Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: 9-5 aero 2003 automat ryker vid gassläpp ibland?

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2016
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    60

    Blårök 9-5 aero 03

    Hej!

    Har en annan tråd här med titeln att bilen ibland blåryker vid gassläpp men misstänker att ni inte noterat att jag fyllt på i den så jag lägger upp en ny med lite nya iakttagelser som jag önskar råd kring. Bilen köptes av mig i höstas och började blåryka för några veckor sedan vid gassläpp efter lite gasande, dock inget tokgasande. Jag har bytt olja, kollat turbon efter glapp, kollat de övre slangarna till vevhusventilationen och tittat på stiften men inget är uppenbart fel. Idag plockade jag bort vevhusventilationen och pluggade slangen som går till ventilkåpan samt monterade ett filter enligt värsta japsestil direkt i ventilkåpan och blåröken är borta? Visst , det luktar lite men den blåser inte ut någon olja att tala om. I morgon är planen att riva allt som har med ventilationen att göra och jag undrar om någon varit ute för att fällan är full av olja, att slangarna är täta, backventilerna kass osv,, ventilationen är uppdaterad till den nya typen och ventiltätningar samt styrningar skall vara bytta innan jag köpte den men det vet man ju aldrig.... Vad tror ni?? Erfarenheter efterfrågas. Bilen har automat men det kvittar förmodligen.

    Med vänlig hälsning, Per

  2. #22
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Citat Ursprungligen postat av persallstrom Visa inlägg
    Har en annan tråd här med titeln att bilen ibland blåryker vid gassläpp...
    Inte nu längre, går utmärkt att fortsätta i samma tråd och läsarna får hela storyn i samma tråd utan att leta efter den andra tråden

    1 användare gillar detta inlägg

    RZ

    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2016
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    60
    Absolut, blev bara så tyst....

Liknande ämnen

  1. P0420, katt eller sond? OG9-5 Aero -03 aut original
    Av persallstrom i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-09-05, 12:08
  2. Kluckande ljud vid gassläpp, Automat...
    Av boje82 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-05-15, 17:08
  3. Rycker vid gassläpp, 9-5 Aero automat -04.
    Av Mr Aero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 10:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •