Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: El-stol rör sig inte fram och tillbaka, ng9-3 -06

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509

    El-stol rör sig inte fram och tillbaka, ng9-3 -06

    Hej,

    Elstolen slutade kunna röra sig fram- och tillbaka. Alla andra rörelser funkar men inte det. Tror det sammanföll med att jag sköt den hela vägen tillbaka. Hör inget surr, heldött. Har kollat säkring 4 i bagaget (el-stol utan minne), den var hel.

    Någon som vet vad det kan vara? Saknar mekplats så tänkte kolla med forumet om ni vet vad det kan vara!

    Ng9-3 SC -06
    Senast redigerat av masthugg den 2017-03-19 klockan 13:29.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    408
    Medlem#
    -
    Hej, har du möjlighet att få hjälp felsöka med Tech2 så kan man nog se om tex det är fel på reglageknappen.

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Är det samma sak med och utan tändning tillslagen? Samma sak med förardörren öppen eller stängd?

    Om jag inte kommer ihåg fel så är det något villkor med just att röra förarstolen fram och tillbaka som blandar in tändning och öppen/stängd dörr. Typ att om inte tändningen är påslagen så måste dörren vara stängd, eller något liknande. För klämrisken, gissar jag. Det påverkar inte dom andra rörelserna utan just bara fram och tillbaka.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509

    El-stol rör sig inte fram och tillbaka, ng9-3 -06

    Det var ju en bra grej att kolla, tack. Jag ska knalla iväg till bilen imorn och kolla om det går ström till elmotorn. Då ska jag kolla det där med dörren också.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    296
    Bara för info: stolarna i min NG9-3 MY07 går att ändra fram/tillbaka även med nyckel ur och dörr öppen. Har minne i förarstolen om det påverkar. Håller tummarna för dig masthugg att du enkelt hittar felet!
    Kör nuförtiden en S(AAB)koda Octavia -20
    Tidigare: NG9-3 SC Aero -07, NG900 2.3 -96 (Åkt OG900 & 9000 i barndomen)

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509
    Då var det löst.

    Spänning kom till motorn. Hjälpte inte med tändning på. Mätte in i motorn: 318 Ohm. En annan av motorerna visade 0.7 Ohm. Trasig motor alltså.

    Men! Efter kanske tionde försöket att knuffa sätet så funkade motorn igen. Mätte igen: 1.3 Ohm.

    Kanske är motorn sliten och kan i något läge hamna så att resistansen blir för hög. En liten knuff, eller om det var pillandet på själva motorn i sig, som gjorde att axeln hamnar lite annorlunda och funkar igen. Vet inte om det betyder nåt att resistansen efteråt var dubbelt mot den andra motorn, det är nog inte signifikant.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg

    Hej


Liknande ämnen

  1. Växelspaken hoppar fram o tillbaka när man kör
    Av gregge12 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 21:10
  2. växelspaken far fram å tillbaka vid gaspådrag
    Av pysmannen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-17, 23:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •