Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Uppgradera Tid till TTid

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Uppgradera Tid till TTid

    Hej!

    Efter några år med bara en SAAB Cabbe i garaget och en Volvo som förstabil är jag tillbaka i SAAB-träsket. Kan tillägga att Volvon startas mellan framstolarna - så lite SAAB-tänk finns det även i denna bil....

    Har en 9-3 Tid som jag funderar på att smälla i en TTid i. Är det någon som gjort detta - hur mycket förutom hårdvara (dvs motor med och turbo) och mjukvaruprogramering blir det??

    Det jag tänker på är om jag kan använda samma kablage, kyl osv och om det följer med något mer som jag inte tänker på i mina dagdrömmar. För motorerna i sig är väl tämligen lika??? Det påstås i alla fall i diverse forum...

    Fråga två som jag ställer på fel ställe: Samma bil, funderar på att uppgradera utsende fr MY07 till MY 08-> - Det finns det ju folk som gjort innan. Hittar dock ingen beskrivning när jag söker. Finns det någon som jag inte hittar?

    MVH

    Trevlig helg!

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Då kan jag svara själv på min egna fråga. Detta låter sig inte göras lätt - mycket följer med avseende intercooler, kabelhärvor och annat. Allt går - men detta hör till det svårare. Sannolikt enklare om det varit en nyare bil, min är en 07:a.

    Jag lägger pengarna på lite trim och utseende istället.

Liknande ämnen

  1. Uppgradera mjukvara eller uppgradera hårdvaran vid trim? OG9-5
    Av vectorkarl i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-06-10, 09:02
  2. Uppgradera 15T till 19T
    Av MicEE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 12:11
  3. Skillnad TTiD -08 och TTiD -11 119g
    Av gucpm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 23:59
  4. Uppgradera T8 till T16
    Av rob_saab900 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 23:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •