Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 85

Ämne: Jag har hittat en rabattgivare

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145

    Post Jag har hittat en rabattgivare

    Jag har detta företaget som vill vara med och ge STCS rabatt, vid intresse så kontakta mig på bjorn.persson78@gmail.com
    10% rabatt på hela sortimentet.

    ring mig på 0761056305 om detta känns lättare. Men jag har skrivit till dem och de vill sponsra, kod text tyckte jag var bra sade jag till dem, men jag kan inte ta något beslut, så jag skrev att jag skulle tala med er.

    Att vi lägger med dem på klubbsidan vill de ju då självkart, men jag ser inga problem med detta. Men överlämnar detta till er att bestämma

    mvh Björn
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-01-30 klockan 14:27. Anledning: Inga koder öppet tack

  2. #2
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Kontakta sponsor@saabturboclub.com så får du veta mer.

    Ha en bra dag Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Jag har skrivit till denna mailen, med mitt nummer om det är att personen vill tala med mig direkt istället.

    Jag vill ha klartecken för att detta är okej, eller att den som har hand om sponsordelen direkt tar kontakt med Hova.

    mvh Björn
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-01-30 klockan 08:39.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Har talat med BSR också och de är med intresserade.

    Mvh Björn

    Ändra gärna tråden till Sponsorer, eller något du tycker är passande Admin

    Tack!

  5. #5
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Hej Björn
    Om du går in på hemsidan http://www.saabturboclub.com/ så kan du se hur du kommer i kontakt med våra sponsoransvariga.
    Det ser du här http://www.saabturboclub.com/styrelsen/
    Den vägen är bättre så att du får reda på vilka vilkor som gäller.

    Ha en fortsatt bra dag, Sven

    1 användare gillar detta inlägg


    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Jag har fått svar, Tack

    mvh Björn

    - - - Uppdaterad - - -

    Jag kommer kolla upp fler möjliga sponsorer när jag får tid

    - - - Uppdaterad - - -

    Ring mig gärna på 0761056305 om nåt är oklart.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Det verkar inte hända något här. Minst 1 av företagen var direkt med på att ge rabatt till medlemmarna och det lät absolut inte omöjligt med det andra. Men jag har inte hört att det hänt något från de ansvariga.

    En uppdatering tillbaka vore trevligt, om man alls gjort något.

    mvh

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145

    Post Fråga, ursäkta att jag har brottom ibland.

    Har det hänt någonting alls från de som ska ha hand om supporter delen. Ja, jag har skrivit till dem.

    Ett svar om de alls tagit kontakt med företagen jag föreslog som verkade väldigt entuastiska vore intressant att få.

    HOVA och BSR verkade absolut kunna tänka sig ge rabatter till medlemmar iallafall.

    Tack på förhand!

    /Björn

  9. #9
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Är det något som du har tänkt handla hos de här företagen och du har bråttom att få rabatt?
    När klubben sluter avtal med rabattgivare och sponsorer är det vissa villkor som vi som klubb och de som vill vara med rabattgivare och sponsorer ska vara överens om, sedan ska det skrivas kontrakt. Detta tar ju lite längre tid än en förmiddag som de flesta borde förstå, avtalen måste ju vara så bra som möjligt för er medlemmar.

    Ha en trevlig kväll, Sven

    2 användare gillar detta inlägg


    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Detta gynnar både mig och andra medlemmar, så jag tycker inte det skulle vara så svårt att slänga iväg ett mail.
    Får väl se om det händer något imorgon eller under veckan.
    Min e-post är: bjorn.persson78@gmail.com
    Mobil: 076-1056305

    Om ingen annan kan ta sig tiden så kan jag göra det, med både sponsorkontakt och att skriva några rader om sponsorerna, vad de erbjuder medlemmarna etc.

    Mvh Björn

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Sven Visa inlägg
    Är det något som du har tänkt handla hos de här företagen och du har bråttom att få rabatt?
    När klubben sluter avtal med rabattgivare och sponsorer är det vissa villkor som vi som klubb och de som vill vara med rabattgivare och sponsorer ska vara överens om, sedan ska det skrivas kontrakt. Detta tar ju lite längre tid än en förmiddag som de flesta borde förstå, avtalen måste ju vara så bra som möjligt för er medlemmar.

    Ha en trevlig kväll, Sven
    Inte direkt, jag har redan handlat det jag ska ha just nu, men det är enkelt att slänga iväg ett mail och säga om man alls försökt ta kontakt med dem.
    Speciellt om man har tid att svara här och tro nåt. Den tiden kunde man lagt på att tala om hur det ligger till.

    *Ursäkta om jag lät hård, tack för infon.

    Mvh Björn
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-01-31 klockan 08:36.

  11. #11
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Det bästa är nog att ta kontakt med sponsoransvarig om man har en idé om en potentiell sponsor.

    Jag kan se att det skulle kunna vara tråkigt för klubben om flera medlemmar oberoende av varandra skickar ut sponsorbegäran till massor av företag. Det finns en risk att samma företag får flertalet förfrågningar och att detta uppfattas som väldigt störande för dessa företag. Tråkigt om vi skulle skrämma bort sponsorer för att de känner sig påträngda från flera håll.

    Det är ju just därför vi i klubben har en sponsoransvarig som kan hålla koll och organisera sånt här.

    3 användare gillar detta inlägg



  12. #12
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Hej Björn/Elrandhir... Samuel här (sponsoransvarig). Jag måste börja med att kommentera ditt tålamod, eller din uppenbara avsaknad av sådant. Under morgonen idag fick jag sammanlagt 17 mail från dig rörande Hova, fördelat på 3 omgångar.

    Jag svarade dig och bad om uppgifter till företagen du varit i kontakt med och förklarade att för klubbens räkning måste kontakt med potentiella sponsorer ske via officiella vägar, nämligen via sponsoransvarig för klubben. Jag fick dessa uppgifter och gick vidare med den information jag fått från dig samt de riktlinjer vi har för antingen fullvärdiga sponsorer alternativt enbart rabattgivare samt skickade ett exempel på hur ett sponsoravtal kunde se ut till företagen du tipsat om.

    Du bad om att bli uppdaterad, vilket du naturligtvis kommer att bli när det faktiskt händer nåt men innan dess verkar det vara lite saker vi behöver etablera.

    1. Du har inte befogenhet att agera å klubbens vägnar. Vi har både en befintlig grupp sponsorer/rabattgivare som är med och stödjer oss och som vi också vill kunna ta med i tankarna när vi överväger att skaffa fler partners. Kontakt och avtal med dessa sker via av klubben utsedda representanter. Dessa väljs in vid klubbens årsmöten.

    2. Vi som jobbar med att hålla relationer till våra samarbetspartners igång och så mervärdesfyllda som möjligt gör detta ideellt och parallellt med ett ordinarie arbete som kanske inte tillåter att vi sitter och bevakar våra privata mailadresser flera gånger per dag.

    3. Tålamod. Jag vet inte vad du kommer från för socialt sammanhang där den typen av attack-mailande anses ok. Hade jag inte svarat i egenskap av representant för klubben hade jag blockerat dig tämligen omgående.

    Vi uppskattar självklart när medlemmar vill vara med och skapa ett större mervärde för oss alla men ibland behöver det faktiskt gå via rätt kanaler och på ett lugnt, sansat och kontrollerat sätt. Jag väljer att svara här just för att du väljer att vädra det som låter som missnöje här, innan du ens gett nån vidare tid för vare sig mig eller företagen ifråga att svara först.

    Hoppas att du förstår och respekterar detta.

    14 användare gillar detta inlägg


    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Nej, jag informerade att jag behövde tala med de som är ordförande etc när jag skrev till företagen.
    Mvh Björn

    Företagen skriver jag inte på samma vis till. Men jag tycker det ska hända någon snabbt och de var väldigt trevliga tillbaka, till skillnad mot dig här Samuelf som trycker på saker negativt.

    Men, jag ska ta det lugnare.

    Jag kan lägga ner försöken att få in sponsorer etc om det känns bättre.


    Samuelf

    Du fick mail som i en tråd, det är skillnad. Jag lade till information i själva epostmeddelandet. Sen så visar det inte 17 mail på min gmail sida. Så endera överdriver du eller så kan inte jag läsa.

    mvh
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-01-31 klockan 09:20. Anledning: Sammanfogar masspostande till ett inlägg, det funkar utmärkt att redigera sina inlägg.

  14. #14
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    För mig känns det mycket bättre. Vi har sponsoransvariga som har lyckats se till år efter år att ha riktigt bra sponsorer som är relevanta för medlemmarna.

    Självklart är alla medlemmar välkomna med önskemål om företag att sponsra klubben. Då gör man så att man kontaktar sponsoransvarig med dessa önskemål, så att dessa kan gå igenom önskemålen, kontakta företagen och få till vettiga kontrakt med de.

    Har du varit på banträffar med klubben? träffat styrelsemedlemmar och fått lite känsla för klubben? Alla är jättetrevliga, både styrelse och medlemmar är alla verkligen supertrevliga. Men man blir ju behandlad som man behandlar andra. Att bli attack-bombad via mail förstår jag inte uppskattas av Samuel.

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    10% på allt från HOVA som de direkt var med på, kanske kan de bidraga med mer. Det tycker inte jag är fel. BSR sade att det var helt klart möjligt utan några specifika detaljer kring det hela.

    Mailbombningen var inte meningen, jag visste inte vilken adress jag skulle skriva till, så det kan ha blivit mycket ja. Men jag har inte den mängden skickade mail som Samuel skriver.

    Sen, jag skriver i samma mail, så det blir ingen bombning av mail, det är inte svårt att ta bort om man vill.

    Men ursäkta ändå för den delen.
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-01-31 klockan 09:25.

  16. #16
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Men du måste ju förstå att man kan inte bara införa en ny sponsor hur som helst?

    Det finns en process, med kontrakt, med riktiga villkor. Det finns även nuvarande kontrakt med nuvarande sponsorer.

    Man vill inte ha en konflikt mellan sponsorer. Hade man bara dragit in alla möjliga hela tiden totalt okontrollerat så finns det en stor risk att befintliga sponsorer hoppar av. Vi måste värna om våra nuvarande sponsorer lika mycket som vi lägger jobb på att hitta nya.

    Vi skall inte tappa sponsorer genom att kontakta deras konkurrenter och ge de helt andra villkor.

    Om du tänker lite själv, vad skulle det ge för intryck till t.e.x maptun eller nordic som är befintliga sponsorer som är riktigt relevanta för saabägare, de är båda riktigt aktiva och är med på klubbträffar, de syns och finns tillgängliga för klubbmedlemmarna.

    Tänk om man hux flux går och ger BSR, som är deras konkurrent massa gratis reklam och skickar iväg medlemmarna dit utan att detta förankras ordentligt först. Jag säger inte att det inte skulle gå, men det måste diskuteras villkor så att alla går under samma villkor.

    Jag personligen hade inte valt bort Maptun eller Nordic till fördel för BSR. Det här måste du låta sponsoransvarig sköta! Gillar du inte det så kom på årsmötet och framför din åsikt. Försök inte gå runt processen bara för du själv tycker att "det bara är att slänga iväg ett mail"

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av zimm Visa inlägg
    Men du måste ju förstå att man kan inte bara införa en ny sponsor hur som helst?

    Det finns en process, med kontrakt, med riktiga villkor. Det finns även nuvarande kontrakt med nuvarande sponsorer.

    Man vill inte ha en konflikt mellan sponsorer. Hade man bara dragit in alla möjliga hela tiden totalt okontrollerat så finns det en stor risk att befintliga sponsorer hoppar av. Vi måste värna om våra nuvarande sponsorer lika mycket som vi lägger jobb på att hitta nya.

    Vi skall inte tappa sponsorer genom att kontakta deras konkurrenter och ge de helt andra villkor.

    Om du tänker lite själv, vad skulle det ge för intryck till t.e.x maptun eller nordic som är befintliga sponsorer som är riktigt relevanta för saabägare, de är båda riktigt aktiva och är med på klubbträffar, de syns och finns tillgängliga för klubbmedlemmarna.

    Tänk om man hux flux går och ger BSR, som är deras konkurrent massa gratis reklam och skickar iväg medlemmarna dit utan att detta förankras ordentligt först. Jag säger inte att det inte skulle gå, men det måste diskuteras villkor så att alla går under samma villkor.

    Jag personligen hade inte valt bort Maptun eller Nordic till fördel för BSR. Det här måste du låta sponsoransvarig sköta! Gillar du inte det så kom på årsmötet och framför din åsikt. Försök inte gå runt processen bara för du själv tycker att "det bara är att slänga iväg ett mail"
    Jag ska lugna mig. Men BSR hade inget emot detta och om nu Maptun har det, då kan jag gå med på att ni inte tar med BSR. Men nu har vi också HOVA. Vilka konkurerar de ut?

    Det är förslag. Jag har skrivit till dem att jag måste höra med klubben och att de får ta kontakt och att jag inte kan bestämma detta.

    Förstår du?

    Jag tänker inte ta din del som sponsoransvarig, så du behöver inte oroa dig, Samt att jag går inte förbi någon när jag skriver till olika företag.

    mvh
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-01-31 klockan 10:00.

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Egna intiativ verkar dock inte speciellt uppskattat Samuel. Som det verkar från min sida. Jag erkänner dock att när jag gör nåt då vill jag att det ska ske något relativt snabbt eller att man mailar mig. Jag tror att man kan avvara 1 minut när man har min e-post eller hur.

    Behöver jag inte åka 30-40 mil enkelresa så kommer jag gärna på en klubbträff.
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-01-31 klockan 10:08.

  19. #19
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Bjorn, hur saker och ting ser ut i din mailklient behöver inte nödvändigtvis vara hur det ser ut i mottagarens klient. Rent praktiskt är det faktiskt så att när du väl tryckt på "skicka" så går det iväg ett mail. Din mailklient har efter detta inget att säga till om att det ska "fortsätta" på ett mail du redan skickat. Så på min sida ser det ut precis så som jag sa, även om jag råkade ta med mina 3 svar till dig, så det var "bara" 14 mail. Jag ber om ursäkt för felräkningen.

    Bifogat finner du en skärmdump (lugn, med privat information bortsuddad, jag anser att mailkonversationer är privata och ska så förbli) så att du förstår hur det kan se ut på andra sidan.



    Jag kan förstå att du uppfattar mig som negativ och otrevlig om du baserar den åsikten på min respons här på dels mailbombningen och så på denna tråden som jag fick länkad till mig igår av andra som tyckte att du verkade lite hetsig. Baserat på hur du skriver här, hur du hanterar mailkonversationer samt hur du skriver i facebookgruppen så kan jag bara anta att vi helt enkelt inte delar varandras åsikt om vad som är ok och vad som är att vara hetsig eller tjatig.

    Jag hoppas att det går att börja om. Jag är egentligen hyfsat trevlig och stundvis tillochmed rätt positiv.

    Det är ingen som ifrågasätter dina motiv. Tvärtom. Det ÄR kanon med medlemmar som engagerar sig! Men som Zimm säger så finns det en massa faktorer att ta hänsyn till så istället för att ta kontakt med företagen är det helt i sin ordning att skicka informationen/förslaget till mig. Ibland kan det ju faktiskt vara så att vi kontaktat företaget redan eller att vi av konkurrenstekniska skäl valt att INTE kontakta företaget.

    4 användare gillar detta inlägg


    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Okej, byt epost client, Jag får allt i en ett meddelande på gmail, åt båda hållen. Ursäkta för det där. Därför känner jag också att det blir okej att skriva en hel del.

    Jag har inget mot dig (Jag vet inte hur du är egentligen), man ska skriva eller säga vad man tycker. Precis som jag gör även om det inte alltid är populärt. Men jag har inte sagt att jag är ovänner med någon för detta.
    Senast redigerat av Elrandhir den 2017-01-31 klockan 10:27.

Liknande ämnen

  1. Sponsorer och Rabattgivare för säsong 2015-2016
    Av tornros i forum Styrelsen informerar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-12-04, 16:57
  2. Har hittat ytterligare en 9-5a.
    Av Turbo_Danne i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 19:33
  3. Hej har hittat en og9-3 aero för 65k 10000mil bra köp ?
    Av slippy i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 09:21
  4. vad har jag hittat för box?
    Av guzten i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 02:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •