Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Inloggning/Lösen/E-post

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2015
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    51
    Medlem#
    -

    Inloggning/Lösen/E-post

    Hej,

    Har hamnat i ett moment 22 här, har varit medlem sedan 1997 och vilken e:mail adress jag angav då har jag inte en aning om nu.
    Därför kan jag inte använda funktionen "Glömt lösen" vid inloggning till Mina sidor.
    Jag behöver registrera mig på MAPTUN och då får jag felmeddelande att " e:mail adressen stämmer inte med den du har angivit på STCS"
    Alltså, jag kan inte få ett nytt lösen tillskickat mig för min tjugo år gamla adress inte är aktuell längre och därmed kan jag inte logga in på STCS och
    ändra till en ny adress och därmed kan jag inte beställa på MAPTUN.
    HUR GÅR JAG TILLVÄGA??

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Forum<>Klubb.
    Det inlogg du skall ha hos Maptun är det du fått med ditt medlemsbrev.
    Den epost du har inlagd här på forumet är något annat och behöver inte vara samma som i klubben.

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    och eftersom du kan logga in här på forumet så är ju problemet snarare en klubb- & medlemsfråga än en forumfråga så flyttar jag frågan.
    Och du kan ju självklart skicka in dina kompletta uppgifter till medlemsansvarige så de kan kan uppdatera sina register
    För medlemsfrågor, vänligen maila till: medlemskap@saabturboclub.com
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2015
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    51
    Medlem#
    -
    Jag har inte fått något medlemsbrev sedan 2016 och det har jag inte kvar. Nej jag vet att det inte är samma mail på forumet som till klubben.
    Oavsett vilket så kan jag inte beställa ett nytt lösen eftersom det skickas till en mail som inte finns längre, och därmed kan jag inte ändra min email på hemsidan så att den stämmer överens med den jag registrerat hos MAPTUN.
    Jag får alltså invänta 2017`s medelmsbrev för att kunna logga in på hemsidan och ändra min mail så att jag kan beställa på MAPTUN, har jag förstått rätt?
    Men men, jag får ta det via Saabklubben i så fall.

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Och du har betalt efter 1 oktober 2016 och inte flyttat?
    Börja med ett mail som jag skrev ovan så finns chansen att det löser sig
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2015
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    51
    Medlem#
    -
    Ja, självklart kan jag det men jag får ju inget nytt lösenord förrän jag får det första medlemsutskicket för 2017 eller hur.
    Men tack för svar!

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Så, du har alltså inte loggat in på dina sidor på klubben tidigare? Eftersom det började bara för något år sen så kan det ju inte vara en epost från 1997 som ligger där. Och du har inte kvar medlemsbrevet från 2016? Hm.

  8. #8
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej!

    MapTun använder dessutom ett skript mot vår databas som kollar av att person A ifråga är betalande medlem aktuell säsong.

    Så även om man hittar sitt medlemsbrev från 2016, så kommer man endast åt medlemsrabatten om det står betalande 2017 på person A i vår databas.

    Inloggning till medlemssidorna är personligt och står i medlemsbrevet som medlemskortet kommer med.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613
    Jag swischade in medlemsavgiften nu i början av veckan, har skamligt nog inte varit medlem sedan 2012-ish, reggade mig på MapTuns sida med samma mailadress som jag har här på STCS och kunde med en gång se medlemsrabatten. Innebär det att jag redan nu kan handla med rabatt och inte behöver vänta tills jag får mitt medlemskort? Känns ju som om jag redan blivit registrerad som betalande medlem och MapTun ser detta via deras script? Har inte vågat klicka på köpknappen ännu...

  10. #10
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av JiBe Visa inlägg
    Jag swischade in medlemsavgiften nu i början av veckan, har skamligt nog inte varit medlem sedan 2012-ish, reggade mig på MapTuns sida med samma mailadress som jag har här på STCS och kunde med en gång se medlemsrabatten. Innebär det att jag redan nu kan handla med rabatt och inte behöver vänta tills jag får mitt medlemskort? Känns ju som om jag redan blivit registrerad som betalande medlem och MapTun ser detta via deras script? Har inte vågat klicka på köpknappen ännu...
    Hej!

    När du står som betalande medlem i vår databas kommer bland annat MapTun att erbjuda dig medlemsrabatterna.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

Liknande ämnen

  1. Medlemssidor, anv.namn & lösen?
    Av JJansson i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 88
    Senaste inlägg: 2021-04-18, 14:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •