Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 44

Ämne: Ordna med bana i Värmland

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145

    Ordna med bana i Värmland

    Hej, om intresset går upp så känner jag personer som kan ordna Bana i värmland

    Ville bara lägga till detta.

    Vet inte vart det tog vägen, men det handlar om Gelleråsen i Karlskoga.
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-02-01 klockan 09:49.

  2. #2
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Känner att det saknas lite info här, vad är det för motorbana du menar?

    Hur som helst, ta kontakt med ansvarig person i styrelsen om du har tips. Det är inte säkert att detta kommer fram till rätt person när du lägger det här.

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Racecrew är väl rätt kontakt?!
    http://www.saabturboclub.com/klubbfunktionarer/


    Och Gelleråsen används ju och den ligger ganska nära Värmland i övrigt är det tunt med banor i Värmland om vi inte skall åka på Olles bana i Likenäs

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Det finns en bana i Munkfors man kan använda och jag vet om en kille som kan ordna med detta, alternativt att jag talar med dem själv. Men det är bättre han gör detta som ofta ordnar med saker årligen.

    kände mig så trött att jag tappade namnet på stället i Munkfors just nu.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av zimm Visa inlägg
    Känner att det saknas lite info här, vad är det för motorbana du menar?

    Hur som helst, ta kontakt med ansvarig person i styrelsen om du har tips. Det är inte säkert att detta kommer fram till rätt person när du lägger det här.
    Nej, för jag får ju inga svar. Det tar inte lång tid att slänga iväg ett mail. Detta tycker jag är en självklarhet att man gör direkt med lite info om någon försöker ordna lite saker.

    mvh

  5. #5
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Jag hittar bara något om en bana som verkar vara för folkrace eller rallycross.

    Du kan inte anordna en banträff under namnet STCS utan att gå via rätt kanaler.

    Sånt här måste få ta tid, Bankörningarna planeras låångt innan det är aktuellt för körning, Man kan inte organisera en banträff för en klubb med 1500 medlemmar på en fikarast.

    Styrelsen arbetar ideellt, du måste kunna acceptera att de inte sitter klistrade på sin mailkorg. Det du skriver i första inlägget här räcker inte. Jag kan i alla fall inte hitta vad det är för bana du menar, förväntar mig inte att ansvarig i styrelsen har det lättare. Är det samma innehåll som du skrivit i mailet så får du verkligen tänka om.

    När du presenterar ett förslag måste det vara lite mera officiellt än bara "jag känner en kille som känner en kille som har en motorbana" och sen förvänta dig att alla skall kasta sig över dig och jaga dig för att få ihop en banträff till nästa helg..

    Vad stod i mailet du har skickat då?

    Det känns inte som att du har förstått att det finns ett maskineri runt en klubbverksamhet med 1500 medlemmar. När du försöker ignorera detta så skapar du bara irritation hos styrelsen och hos andra medlemmar. Du bränner broar genom att bete dig som du gör.

    Att komma med tips är jättebra. Men varför håller du på att gnälla här?

    Du måste acceptera hur klubben fungerar, alternativt får du lämna in en motion till klubbens årsmöte nästa gång. Du kan inte själv bestämma att du skall organisera om klubben och hur den jobbar.

    3 användare gillar detta inlägg



  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Alltså. Jag menade inte att det skulle vara nu. Men jo jag vet en som kan fixa en bana att köra på. Men ja det kan ta tid. Kanske inte detta året. Jag måste också tala med honom som har hand om detta. Det är allt ifrån mopedrace till Bilbaneåkning. Jag har heller inte tänkt gå förbi någon i STCS för då åker jag väl själv istället med de personerna jag känner och inte klubbmedlemmarna förstås.

    Nej jag känner inte en kille som känner en kille. Detta är en vän till många a mina vänner och mig.

    Det jag vill skriva till, sluta med några antagningar om saker man inte vet nåt om.

    Kan man inte ta det som förslag och välmening, då är det bättre att inte läsa eller slänga något mail direkt.

    mvh
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-01-31 klockan 09:42.

  7. #7
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Okej. Framför ditt förslag. Har fortfarande inte sett något mera än:

    "Det finns en bana i Munkfors man kan använda och jag vet om en kille som kan ordna med detta"

    Det är inte tillräckligt att gå på. Jag tycker det är superkul med bankörning. Jag var på samtliga förra året. Även fast det var 65 mil att åka enkel resa som längst

    Jag tycker det är jättebra om vi kan få till bankörningar på fler banor. Men jag förstår att det finns en process detta måste gå igenom. Och den processen involverar inte massa gnäll om långsamma svar på forumet.

  8. #8
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Vi anordnade en för klubben ny banträff i Söderhamn förra året. Där var vi extremt snabba och fick nog till det på några få månader. Räkna inte med att något sådant händer alltför ofta. Banträffarna för 2017 är redan bokade sen länge.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Det heter Munkfors Motorklubb och de har allt man kan tänka sig
    Ni kan få sidadressen här: http://munkforsmc.se/

    Så sluta anta saker tack vill jag lägga till.
    Men sen, banan/banorna de använder kan man få låna utan att det går genom den klubben tror jag.

    mvh
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-01-31 klockan 11:30.

  10. #10
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Jag kan tänka mig rätt mycket, men en mindre racerbana avsedd för racing och roadracing i stil med Kinnekulle Ring, Sviestadbanan eller Gelleråsen räcker gott för en banträff. Då får alla de 100-150 deltagarnande bilarna plats på området och banorna är dessutom anpassade för den typ av körning medlemmarna kör. Det vill säga 201m, slalom, familjekörning och bankörning. På hemsidan du länkar till nämns bara folkrace och rally när det gäller bilkörning och på googlemaps hittar jag inget annat än detta i området. Missar jag något?
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Jag kan tänka mig rätt mycket, men en mindre racerbana avsedd för racing och roadracing i stil med Kinnekulle Ring, Sviestadbanan eller Gelleråsen räcker gott för en banträff. Då får alla de 100-150 deltagarnande bilarna plats på området och banorna är dessutom anpassade för den typ av körning medlemmarna kör. Det vill säga 201m, slalom, familjekörning och bankörning. På hemsidan du länkar till nämns bara folkrace och rally när det gäller bilkörning och på googlemaps hittar jag inget annat än detta i området. Missar jag något?
    Ja, du missar nåt. de har även vanlig Bankörning Mioh
    Varje sommar arrangerar min kompis något här. Men det behöver inte ha med bilar att göra.

    Men, jag kontaktar honom först om intresset finns framåt.

    mvh
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-01-31 klockan 11:39.

  12. #12
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Om det är Tomtfallet du menar så kan jag då rakt inte se att den är asfalterad någonstans eller att de kör någon asfaltsbaserad racing överhuvudtaget i den klubben?

  13. #13
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Bara så jag förstår:

    Aktiviteten din kompis annordnar är inte bankörning som på våra vanliga träffar, utan någon annan aktivitet som inte involverar körning med våra egna bilar? Vad i så fall?

    Banan du nämner i första inlägget att du kan ordna, är det Munkfors Motorklubbs bana Tomtefallets Motorstadion? Och där går det att köra racing? Eller vilken bana gäller det?

    Om vi inte vet vad det gäller så är risken stor att det inte blir något intresse framåt. Att få låna en racingbana låter ju riktigt bra med tanke på att STCS lägger mer än 100.000kr per år på banhyror. Är banan i gott skick och är säker för förare, publik och flaggvakter så kan det vara värt att undersöka vidare.

    2 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Bara så jag förstår:

    Aktiviteten din kompis annordnar är inte bankörning som på våra vanliga träffar, utan någon annan aktivitet som inte involverar körning med våra egna bilar? Vad i så fall?

    Banan du nämner i första inlägget att du kan ordna, är det Munkfors Motorklubbs bana Tomtefallets Motorstadion? Och där går det att köra racing? Eller vilken bana gäller det?


    Om vi inte vet vad det gäller så är risken stor att det inte blir något intresse framåt. Att få låna en racingbana låter ju riktigt bra med tanke på att STCS lägger mer än 100.000kr per år på banhyror. Är banan i gott skick och är säker för förare, publik och flaggvakter så kan det vara värt att undersöka vidare.
    Ja, det gäller motorstadion! kanske råka länka fel.

    Jag ska höra mer med kompisen innan jag säger nåt mer, det är ändå han som ordnar med detta.

  15. #15
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Att få låna en racingbana låter ju riktigt bra med tanke på att STCS lägger mer än 100.000kr per år på banhyror.
    Skojar du? Det kostar nästan varje banträff, styck!

  16. #16
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Tomtfallet, Munkfors Motorstadium. Munkfors motorklubbs hemmabana. 59°51'42.0"N 13°27'59.6"E

    Rött = Gokartbana
    Blått = Folkrace- och crosskartbana
    Gult = Crossbana

    tomtfallet1.jpg

    Om Munkfors motorklubb har vanlig bankörning så är det nog någon annanstans, för här hittar jag ingen plats för bankörning. Kolla gärna med kompisen. Kan hända att han inte riktigt har koll på hur det ser ut på våra bankörningar, alternativt är det annan bana han menar.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Skojar du? Det kostar nästan varje banträff, styck!
    Ja, och då blir det ju mer än 100.000kr totalt per år.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  17. #17
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    jo, så kan man ju se det. Jag skulle snarare säga att vi närmar oss 500000 i banhyra per år.

  18. #18
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Njaaaa... Om vi snackar enbart banhyra så landar det nog snarare på ~300 loppor, 400 om vi kör Kinnekulle två gånger och kastar in nåt pytte-event också.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  19. #19
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Elrandhir Visa inlägg
    Så sluta anta saker tack vill jag lägga till.
    Eftersom du inte tillhandahåller särskilt mycket information i dina inlägg så tvingas folk att anta massa saker.
    Ett tips är att skriva lite mer utförligt så slipper folk gissa och anta.

    3 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Den jag känner får detta gratis, jag ska tala med en han hänvisade mig till. Återkommer när jag vet mer.

Liknande ämnen

  1. Tech 2 Värmland
    Av vperra i forum Efterlysning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-09-13, 01:05
  2. Kan man ordna så att Densonavigator tar DVD filmer
    Av ment i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 281
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 21:12
  3. Nightpanel i en 9000, borde väl gå att ordna ?
    Av Brandten i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 00:41
  4. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 20:48
  5. Lacken är matt, hur ordna?
    Av Raven i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 17:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •