Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Centrallås strul NG9-3 -03

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2017
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -

    Centrallås strul NG9-3 -03

    Hej!
    Har en 9-3 SS -03 vars centrallås krånglar, tydligen jättevanligt fel på dessa. Det började med förardörren och sedan började även höger krångla - de måste låsas/låsas upp för hand/med nyckel då centrallåset inte gör det. Sökte lite och det visade sig att låskistorna brukar bytas för att lösa problemet. Köpte två begagnade låskistor (från en -05a) och bytte den i bakdörren igår, men problemet kvarstår. Elhissarna fungerar som de ska vilket annars skulle kunna tyda på hela dörrmodulen tydligen.
    Är det någon som vet vad det kan bero på annars? Ska jag prova byta den i fram också och se om det löser alla problem? Är även lite osäker på det här med 5/7 stift om de verkligen är rätt låskistor jag fått tag på. Den passade ju utan problem men kollade aldrig i kontakten om det såg ut att vara rätt, slipper gärna plocka ut den i bakdörren igen för att kolla... MVH

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 504
    Medlem#
    6973
    -05 borde vara utan låssensorer vilket 03-04 har. Så du har fel troligen fel låskistor. Kolla art. nr så får du definitivt svar.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2017
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Då har jag alltså troligtvis monterat fel låskista i min bakdörr vilket var ett jävla strul, fan vad klantigt! Men för att vara säker måste jag plocka ut den igen...
    Då ska jag passa på att prova med kontaktspray på alla kontakter till låskistan för det glömde jag också bort.

Liknande ämnen

  1. Strul med centrallås, Låser sig själv osv
    Av Helmer87 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-01-10, 23:17
  2. Larm/centrallås strul 9000 1998
    Av Glader9991 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-10-22, 22:35
  3. Centrallås Strul Saab 900 1993a
    Av aqviline i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 20:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •