmning helt enkelt


    Vända nr2, lite ökat tempo, men fegade lite på omkörning, framåtvarande förare placerade sig jättefint åt höger, men jag väntade på en högerblinkers, gav upphov till lite konstig körning längs rakan och in i första böj. lite senare i klippet är jag mitt i en omkörning då man ser en avåkt bil till vänster, hinner inget annat än att avsluta omkörningen.
    https://youtu.be/37t5_-0yzZI

    Vända nr3, Svart 9000 ryker svart och kastar lite sot efter mig ^^ (6:20)
    https://youtu.be/sRpZ0ziEuJs

    Vända nr4, ingen vilotid från föregående körning, direkt in och direkt ut igen tror att jag peakade ungefär här, förbaskat roligt hann även med att spana in baken lite på Schwartz fräna RWD-bygge
    https://youtu.be/neY2fdbQuG0

    Vända nr 5, skräp på banan, total förvirring över vad som flaggades, ABS tändes även under körningen så valde att gå in för dagen
    https://youtu.be/xVO8VsWrZjM

    Har även en del klipp från familjekörning, men då sitter jag mest bredvid med tjejen som kör och med mig som gastar ut instruktioner så som "gasa gasa gasa gasa" eller "över till vänster inför nästa kurva" osv osv, inget jag själv orkar lyssna på så ni skall få slippa ^^

    Så det var den dagen, riktigt bra dag

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Västerås, men uppv. i Borlänge
    Inlägg
    14
    Medlem#
    9851
    Citat Ursprungligen postat av racersmurfen Visa inlägg
    Ja jag får tacka sven-inge (tror ja han hette) för en vääääldans trevlig testkörning av en viss 9-3ss som gick som om den hade eld i baken....har aldrig kört en såpass ny bil med så mkt hejdare å så mkt effekt....de va gott å få lugna begäret lite......tack än en gång......å rasmus (min pajk)tackar oxå för att han fick åka med i den besten......mvh racersmurfen
    Tack så mycket för de fina orden. Tack för instruktion vid medåkningen. Hälsningar prognet.

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Västerås, men uppv. i Borlänge
    Inlägg
    14
    Medlem#
    9851
    Som sagt, en riktig kanonträff som inte blivit av om inte funktionärer, kurvvakter och och de som planerat, ställt upp helhjärtat.
    Trevligt att träffa så mycket underbara människor. Nu ser jag fram emot nästa träff vid Sviestad.

    2 användare gillar detta inlägg



  5. #25
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av prognet Visa inlägg
    Som sagt, en riktig kanonträff som inte blivit av om inte funktionärer, kurvvakter och och de som planerat, ställt upp helhjärtat.
    Trevligt att träffa så mycket underbara människor. Nu ser jag fram emot nästa träff vid Sviestad.
    När alla hjälps åt och drar åt samma håll kan det inte bli annat än lysande! Det är fantastiskt kul att få vara del av såna här event. Förlåt att jag inte hade tid att stanna upp och snacka när du ropade. Var ett ganska tight schema just då och sen under dagen lyckades jag inte springa på dig igen! Men det tar vi igen på Sviestad! =D

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  6. #26
    Grundladd AeroMackans avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    260
    Medlem#
    9053
    Citat Ursprungligen postat av zimm Visa inlägg
    Häng med mig på bankörning! ber om ursäkt för ljudkvalitén och den skitiga rutan, skall se om jag kan göra något åt saken till nästa gång

    Vända nr1, inte riktigt varm i kläderna, missade några linjer ganska ordentligt ^^ lite köbildning, uppvärmning helt enkelt


    Vända nr2, lite ökat tempo, men fegade lite på omkörning, framåtvarande förare placerade sig jättefint åt höger, men jag väntade på en högerblinkers, gav upphov till lite konstig körning längs rakan och in i första böj. lite senare i klippet är jag mitt i en omkörning då man ser en avåkt bil till vänster, hinner inget annat än att avsluta omkörningen.
    https://youtu.be/37t5_-0yzZI

    Vända nr3, Svart 9000 ryker svart och kastar lite sot efter mig ^^ (6:20)
    https://youtu.be/sRpZ0ziEuJs

    Vända nr4, ingen vilotid från föregående körning, direkt in och direkt ut igen tror att jag peakade ungefär här, förbaskat roligt hann även med att spana in baken lite på Schwartz fräna RWD-bygge
    https://youtu.be/neY2fdbQuG0

    Vända nr 5, skräp på banan, total förvirring över vad som flaggades, ABS tändes även under körningen så valde att gå in för dagen
    https://youtu.be/xVO8VsWrZjM

    Har även en del klipp från familjekörning, men då sitter jag mest bredvid med tjejen som kör och med mig som gastar ut instruktioner så som "gasa gasa gasa gasa" eller "över till vänster inför nästa kurva" osv osv, inget jag själv orkar lyssna på så ni skall få slippa ^^

    Så det var den dagen, riktigt bra dag
    De blev gulflag då en svart 9-5a fick problem med varma bromsar och beslutade sig att han skulle ställa sig vid sidan om banan så dom bakom han kunde köra om. Sen blev det gulflag så bromsarna kunde få svalkas av lite.
    Senast redigerat av AeroMackan den 2017-04-11 klockan 16:43.
    Saab 9000 Aero Taklucka -95, Saab 9-3 Viggen -99, Saab 9-5 Aero -05, Saab 9-5 2,3T kombi Biopower -06, Saab 9-5 2,3T kombi biopower -08.
    http://www.garaget.org/AeroMackan

  7. #27
    Helt original 9-5 NORDICs avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    963
    Medlem#
    427
    Man kan köra med vad som helst! Det är skitskoj! ;-)
    Jag åkte själv 9-5 2,0 Biopower steg1 med vinterdäck, och jag var inte långsammast! :-D
    Citat Ursprungligen postat av dittrich Visa inlägg
    Hej, aldrig varit på klubbträff eller ens kollat på bankörning.
    Men när man kollar på bilderna så kör vissa med tillockmed 9-5 kombi. Finns det någon gräns med hur "slö" bil man kan köra ? Kanske skulle hotta upp chassi o bromsar o köra någon gång om man inte är i vägen med Laståsnan . För det ser jäkligt kul ut!
    Mvh. Anders.
    9-5 Aero MANUELL Hirschpower 260hk/400Nm XWD -11
    https://www.facebook.com/media/set/?set ... 92f86e56a1

  8. #28
    Helt original 9-5 NORDICs avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    963
    Medlem#
    427
    Citat Ursprungligen postat av Nisse 1556 Visa inlägg
    Återigen en fantastisk bandag! Stort tack till racecrew och flaggvakter!



    Som Zimm säger så finns det ingen gräns. Det är inte heller effekten som avgör hur fort det går runt banan. Jag kör med originaleffekt (175 hk) och hänger med bra på banan. Kolla själv den stålgrå SS:n med svarta fälgar 7.20 in i filmen.

    Den viktigaste faktorn är föraren och där efter kommer:

    - Däck
    - Bromsar (i synnerhet bra belägg)
    - Chassi
    - Effekt

    Någon som är av annan åsikt?



    Ja det är hur kul som helst och ju duktigare du blir som förare desto roligare är det. Kom ner till Sviestad/Linköping den 13 maj och prova!
    Jag är av annan åsikt. ;-)
    Jag tycker nog att bra bromsbelägg är viktigare än bra däck. Om däcken glider lite är inte hela världen, men när bromsarna inte tar är det inte ett dugg skoj! :-)

    2 användare gillar detta inlägg


    Mvh. Anders.
    9-5 Aero MANUELL Hirschpower 260hk/400Nm XWD -11
    https://www.facebook.com/media/set/?set ... 92f86e56a1

  9. #29
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998
    Måste man ha någon extra kunskap om man ska köra?

    Jag har aldrig kört på bana och det känns som att det inte är läge för att åka ivägen för nån som har en snabbare bil
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av AeroMackan Visa inlägg
    De blev gulflag då en svart 9-5a fick problem med varma bromsar och beslutade sig att han skulle ställa sig vid sidan om banan så dom bakom han kunde köra om. Sen blev det gulflag så bromsarna kunde få svalkas av lite.
    Haha, min svarta 9-5 är tydligen omtalad här :P
    Blir rejält större bromsar till nästa år iaf, hade bromsstrul hela dagen så det blev inte mycket bantid för min del

  11. #31
    Grundladd AeroMackans avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    260
    Medlem#
    9053
    Citat Ursprungligen postat av AeroMicce Visa inlägg
    Haha, min svarta 9-5 är tydligen omtalad här :P
    Blir rejält större bromsar till nästa år iaf, hade bromsstrul hela dagen så det blev inte mycket bantid för min del
    Tråkigt med sånt strul men bara fixa bättre till nästa år


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Saab 9000 Aero Taklucka -95, Saab 9-3 Viggen -99, Saab 9-5 Aero -05, Saab 9-5 2,3T kombi Biopower -06, Saab 9-5 2,3T kombi biopower -08.
    http://www.garaget.org/AeroMackan

  12. #32
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Citat Ursprungligen postat av AeroMackan Visa inlägg
    De blev gulflag då en svart 9-5a fick problem med varma bromsar och beslutade sig att han skulle ställa sig vid sidan om banan så dom bakom han kunde köra om. Sen blev det gulflag så bromsarna kunde få svalkas av lite.
    Förvirringen för min del var detta, jag åker på rakan, där är det gulflaggat (6:45), inga konstigheter, ner med tempot. rullar runt lite fint, innan hårnålen till höger (7:35) så är det inte flaggat längre, fritt fram att gasa på igen alltså. Men sen när jag kommer runt den tajta högersvängen så Rödflaggar posteringen som nyss inte flaggade alls. Kolla till höger vid (7:45).

    Då förväntar jag mig att hela banan skall vara rödflaggad och jag skall stanna vid nästa flaggpostering tills något annat besked ges från flaggvakterna. Även den röda 9-5:an framför mig ser ut att fundera på samma sak.

    Normalt att man då kommer få stå tills den omedelbara faran är över och sen få instruktioner att få åka in i depån igen. Då man gett rödflagg så är vel rundan över? är det normalt att släppa en rödflagg och gå över till full bankörning igen utan att instruktioner givits ut? Vi båda blir förvånade när det nu inte är flaggat alls.. Är det då fritt att dra på fullt igen? har de bara glömt att dra upp flaggan eller inte hört på radion att det skall flaggas rött?

    Frustrationen var så stor att jag pratade med mig själv i bilen XD

    Jag valde att istället gå in i depån för jag var inte alls med på vad som hände, kände mig alldeles för osäker för att dra på igen, vill inte komma i full kareta på rakan om de hade förväntat sig att jag skulle stannat vid tidigare posteringar.

  13. #33
    Grundladd AeroMackans avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    260
    Medlem#
    9053
    Citat Ursprungligen postat av zimm Visa inlägg
    Förvirringen för min del var detta, jag åker på rakan, där är det gulflaggat (6:45), inga konstigheter, ner med tempot. rullar runt lite fint, innan hårnålen till höger (7:35) så är det inte flaggat längre, fritt fram att gasa på igen alltså. Men sen när jag kommer runt den tajta högersvängen så Rödflaggar posteringen som nyss inte flaggade alls. Kolla till höger vid (7:45).

    Då förväntar jag mig att hela banan skall vara rödflaggad och jag skall stanna vid nästa flaggpostering tills något annat besked ges från flaggvakterna. Även den röda 9-5:an framför mig ser ut att fundera på samma sak.

    Normalt att man då kommer få stå tills den omedelbara faran är över och sen få instruktioner att få åka in i depån igen. Då man gett rödflagg så är vel rundan över? är det normalt att släppa en rödflagg och gå över till full bankörning igen utan att instruktioner givits ut? Vi båda blir förvånade när det nu inte är flaggat alls.. Är det då fritt att dra på fullt igen? har de bara glömt att dra upp flaggan eller inte hört på radion att det skall flaggas rött?

    Frustrationen var så stor att jag pratade med mig själv i bilen XD

    Jag valde att istället gå in i depån för jag var inte alls med på vad som hände, kände mig alldeles för osäker för att dra på igen, vill inte komma i full kareta på rakan om de hade förväntat sig att jag skulle stannat vid tidigare posteringar.
    Var aldrig rödflag utan detta vågar man inte skriva men dom tog fel flaga...
    Saab 9000 Aero Taklucka -95, Saab 9-3 Viggen -99, Saab 9-5 Aero -05, Saab 9-5 2,3T kombi Biopower -06, Saab 9-5 2,3T kombi biopower -08.
    http://www.garaget.org/AeroMackan

  14. #34
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    2
    Medlem#
    9944

    Actionbilder från helgens banträff

    Hej,
    Jag passade på att knäppa 400+ bilder mellan varven i söndags. Luta er tillbaka och blicka genom godiset i länken nedan

    https://1drv.ms/f/s!Apa9gS2e7SrMqQc5KZ1Zdsw632hi

    IMG_5452.jpgIMG_4812.jpgIMG_5267.jpgIMG_5323.jpgIMG_5455.jpg

    7 användare gillar detta inlägg



  15. #35
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 459
    Medlem#
    6988
    Citat Ursprungligen postat av zimm Visa inlägg
    Förvirringen för min del var detta, jag åker på rakan, där är det gulflaggat (6:45), inga konstigheter, ner med tempot. rullar runt lite fint, innan hårnålen till höger (7:35) så är det inte flaggat längre, fritt fram att gasa på igen alltså. Men sen när jag kommer runt den tajta högersvängen så Rödflaggar posteringen som nyss inte flaggade alls. Kolla till höger vid (7:45).

    Då förväntar jag mig att hela banan skall vara rödflaggad och jag skall stanna vid nästa flaggpostering tills något annat besked ges från flaggvakterna. Även den röda 9-5:an framför mig ser ut att fundera på samma sak.

    Normalt att man då kommer få stå tills den omedelbara faran är över och sen få instruktioner att få åka in i depån igen. Då man gett rödflagg så är vel rundan över? är det normalt att släppa en rödflagg och gå över till full bankörning igen utan att instruktioner givits ut? Vi båda blir förvånade när det nu inte är flaggat alls.. Är det då fritt att dra på fullt igen? har de bara glömt att dra upp flaggan eller inte hört på radion att det skall flaggas rött?

    Frustrationen var så stor att jag pratade med mig själv i bilen XD

    Jag valde att istället gå in i depån för jag var inte alls med på vad som hände, kände mig alldeles för osäker för att dra på igen, vill inte komma i full kareta på rakan om de hade förväntat sig att jag skulle stannat vid tidigare posteringar.
    Det var aldrig rödflaggat över radion, de måste visat fel.

    1 användare gillar detta inlägg



  16. #36
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av aik Visa inlägg
    Måste man ha någon extra kunskap om man ska köra?

    Jag har aldrig kört på bana och det känns som att det inte är läge för att åka ivägen för nån som har en snabbare bil
    Har man läst igenom säkerhetsblanketten och varit med på förarmötet så har man den extra kunskapen man behöver. Familjekörningen är till för att alla, oavsett erfarenhet av bankörning, ska kunna få prova på det under lugna former. Om någon anser att du är i vägen så är det inte värre än att de väljer bankörningen passet därpå.

    När det gäller vilken motoreffekt en bil "måste ha" eller inte på träffarna så körde jag med 80hk stark förgasarmotor ett tag. Jag var inte snabbast på rakorna, men jag hade riktigt roligt ändå. Numera har jag hiskeliga 145 turbohästar i samma bil. Är fortfarande inte snabbast på rakorna, men det kan jag leva med.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av RodbaN Visa inlägg
    Hej,
    Jag passade på att knäppa 400+ bilder mellan varven i söndags. Luta er tillbaka och blicka genom godiset i länken nedan

    https://1drv.ms/f/s!Apa9gS2e7SrMqQc5KZ1Zdsw632hi
    Riktigt fina fartfulla bilder! Canonfina!
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  17. #37
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    33
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av aik Visa inlägg
    Måste man ha någon extra kunskap om man ska köra?

    Jag har aldrig kört på bana och det känns som att det inte är läge för att åka ivägen för nån som har en snabbare bil

    Som andra säger. Lyssna på försrmötet så är det inga problem.

    Dock märkte jag på denna träffen att även erfarna inte håller sig till våra regler.

    Känner man en snabbare bil bakom så blinkar man höger på "rak" del av banan så kör bakomvarande om och signalerar även han med sin vänsterblinkers.

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038
    Kul att träffa alla trevliga medlemmar igen!

    Jag tycker att det är så skön stämning på våra träffar, alla sköter sig och är trevliga både på och utanför banan.
    När man står där på morgonen och ser alla fina bilar rulla in så slår hjärtat några extra slag.

    Här kommer mina bilder från träffen, jag har inte hunnit sortera så mycket så det kan vara flera av på samma bil men det får ni stå ut med. Om det är någon som inte vill vara med på bild så dra iväg ett PM med info vilken bil och medlemsnummer det gäller så tar jag bort den.
    https://goo.gl/photos/ZZ21JMVQLw8BTuyT6

    Jag hoppas att vi alla ses på Sviestad!

    2 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  19. #39
    Grundladd rallyelwoods avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Södra Dellens strand
    Inlägg
    435
    Medlem#
    7732
    Här kommer några foton från mig och en kort film. Tack för en trevlig träff.
    Använd gärna bilderna, men kom ihåg att ange fotograf.

    http://hoftware.com/erally/index.php...tcs-april-2017

    https://www.youtube.com/watch?v=XfWSYjBZpZI



    Senast redigerat av rallyelwood den 2017-04-14 klockan 21:33.

  20. #40
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av rallyelwood Visa inlägg
    Här kommer några foton från mig och en kort film. Tack för en trevlig träff.
    Använd gärna bilderna, men kom ihåg att ange fotograf.

    http://hoftware.com/erally/index.php...tcs-april-2017

    https://www.youtube.com/watch?v=XfWSYjBZpZI



    Skönt att nån skickade ut en ng900 för att sanera efter traktorn!

    (Förlåt. För allt. )
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

Liknande ämnen

  1. Foto/Eftersnack Knutstorp
    Av SirMacke i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2016-04-17, 10:30
  2. Eftersnack/bilder/video Kinnekulle 2013-06-16 - En lördag ;)
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 83
    Senaste inlägg: 2013-07-02, 21:59
  3. Eftersnack/Bilder/Video Sviestad 19/5 2013
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 90
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 14:17
  4. Eftersnack Knutstorp 2011
    Av jonTe i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 88
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 09:40
  5. [Eftersnack] Knutstorp 11/4 2010
    Av Fredrik / 1941 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 00:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •