Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Fråga ang. 9-3 SS aktivering av AUX

  1. #1
    Sugmotor Aphexiss avatar
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -

    Fråga ang. 9-3 SS aktivering av AUX

    Hej!

    Har en 9-3 2003 SS som jag tänkte skaffa aux på då FM sändaren börjar bli jobbig.

    Jag vet att man måste aktivera funktionen via tech2 och sen skaffa själva aux kablaget.

    Här är dock frågan, Jag besökte en närliggande verkstad som använder sig av tech2 och då sa killen att man först måste köpa in ett annat kablage som ligger på ca 600kr för att ens kunna aktivera funktionen? Och sedan aktivera + köpa själva aux kitet med honan

    På andra trådar/information står det bara att man måste aktivera funktionen och sen ha kablaget med honan, men här krävs tydligen ett till kablage för att ens få funktionen? Har försökt hitta detta i butiker men det ända som finns är själva aux kablaget och inte något som krävs innan

    Tänkte bara dubbelkolla då jag inte hört något om detta tidigare
    Senast redigerat av Aphexis den 2017-03-24 klockan 09:13.

  2. #2
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 456
    Medlem#
    6988
    Har jag aldrig hört talas om.
    Har monterat AUX i 3st 9-3 och då är det bara det vanliga kablaget och aktivering som krävs.
    Och aktivera kan man även om kablaget inte sitter där.

  3. #3
    Sugmotor Aphexiss avatar
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av SirMacke Visa inlägg
    Har jag aldrig hört talas om.
    Har monterat AUX i 3st 9-3 och då är det bara det vanliga kablaget och aktivering som krävs.
    Och aktivera kan man även om kablaget inte sitter där.
    har inte heller hört talas om detta innan vilket ledde till den stora förvirringen.

    Han sa att de flesta tidiga SS inte har det som krävs för aktiveringen förinstallerat från fabrik och var ganska tydlig med detta

    Ska man dra till ett annat ställe eller kan det ligga något i det?
    Senast redigerat av Aphexis den 2017-03-24 klockan 09:53.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 503
    Medlem#
    6973
    Kablaget går ju hela vägen till EHU, så det finns inget annat som kan/behöver kompletteras.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509
    Man behöver ju installera ett kablage som är fast i bilen, sen behöver man en lös kabel från det kablaget till telefonen/ljudkällan. Det måste ha uppstått nåt missförstånd om vad "en till kabel" syftar på.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  6. #6
    Sugmotor Aphexiss avatar
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av masthugg Visa inlägg
    Man behöver ju installera ett kablage som är fast i bilen, sen behöver man en lös kabel från det kablaget till telefonen/ljudkällan. Det måste ha uppstått nåt missförstånd om vad "en till kabel" syftar på.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Hans exakta ord var ett kablage för 600kr som krävs för aktiveringen, och sedan så måste man köpa själva aux kitet för 500kr att komplettera med

    De försökte aktivera funktionen men det funkade ej utan det första nämnda kablaget installerat, verkar som att de inte vet vad de pratar om då?

    Drar till någon annan med tech2 då
    Senast redigerat av Aphexis den 2017-03-24 klockan 19:21.

  7. #7
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Aphexis Visa inlägg
    Hans exakta ord var ett kablage för 600kr som krävs för aktiveringen, och sedan så måste man köpa själva aux kitet för 500kr att komplettera med

    Drar till någon annan med tech2 då
    Struntprat! Gör så!

    Man kan koppla in kabel och aktivera i vilken ordning som helst. Ingen extrakabel krävs. Men Tech2 kopplas in via kabel.

    Aktivering innebär bara att man informerar om att det finns en aux så att man får ett menyalternativ "Aux".
    Aux-kitet är i princip bara en förlängningskabel mellan audiosystemets ingång och en kontakt där man normalt kopplar in en hane-hane-aux-kabel till sin spelare/telefon/bluetooth-mottagare eller vad man nu ska lyssna på...
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  8. #8
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Nja, nu kan det vara så att verkstaden faktiskt inte är helt ute på monarken. Jag har för mig jag hört något liknande innan, just när det gäller de tidiga årsmodellerna.

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284
    Jag har en 2003 uttagen oktober 2002 så den måste väl ses som tidig. Aktiverade AUX med en eftermaknadskabel för några hundringar utan problem. Jag har givetvis ingen aning om någon bytt någon komponent i den innan 2006 då jag köpte den. Jag har ICM3 och cd-växlare om det har betydelse.
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  10. #10
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 456
    Medlem#
    6988
    Som sagt har jag aktiverat AUX på min egen utan kabeln. Byggd 200210 har jag för mig. Inga problem.

Liknande ämnen

  1. Aktivering av Aux 9-3ss
    Av Henkrik92 i forum Region Syd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-04-27, 13:40
  2. Extraljus aktivering
    Av easyraider i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 21:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •