Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Radioproblem NG9-3 -06

  1. #1

    Radioproblem NG9-3 -06

    Saab 9-3 SC 2006. Allt original.

    Jag startar bilen. Radion går igång med bra ljud. Efter ca. 5 min blir den gradvis tystare tills det bara hörs brus när jag höjer till max.

    CD spelaren fungerar alltid som den ska, och blinkerljudet hörs som vanligt.

    Problemet uppkom inte i samband med något annat vad jag vet.

    Vafan kan det vara som gradvis dödar ljudet enbart i radion? Antenn? Antennkablar?

    Alla tips är varmt välkomna!

  2. #2
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Kolla om det är radion eller antennen:
    Testa att ställa in radion på en frekvens helt utan station och prova. Då finns ingen signal från antennen som kan försvinna pga antenn eller kabel. Försvinner ljudet på samma sätt beror det rimligen på radion.
    Annars kan man koppla in en annan antenn till radion och testa. Om du inte har en reservantenn behöver det inte vara annat än vilken ledning som helst bara du kan få in en station och prova.

    Sitter det en antennförstärkare mellan antenn och radio på din bil kan den vara orsaken.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  3. #3

    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Kolla om det är radion eller antennen:
    Testa att ställa in radion på en frekvens helt utan station och prova. Då finns ingen signal från antennen som kan försvinna pga antenn eller kabel. Försvinner ljudet på samma sätt beror det rimligen på radion.
    Annars kan man koppla in en annan antenn till radion och testa. Om du inte har en reservantenn behöver det inte vara annat än vilken ledning som helst bara du kan få in en station och prova.

    Sitter det en antennförstärkare mellan antenn och radio på din bil kan den vara orsaken.

    Om jag rattar in en frekvens som inte är en station så kommer väl inget ljud alls? Hur ska jag då kunna höra om det försvinner på samma sätt?
    Känner mig dum som frågar, men jag tror jag missar något.

    Vart ska jag koppla in ledningen som agerar reservantenn? I kontakten till radion?

    Antennförstärkaren, vet du vart jag kan komma åt den och hur jag vet om den är hel?


    Ursäkta för tusen frågor

  4. #4
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Svar i rött.
    Citat Ursprungligen postat av humidburrito Visa inlägg
    Om jag rattar in en frekvens som inte är en station så kommer väl inget ljud alls? Hur ska jag då kunna höra om det försvinner på samma sätt? Det brukar vara ett litet brus mellan stationerna. Kommer från atmosfären, ev antennförstärkare mm. Vrid upp volymen för att höra.
    Känner mig dum som frågar, men jag tror jag missar något. När man inte har koll själv tycker jag det inte är dumt alls att fråga

    Vart ska jag koppla in ledningen som agerar reservantenn? I kontakten till radion? Ja, i radion

    Antennförstärkaren, vet du vart jag kan komma åt den och hur jag vet om den är hel? Finns olika varianter. Under höger (och ev vänster) bakre sidoruta. Men om samma fel är kvar med annan antenn är det inte den.


    Ursäkta för tusen frågor
    Att låtsas att man kan är tusen gånger dummare än att fråga, om du frågar mig.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

Liknande ämnen

  1. Radioproblem
    Av örbypelle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 20:23
  2. Radioproblem !
    Av Ragge_ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 12:23
  3. Radioproblem 9-3 SS -03
    Av Husky i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 22:28
  4. Radioproblem
    Av citgot i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 07:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •