Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 44

Ämne: Ordna med bana i Värmland

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Eftersom du inte tillhandahåller särskilt mycket information i dina inlägg så tvingas folk att anta massa saker.
    Ett tips är att skriva lite mer utförligt så slipper folk gissa och anta.
    Ja och negativa personer antar negativa saker...ungefär så.

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145

    Ändring av möjlig träff och bankörning av Björn Persson

    Hej!

    Jag får ändra mig lite.

    Jag ska kontakta dem och prata lite ifall någon är intresserad. Men Gelleråsen I Karlskoga blir det antagligen som gäller och inte Munkfors som jag tidigare skrev.

    Mvh Björn

  3. #23
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Kan vi få låna Gelleråsen (eller Karlskoga motorstadion som den egentligen heter) en helgdag på sommarhalvåret vore det toppen. Den är ju annars ofta fullbokad ett år i förväg och kostar därefter. Vi har varit där många gånger med klubben, så goda kontakter finns redan mellan banbokningsanvarig i STCS och banan. Men om din kompis kan låta oss fritt låna banan om det är han som ordnar det är det ju en helt annan sak. Förstår inte hur det är möjligt, men det blir ju en rejäl besparing för klubben. Kolla du vad han säger.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Jag ska tala med dem personligen så fort det är möjligt

    mvh samt hur det ser ut med kostnaderna.

  5. #25
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    När du ringer är det viktigt att du direkt berättar att du ringer på egen hand och inte i egenskap av banbokare i STCS, inte som styrelseledamot och inte som någon i race crew. Detta så att de inte Gelleråsen tror att det är en officiell förfrågan från klubben. (Det har nämligen med största sannolikhet redan gjorts redan förra året inför 2017.)
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Jag har talat med dem och de ska höra av sig så fort som möjligt. Ansvarige för detta var inte inne just nu.
    Jag skriver ner och informerar här när jag vet mer.

    Jag kommer inte bestämma nåt utan klubbens godkännande förstås.

    Självklart ringer jag för egen del, jag sade bara att det fanns intresse av flera för detta av flera personer.

    Min kompis verkade också intresserad och han har också en mängd andra som är motorfantaster (Kan laga allt mer eller mindre) Tror han kör allt som rullar med motor på och ändrar om dem :P
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-02-01 klockan 10:10.

  7. #27
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Citat Ursprungligen postat av Elrandhir Visa inlägg
    Jag har talat med dem och de ska höra av sig så fort som möjligt. Ansvarige för detta var inte inne just nu.
    Jag skriver ner och informerar här när jag vet mer.

    Jag kommer inte bestämma nåt utan klubbens godkännande förstås.

    Självklart ringer jag för egen del, jag sade bara att det fanns intresse av flera för detta av flera personer.

    Min kompis verkade också intresserad och han har också en mängd andra som är motorfantaster (Kan laga allt mer eller mindre) Tror han kör allt som rullar med motor på och ändrar om dem :P
    Alla klubbens banbokningar sköts av paul.strom@saabturboclub.com enligt årmötesbeslut i Saab turbo club of sweden.
    Kontakta honom om du har några funderingar om banbokningar, kan din kompis ordna en gratisbokning så är säkert Paul intresserad. MEN DET VIKTIGA ÄR ATT KLUBBENS BANBOKNINGSANSVARIGE BOKAR STCS BANTRÄFFAR.

    Ha en bra dag, Sven

    1 användare gillar detta inlägg


    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Jag har nu fått kontakt med Gelleråsens ordförande han sade att det var okej, mängd spelar ingen roll. Men de hyr ut 1 dag åt gången från 9:00-18:00
    Det var en kostnad ja, men denna blev 32000:- Men vi skulle få 10% Rabatt (28800:-). Detta gäller bara första gången om inte alla kört banor tidigare.

    Jag frågade också om det är okej att ordförande tar kontakt med honom och det var inga problem, samt att jag kunde lämna ut hans nummer.
    Finns intresse så PMa mig Tack! Jag sade också att Klubben jag försöker ordna detta åt heter STCS som han visste om. Men inte att det ska bli, mer att jag hoppas det blir möjligt.

    Jag sade också att ordförande i STCS måste bestämma hur det blir med detta.

    Alla Helger var dock tyvärr uppbokade, men det kan ändras framåt, närmare säsongen.

    Jag tycker att priset är en struntsumma om vi får många intresserade.

    Jag är iallafall intresserad!
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-02-01 klockan 12:07.

  9. #29
    STCS Racecrew
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    691
    Medlem#
    1014
    Klubben har bokat de banor de skall ha för i år!!!!!
    9-3 Aero-08

  10. #30
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Som jag skrev tidigare Elandhir, STCS har redan goda kontakter med Karlskoga Motorstadium och STCS har ansvariga för banbokningar. STCS vet redan vem som ska kontaktas vid bokning av banan och de har dennes kontaktuppgifter. De vet även kostnaden och vet att restaurang finns och ambulans kommer finnas på plats vid körning. STCS känner till vilka körtider som gäller och även att vi får hyra stugorna på området. Allt detta vet STCS redan. Ordförande i STCS bokar inte banor, det gör banbokningsansvarige. Detta ett till tre år i förväg för att vara säker på att få en tid som passar. När det gäller Gelleråsen så vill jag minnas att det, liksom Knutstorp Ring, är en av banorna där banan erbjuder hyraren att få samma tid året därpå. Tackar man nej är risken att man inte får någon helgtid alls för kommande år.

    Tyvärr verkar det som att du inte tillfört STCS något med denna tråd. Ingen bana gratis genom din kompis, ingen bana på helg, ingen bana billigare än vad banboknkngsanvsvarige själv kunde ordna. Det du möjligen gjort är att förvirra Gelleråsens ordförande. Att någon ringer den som är ansvarig för Gelleråsens banbokningar och frågar honom om man får ringa honom och fråga om man får boka banan är ju ingen direkt hjälp då detta redan är givet.

    Vill du på egen hand, eller med hjälp av din kompis, ordna en bankörningsdag på Gelleråsen så är mitt tips att boka banan, restaurangen och ambulans. Sedan lägger du ut inbjudan i god tid på rejsa.se så borde det inte vara omöjligt att det dyker upp såpass många att det blir en rimlig kostnad per person. Glöm inte kolla vad som gäller försäkringen som arrangör.

    Vill du att STCS ska anordna en träff på Gelleråsen, eller annan bana, så är det en motion till årsmötet som gäller. Kan din kompis låna Gelleråsen gratis en helgdag så borde motionen gå igenom. Anledningen till att det är helgdagar som gäller är att det är då race crew, styrelse och flest medlemmar kan vara med.

    5 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Japp och jag har inte bokat någonting. Jag har bara hört mig för. Sade även att det kanske inte ens blir detta året...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Som jag skrev tidigare Elandhir, STCS har redan goda kontakter med Karlskoga Motorstadium och STCS har ansvariga för banbokningar. STCS vet redan vem som ska kontaktas vid bokning av banan och de har dennes kontaktuppgifter. De vet även kostnaden och vet att restaurang finns och ambulans kommer finnas på plats vid körning. STCS känner till vilka körtider som gäller och även att vi får hyra stugorna på området. Allt detta vet STCS redan. Ordförande i STCS bokar inte banor, det gör banbokningsansvarige. Detta ett till tre år i förväg för att vara säker på att få en tid som passar. När det gäller Gelleråsen så vill jag minnas att det, liksom Knutstorp Ring, är en av banorna där banan erbjuder hyraren att få samma tid året därpå. Tackar man nej är risken att man inte får någon helgtid alls för kommande år.

    Tyvärr verkar det som att du inte tillfört STCS något med denna tråd. Ingen bana gratis genom din kompis, ingen bana på helg, ingen bana billigare än vad banboknkngsanvsvarige själv kunde ordna. Det du möjligen gjort är att förvirra Gelleråsens ordförande. Att någon ringer den som är ansvarig för Gelleråsens banbokningar och frågar honom om man får ringa honom och fråga om man får boka banan är ju ingen direkt hjälp då detta redan är givet.

    Vill du på egen hand, eller med hjälp av din kompis, ordna en bankörningsdag på Gelleråsen så är mitt tips att boka banan, restaurangen och ambulans. Sedan lägger du ut inbjudan i god tid på rejsa.se så borde det inte vara omöjligt att det dyker upp såpass många att det blir en rimlig kostnad per person. Glöm inte kolla vad som gäller försäkringen som arrangör.

    Vill du att STCS ska anordna en träff på Gelleråsen, eller annan bana, så är det en motion till årsmötet som gäller. Kan din kompis låna Gelleråsen gratis en helgdag så borde motionen gå igenom. Anledningen till att det är helgdagar som gäller är att det är då race crew, styrelse och flest medlemmar kan vara med.

    Så jag ska ta mig till årsmötet för att ordna så att klubbmedlemmarna får åka gratis på Gelleråsen alltså. Vem vet, kanske jag gör. Men det lät som en dålig deal. Jag kan få ihop nog många personer utan STCS och åka där gratis om så menar jag.

    Jo han har vissa evenemang och Munkfors motorstadium får han ha helt gratis och detta årligen flera gånger. Nu var det dock inte det en bra plats för oss utan han tyckte då Gelleråsen. Samt då att han själv var intresserad om han hade tid. vi skulle iaf alla få 10% på 32000:- annars. Men får väl se om jag kan omförhandla. Detta handlade då också om 9-18 om det räcker med 1 dag.

    Då skypear jag hellre mötet om ni har möjlighet till detta. Men då får jag skaffa en kamera. Gav modern min bärbara med kamera.
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-02-01 klockan 14:41.

  12. #32
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Elrandhir Visa inlägg
    Så jag ska ta mig till årsmötet för att ordna så att klubbmedlemmarna får åka gratis på Gelleråsen alltså. Vem vet, kanske jag gör. Men det lät som en dålig deal. Jag kan få ihop nog många personer utan STCS och åka där gratis om så menar jag.
    En motion kan postas, du behöver inte vara närvarande på mötet. Förstår dock inte hur det kan vara en dålig deal om du skulle närvara? All klubbverksamhet görs ju på ideell basis, allt från flaggvakt till ordförande. Att ta av sin tid, åka 20-60 mil, vara med på ett möte, en bankörning eller en sommarträff, för att sedan åka milen hem igen är ju inget konstigt eller märkligt som ses som en onödig kostnad. Det är något de flesta här troligen gjort flera gånger årligen i flera års tid. De som sitter i styrelsen, tillhör race crew och liknande lägger ner massor av egen obetald tid för att vi andra 1500 ska kunna ha roligt.

    Annordnar du en gratis bankörningsdag på Gelleråsen tror jag många kommer om det är en helg. Är det på semestern kan det säkert komma många då med. En vanlig vardag något färre. Om du läser på rejsas forum så ser du vad normala kostnaden per bil brukar vara vid privatarrangerade körningar i stil med timeattack och liknande. Att få samma möjlighet gratis borde locka många.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  13. #33
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Man kan posta motionen och man behöver inte vara närvarande för att den skall behandlas, såvitt jag vet. Har den inkommit skall den behandlas. Är man inte på plats för att tala för sin sak så kanske chansen är mindre att den går igenom, men likväl skall den behandlas.

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Man kan posta motionen och man behöver inte vara närvarande för att den skall behandlas, såvitt jag vet. Har den inkommit skall den behandlas. Är man inte på plats för att tala för sin sak så kanske chansen är mindre att den går igenom, men likväl skall den behandlas.

    Då är det okej, jag är gärna med på möte.

  15. #35
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Stämmer bra det Bollman.

    Trevligt. Ju fler vi är på årsmötena desto bättre.
    Tänk nu Elrandhir på följande när du skriver motionen:

    1. Beskriv problemet eller frågeställningen du vill ta upp, en slags förklaring och bakgrund till det man vill att mötet senare ska ta ställning till.

    2. Därefter fortsätter man i detalj förklarar det man vill föreslå.

    3. Sist lägger man in de viktiga "att satserna" som kan vara en eller flera i en motion.

    4. Du undertecknar brevet med namn, ort och datum.

    Detta postas i ett brev (inte e-post) till ordförande senast drygt en vecka innan årsmötet. (Exakt dag finns med i kallelsen till mötet.)


    Så lite mer än "Hej, om intresset går upp så känner jag personer som kan ordna Bana i värmland" behövs med andra ord. Du måste se till att det finns något verkligt konkret att rösta om. Om din kompis nu gratis kan boka in klubben på Tomtfallet lördagen vecka 21 2018, så börjar du t.ex först med att skriva att du vill att vi ska ha en banträff på Tomtfallet med förklaring varför. Sedan i detalj redogör du för hur detta skall anordnas och hur det ska gå till. Du behöver alltså detaljerat skriftligen beskriva det så noggrant du kan och se till att ansvarig/ägare av banan kan bekräfta datum och pris. Avslutningsvis skriver du "att satsen" där du skriver vad du vill att årsmötet beslutar om. Det som står i "att satsen" är det mötet beslutar om. Det går alltså inte att ändra sig på mötet och säga att visst står det gratis på folkracebanan hos Munkfors motorklubb, men jag menar nog istället Gelleråsen för 32.000kr en vardag.

    När det gäller Gelleråsen, Karlskoga motorstadium, så jobbar redan styrelse och banbokningsansvarige sedan cirka 25 år tillbaka för att STCS medlemmar skall få köra på Sveriges (och Norges) bästa banor. Gelleråsen är en av dessa. Så en motion om att ringa Gelleråsen och boka en körtid är inte nödvändig då den inte skulle tillföra något nytt. Dock ska jag påpeka att alla motioner som inkommer i tid tas upp på mötet.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Ja, men va lång väg har jag från Hagors och hur lång väg har de som brukar komma. Det är ju hela grejen. Min bil är inte direkt bensinsnål heller ^^

    Så antagligen får det bli som du numrerade upp mioh.

  17. #37
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    2015 skulle du haft 50 mil. Förra året bara 21 mil. Hur långt andra har som är med på mötena varierar nog mellan 1-60 mil ungefär gissar jag.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  18. #38
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Jag körde från Smygehuk till Trollhättan, det är väl inte mer än 40 mil eller nått. Du har väl bara runt 25 från Hagfors till Trollhättan?

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Får kolla upp det där. Men skicka ut info om allt till mig då tack. Eposten borde du ha.

  20. #40
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Vad ska du kolla upp? Skicka ut info om allt till dig? Allt vadå? Menar du hur långt du har till nästa årsmöte, eller hur långt andra har? Förstår inte hur det kan vara "hela grejen". Eller vill du veta när nästa årsmöte är? Tror varken tid eller plats är bestämda än, så du får vänta på kallelsen som kommer med post till samtliga medlemmar ungefär en månad eller så innan mötet.

    Då det är flera banträffar, en festival och mycket annat trevligt innan höstens möte så är mitt tips att deltaga på så många träffar du kan under året innan mötet. Tro mig när jag säger att årsmötet är trevligt, men en STCS-banträff är roligare.

    2 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Tech 2 Värmland
    Av vperra i forum Efterlysning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-09-13, 01:05
  2. Kan man ordna så att Densonavigator tar DVD filmer
    Av ment i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 281
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 21:12
  3. Nightpanel i en 9000, borde väl gå att ordna ?
    Av Brandten i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 00:41
  4. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 20:48
  5. Lacken är matt, hur ordna?
    Av Raven i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 17:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •