Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Behålla gammalt medlemsnummer

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613

    Behålla gammalt medlemsnummer

    Jag har ju varit väldigt slarvig med att betala in medlemsavgiften till klubben i några år, men har nu tagit mig i kragen och swischat över 300 svenska riksdaler.
    Hittade dock mitt gamla medlemskort som visst var från 2012 (skämskudde framtagen) Kommer jag att få behålla mitt gamla medlemsnummer eller är det förbrukat och jag kommer få ett nytt? Varför jag undrar och inte väntar på att det nya kortet skall komma i brevlådan är att jag tänkte handla lite godis på Maptun och vill gärna ha rabatten redan nu

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Följer du instruktionerna för att förnya/förlänga medlemskapet så får du samma gamla nummer vad jag vet. Alla nya medlemmar får ju nya, och inte tidigare använda, så ditt borde vara ledigt och redo för dig. Så gör som det står och vänta sedan på det nya medlemskortet. Glöm inte göra adressändring om du flyttat sedan sist! "Rabatten redan nu" är inga problem om "nu" kan tolkas som "inom en månad eller så". Betalningen ska ju mottagas, registreras och så vidare innan Maptun har koll på att du är medlem.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613
    Jag får helt enkelt skylla mig själv att jag inte varit medlem sedan 2012 så då får jag minsann också snällt vänta

    Tack för ditt svar, även om det inte var precis det jag ville höra... hehehe

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Om inte svaret var det önskade så kan du få ett nytt. "Inom en månad" kan ju vara allt från ett par minuter till 31 dagar. Då allt medlemsarbete (och även övrigt arbete) i klubben är ideellt och görs på kvällar, helger och annan ledig tid så är det sagt att från betalning gjorts till medlemskort finns i handen tar det en månad. Fast då swish går snabbare än giroinbetalning, rabatgivare kan se medlemsskapet digitalt och automatiseringsarbetet nog gått framåt så kan ett par minuters väntan kanske räcka ibland. Även om en månad fortfarande är den framförhållning man som medlem bör ha.

    Välkommen tillbaka förresten.

    2 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #5
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Och precis som mioh skriver, välkommen tillbaka i klubben

    För att kunna nyttja rabatten hos bland annat MapTun behöver du stå som betalande medlem i vår databas.

    Detta då bland annat MapTun kollar i vår databas att personen i fråga är medlem eller ej.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613
    Tack för era svar

    Verkar ju som det redan ordnat sig med att jag står som betalande medlem då jag såg rabatten med en gång jag loggade in hos MapTun. Nu är det bara att vänta på att det skall komma post i brevlådan också så man kan stoltsera med ett flådigt medlemskort

Liknande ämnen

  1. gammalt sportluftfilter?
    Av marcus429 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 20:50
  2. Dammat av ett gammalt luftgevär!
    Av Johannyman i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 18:56
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 22:34
  4. Accs tider Knutstorp, sorterad efter medlemsnummer
    Av schough i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 22:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •