Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Har 9-3 -03 kod till radion

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -

    Har 9-3 -03 kod till radion

    Tjena!
    Är nybörjare ang köra Saab,
    Det är så här va,
    Jag tänkte hör om någon vet om det är radio kod på Saab 03? Det är original stereo, för jag tänkte nollställa allt, och jag hittar ingen radio kod i manualerna osv. Mvh anteskm
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-02-05 klockan 10:08. Anledning: Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Välkommen till STCS

    Först får du gärna berätta om det är gamla generationen OG9-3 eller den nya NG9-3 som kom som modellår 2003, dvs under samma år som den gamla.
    Är det gamla OG9-3 har den inte kod utan är gift med bilen och om den är frånskild från bilen står det "RADIO CODE" i SID

    Varför nollställa? Har du något problem?

    Och tänk på att läsa igenom reglerna!

    §3 När du postar
    • §3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    tack för svar!
    Ska jag vara helt ärlig med dig så är jag så jävla dålig när det kommer till bilar, hur tar jag reda på vilken generation jag har då?

    Mvh

    Jo men det är så att jag har problem med höger halvljus lampa, det kommer upp ett meddelande höger halvljuslampan urfunktion, så jag testade byta till en ny lampa xeon, men det blev inget bättre, men saken är det att problemet händer när jag slår på tänningen och låter systeminställningar kontrolleras, sen står det OK, sen starta jag bilen då kommer meddelandet upp att höger lampa inte fungerar,
    Men om jag bara stoppar i nyckeln och starta bilen direkt så fungerar lampan, utan att jag väntar på systeminställningar kontrolleras, vart tror ni felet ligger?
    Mvh anteskm
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-02-05 klockan 11:31.

  4. #4
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Denna karossen är OG9-3 och den har sitt ursprung i NG900 som kom 1994 och såldes även som MY03
    X-ljus_1.jpg

    NG9-3 skiljer sig på allt så därför är det viktigt att för just årsmodell 2003 tala om vilken av dem det gäller.

    Lite märkligt att fråga om radiokod när du har ett helt annat problem.
    Börja om och presentera vad problemet är och hur bilen är utrustad, t.ex. om det är original Xenon eller eftermonterat.
    Gissar ju på att det gäller en NG9-3 eftersom det inte fanns Xenon på OG9-3 och tyvärr är det inte ovanligt med elproblem på tidiga NG9-3 (-03/-04)

    Läs först dessa inlägg
    Lathund för inlägg om felsökning
    LÄS DETTA (!) så funkar vårat forum ännu bättre...
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    NG9-3 är det

    - - - Uppdaterad - - -

    Och det är eftermonterat köpt från biltema

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •