Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Chip fråga!

  1. #1

    Chip fråga!

    Hallå i stugan, jag tänkte hör med er som kan.Vart sitter boxen som man ska byta chip i? och är det svårt att göra själv?och hur mycket märks det om man redan har om löd apc box?Alltså får man mycket bättre gasrespons på låga varav upp till laddet?? skulle vara tacksam för svar

  2. #2
    Är det förresten nån som kanske har ett trimchip till salu? bilen i fråga är en 9000 turbo-86
    Pm:a om ni råkar ha nått trimchip över

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Otterbäcken
    Inlägg
    294

    Re: Chip fråga!

    Citat Ursprungligen postat av Macke J
    Hallå i stugan, jag tänkte hör med er som kan.Vart sitter boxen som man ska byta chip i? och är det svårt att göra själv?och hur mycket märks det om man redan har om löd apc box?Alltså får man mycket bättre gasrespons på låga varav upp till laddet?? skulle vara tacksam för svar
    Bränsle boxen sitter vid rutan på förarsidan, lossa plastkåpan under huven mot rutan så ser du en alu låda, där är den.

    Själva chip bytet är rätt simpelt, lossa det gamla med en plast mejsel så du inte skadar chipet eller benen. Sen sätt i den nya, kolla bara vilket håll dom ska sitta.

    Om du vill ha ett nytt chip måste du veta vad din box har för slut nr... tex *** *** 540 (jag har ett liggandes till org spridarna men jag minns inte till vilket nr )

    APC:n kollar du enklas om den antingen har byglad R42 eller om den resistorn är borta.

    Sen kan man också kolla sökmotorn= http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/search.php

    Lyckatill

    MvH S

  4. #4
    Tack för det snabba svaret, jag ska kolla upp vilket nr jag har på boxen i morron, så kan jag ju pm:a dej om du hade ett chip som passar

Liknande ämnen

  1. Chip fråga
    Av Luckyluke i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 14:58
  2. fråga om chip
    Av niklas83 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 16:07
  3. Ytterligare en chip-fråga i mängden...
    Av synthetic i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 17:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •