Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Svårstartad 9-3 1.8t BioPower -08

  1. #21
    Alla delar var kvar inget har följt med vidare. Och problemet är LÖST. Bilen går som en klocka

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    Jag har samma problem med att bilen är svårtstartad, har även provat byta bränsle (E85 <-> BF95) men det blev inte bättre. Funderar på att byta Bränsletrycksregulatorn och undrar på om det är enkelt så jag kan göra det själv. Har skruvat lite grann men vet inte var btr sitter... (kanske ett tecken på att lämna det åt en fackman?). Är det någon som kan hjälpa mig, bilder video etc?

  3. #23
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 623
    Medlem#
    10853
    Det är lätt. Sitter på fuel railen, det fyrkantiga röret ovanpå motorn som du ser om du plockar bort plastkåpan (tre skruvar). Men man kanske kommer åt ändå, minns inte.
    En metallbygel håller fast den, och det sitter en slang i änden på BTR:en. Kör slut på soppan genom att rycka säkringen för bränslepumpen (kolla instruktionsboken tror det var nr tre i lilla boxen framför batteriet). Ha en rejäl papperstuss under när du tar bort för att fånga soppaspill. Och en brandsläckare är alltid bra att ha nära.
    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-07-03 klockan 00:53.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    Nu är BTR bytt och bilen startar som vanligt.

    Tack för all hjälp och ett bra forum.

    Nu ska jag ut och heja på Sverige mot England, go Sweden 🇸🇪!

    2 användare gillar detta inlägg



  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Håller med fullständigt, "Inget är så bra som - Att ha"
    Fast det är inte alltid ekonomichefen samtycker


    Och jag är också fundersam som Brisse över hur ett trasigt filter gav dessa symptom.
    Jag gissar att BTR har haft 2 fel, dels filtret som är sprucket men även att innehållet på något vis är defekt och reglerar fel. Det senare kan ju vara ett följdfel av det spruckna filtret.
    Allt kan ju ha orsakats av ovarsam montering.

    Antar att de bitar som saknades på de första bilderna är i säkert förvar i soptunnan och inte har följt med in på olämpligt ställe.
    Men är problemet verkligen löst så sätt gärna topic prefixet till [LÖST]
    För mig var problemet löst då. Men har liknande problem igen får kanske kolla upp den igen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2019
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av whiskeycola Visa inlägg
    Det är lätt. Sitter på fuel railen, det fyrkantiga röret ovanpå motorn som du ser om du plockar bort plastkåpan (tre skruvar). Men man kanske kommer åt ändå, minns inte.
    En metallbygel håller fast den, och det sitter en slang i änden på BTR:en. Kör slut på soppan genom att rycka säkringen för bränslepumpen (kolla instruktionsboken tror det var nr tre i lilla boxen framför batteriet). Ha en rejäl papperstuss under när du tar bort för att fånga soppaspill. Och en brandsläckare är alltid bra att ha nära.
    Gör årets trådlyft bara för att få skriva av mig lite. Har lite samma problem på min 9-3 a och när jag läser hur lätt det är att kolla BTR så gav jag mig på det igår, wiskeycolas instruktion kändes enkel, det är "bara" att dra bort den efter att bygeln tagits bort. Tror aldrig jag känt mig som en större idiot när jag efter 4h fortfarande inte lyckats få bort bygeln från bilen.....
    Ringer en kompis kompis via videosamtal och mer eller mindre skriker att "det här ska vara så jävla lätt att ta bort, och du som är gammal saab mekaniker, hur i H*E gör man?".

    Döm om min förvåning när han bara asgarvar i telefonen och säger att bygeln sitter åt fel håll!

    Någon har troligen haft bort min fuelrail och monterat ihop den på bänken innan montering i bilen, då också monterat dit bygeln åt fel håll så den satt in mot motorblocket ist för ut mot fronten, inte konstigt att jag svor och tänkte onda tankar.....

    Jaja, nu är den iaf ur bilen och visst var den trasig i den bruna filterdelen, så en ny är beställd.

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr


Liknande ämnen

  1. [LÖST] Svårstartad kall NG9-3 BioPower
    Av erakost i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2020-01-07, 22:11
  2. 9-5 biopower svårstartad i kyla?
    Av Nozer i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-01-25, 21:23

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •