Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Infotainment 9-3 Linear 2004

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Infotainment 9-3 Linear 2004

    Nyligen köpt min första bil, en 9-3:a från 04 för att följa familjetraditionen och håller på att dra igång en rad olika projekt. Har Linear versionen av 9-3an och fick tanken att man kanske skulle kunna sätta in en Infotainment display(se länk) som man finner i aero-versionen(och andra) i bilen. Snackade med en på min lokala Saab-verkstad och han trodde det skulle gå, men var tveksam. Därför jag frågar er experter; Är det möjligt att få en Infotainment display att fungera på i min bil(GPS, ljud osv)? Ifall ja, vad krävs för att det ska funka(antar Tech2)?

    Är självklart ingen necessitet, men har tänkt använda bilen i bra många år så då kan man ju passa på och göra den så trevlig som möjligt!
    http://webshop.saabparts.com/9-3-gen...l-infotainment

    Tacksam för svar!

    /Alex

  2. #2
    Det är bara att koppla in den , inget annat skall behövas såvitt jag vet
    Senast redigerat av Moderator den 2020-08-04 klockan 08:50. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Läste att det krävdes styrdon i bagaget för att navigationen ska funka. Behöver man dra en massa kablar för att koppla in det, eller är de redan dragna till bagaget? ICM1 till ICM3 med andra ord.

  4. #4
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 456
    Medlem#
    6988
    Man kan behöva reservdelsprogrammera ICM3an, beroende på utrustning i bilen.
    NAV kräver DVD-enheten i bakluckan, kablar och antenn. (Minst)
    Kommer inte ihåg exakt.

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Ska du få det exakt rätt med alla tillbehör och delningsfrekvenser mm, så måste du troligtvis reservdelsprogrammera. Sedan är det som Macke säger att det behövs diverse andra prylar om man ska ha navigation. Men bara ICM3:an i sig själv är ett lyft, enligt min mening.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Börjar med att leta upp en ICM3:a då, och sen får jag se om jag fixar navigationen. Tack för hjälpen!

Liknande ämnen

  1. Köpråd: 9-5 Linear 2004
    Av perdedor i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-01-25, 22:27
  2. [LÖST] Värde på min 9-5 kombi 2,0t 2004 Linear ? skada:-(
    Av RALLYCROSS i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-05-24, 12:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •