Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 85

Ämne: Jag har hittat en rabattgivare

  1. #41
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Nej. För annars blir det som spam till någon utan denna funktionen, så jag tycker inte det är oviktigt när det handlade om just detta. Jag skrev i ett mail och ordförande fick det som spam istället för allt i en lång tråd av meddelanden.

  2. #42
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Elrandhir Visa inlägg
    Nej. För annars blir det som spam till någon utan denna funktionen, så jag tycker inte det är oviktigt när det handlade om just detta. Jag skrev i ett mail och ordförande fick det som spam istället för allt i en lång tråd av meddelanden.
    Vilket blir ganska irriterande om man spammar någon utan minsta avsikt. Bra att det är utrett!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  3. #43
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Mitt tips är att diskussionen om hur epost fungerar läggs ner snarast innan fler gör bort sig offentligt.

    7 användare gillar detta inlägg



  4. #44
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Intressant tråd!
    Jättebra med tips om nya rabattgivare tycker jag som medlem.

    Styrelsen är nu informerad, så de kan lägga in det i sin planering. Bra.

    Det skulle vara väldigt bra att få en rapport om sponsorsverksamheten i verksamhetsberättelsen. Där kan styrelsen informera medlemmarna om STCS sponsor-policy, samt vilka sponsorer man har vilken nytta STCS får, vilken nytta sponsorn får mm. Dessutom bör man redovisa öppet policy vid eventuella konflikter mellan sponsorer. Tex om STCS väljer firma "SUPER-Trim" men inte värsta konkurrenten "DUPER-trim".
    Under min tid som sponsoransvarig har det än så länge inte dykt upp en sådan situation men jag kan berätta i grova drag hur jag tänker kring det.

    Säg att både A och B vill bli fullvärdiga sponsorer, dvs betala in en liten sponsorpeng samt kunna dra nytta av de fördelar det innebär att vara sponsor kontra att "bara" vara rabattgivare till klubbens medlemmar och det visar sig att båda är av inställningen att dammen inte är stor nog för båda fiskarna och att om A får bli sponsor så vill inte B bli sponsor och vice versa.

    Båda företagen granskas först för att se vilket av företagen som har mest att erbjuda medlemmarna och som har en verksamhet som inte strider mot klubbens sätt att bedriva SIN verksamhet.

    Med i beräkningen av mervärde tas både produkter och tjänster och framför allt vilka förmåner våra medlemmar kan få som de inte kan få direkt från den potentiella sponsorn.

    Är det ungefär likvärdigt kollas det upp huruvida det kan finnas nån annan faktor som kan göra den ena eller andra sponsorn mer attraktiv för klubbens medlemmar, såsom närvaro på klubbträffar, tillgänglighet etc.

    Blir det så en sådan situation att det inte är helt uppenbart att det beräknade mervärdet för våra medlemmar är större hos den ena så tas det någon gång under denna process upp vid ett styrelsemöte och så resonerar man där och röstar om det.

    Kom ihåg att nyckeltermen för detta är "grova drag" och att jag skriver detta medan jag väntar på att min mycket efterlängtade lunch värms, så ta nu inte detta som en officiell manual för hur sponsoransvarsrollen sköts/ska hanteras.

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  5. #45
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Under min tid som sponsoransvarig har det än så länge inte dykt upp en sådan situation men jag kan berätta i grova drag hur jag tänker kring det.

    Säg att både A och B vill bli fullvärdiga sponsorer, dvs betala in en liten sponsorpeng samt kunna dra nytta av de fördelar det innebär att vara sponsor kontra att "bara" vara rabattgivare till klubbens medlemmar och det visar sig att båda är av inställningen att dammen inte är stor nog för båda fiskarna och att om A får bli sponsor så vill inte B bli sponsor och vice versa.

    Båda företagen granskas först för att se vilket av företagen som har mest att erbjuda medlemmarna och som har en verksamhet som inte strider mot klubbens sätt att bedriva SIN verksamhet.


    Med i beräkningen av mervärde tas både produkter och tjänster och framför allt vilka förmåner våra medlemmar kan få som de inte kan få direkt från den potentiella sponsorn.

    Är det ungefär likvärdigt kollas det upp huruvida det kan finnas nån annan faktor som kan göra den ena eller andra sponsorn mer attraktiv för klubbens medlemmar, såsom närvaro på klubbträffar, tillgänglighet etc.

    Blir det så en sådan situation att det inte är helt uppenbart att det beräknade mervärdet för våra medlemmar är större hos den ena så tas det någon gång under denna process upp vid ett styrelsemöte och så resonerar man där och röstar om det.

    Kom ihåg att nyckeltermen för detta är "grova drag" och att jag skriver detta medan jag väntar på att min mycket efterlängtade lunch värms, så ta nu inte detta som en officiell manual för hur sponsoransvarsrollen sköts/ska hanteras.
    Då undrar jag hur Ceramik kommit med, du ska ju va miljonär för att köpa deras produkter även med någon rabatt.

  6. #46
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    STCS är inte ett multinationellt storföretag utan en klubb som drivs av personer som lägger ner sin privata tid helt gratis. Att förvänta sig att det skall finnas färdigskrivna regelverk, handböcker, processer och allt möjligt som verkar efterfrågas visar ju bara på hur långt man befinner sig från verksamheten och hur klubbar drivs.

  7. #47
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    STCS är inte ett multinationellt storföretag utan en klubb som drivs av personer som lägger ner sin privata tid helt gratis. Att förvänta sig att det skall finnas färdigskrivna regelverk, handböcker, processer och allt möjligt som verkar efterfrågas visar ju bara på hur långt man befinner sig från verksamheten och hur klubbar drivs.
    Hallå jag frågar efter ett Mailtuskick med någon info ungefär, när, var och hur. Detta lär inte va svårt.

  8. #48
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Citat Ursprungligen postat av Elrandhir Visa inlägg
    Då undrar jag hur Ceramik kommit med, du ska ju va miljonär för att köpa deras produkter även med någon rabatt.
    Spelar det någon roll hur dyrt det är? Det är väl flera klubbmedlemmar som gett sin bil en behandling hos dem. Menar du att det är ett större mervärde ju billigare produkten är i sig? I så fall kanske vi skulle försöka få med aliexpress då eller?
    Uppenbarligen är det ingen annan firma med lackbehandlingar som anmält intresse eller visat intresse vid förfrågning. Detta innebär INTE att du skall börja jaga. Vill du ha någon särskild produkt, kontakta Samuelf så får vi titta på det.

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #49
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Spelar det någon roll hur dyrt det är? Det är väl flera klubbmedlemmar som gett sin bil en behandling hos dem. Menar du att det är ett större mervärde ju billigare produkten är i sig? I så fall kanske vi skulle försöka få med aliexpress då eller?
    Uppenbarligen är det ingen annan firma med lackbehandlingar som anmält intresse eller visat intresse vid förfrågning. Detta innebär INTE att du skall börja jaga. Vill du ha någon särskild produkt, kontakta Samuelf så får vi titta på det.
    Okej, nej, har allt jag behöver faktiskt. Just nu iallafall.

  10. #50
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av Elrandhir Visa inlägg
    Då undrar jag hur Ceramik kommit med, du ska ju va miljonär för att köpa deras produkter även med någon rabatt.
    De har kommit med genom att erbjuda en produkt/tjänst som många av våra medlemmar efterfrågat samt passerat alla andra kriterier vi har för att anta en sponsor.

    Baserat på antalet medlemmar som fått sina bilar behandlade hos dem jag träffat på våra träffar måste vi ha ett helt gäng miljonärer i klubben. Trevligt!
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  11. #51
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Mailutskick om vad? Vad vi kontinuerligt jobbar med i styrelsen? Okej, vi kanske skall fokusera på att skicka ut mail då som säger hur lite vi hinner med eftersom vi skickar ut mail till alla medlemmar med information om hur lite vi hinner? Alltså, inse att detta är ideellt arbete, det innebär att det mesta tar extremt mycket längre tid än i den kommersiella världen. Om du lämnar in en motion till årsmötet där funktionärerna kan få tillräckligt bra betalt så vi kan gå ner i arbetstid för att sköta klubben istället så skulle nog saker hända snabbare och bli bättre, men å andra sidan kanske vi får lägga på en nolla på medlemsavgiften. Välj själv.

    4 användare gillar detta inlägg



  12. #52
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Under min tid som sponsoransvarig har det än så länge inte dykt upp en sådan situation men jag kan berätta i grova drag hur jag tänker kring det.

    <klipp, klipp>

    Kom ihåg att nyckeltermen för detta är "grova drag" och att jag skriver detta medan jag väntar på att min mycket efterlängtade lunch värms, så ta nu inte detta som en officiell manual för hur sponsoransvarsrollen sköts/ska hanteras.
    Precis denna typ av info är vad jag tycker är intressant att förmedla. Ansvarig informerar om hur man tänker, hur vanliga de situationer medlemmarna funderar över är och hur man löser det. Jag tycker svaret från sponsoransvarig kom mycket snabbt!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  13. #53
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Mailutskick om vad? Vad vi kontinuerligt jobbar med i styrelsen? Okej, vi kanske skall fokusera på att skicka ut mail då som säger hur lite vi hinner med eftersom vi skickar ut mail till alla medlemmar med information om hur lite vi hinner?
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Precis denna typ av info är vad jag tycker är intressant att förmedla. Ansvarig informerar om hur man tänker, hur vanliga de situationer medlemmarna funderar över är och hur man löser det. Jag tycker svaret från sponsoransvarig kom mycket snabbt!
    Ur denna smått förvirrande tråd har ju något konstruktivt kommit
    Men mail skulle jag påstå är helt fel kanal, vi har ju forumets eminenta del Styrelsen informerar (som skulle kunna ändras till Klubben informerar för att löpande presentera information som kan vara medlemmarna till nytta och då finns inga e-post register heller att administrera.
    Ej heller att förglömma hemsidan som oftast innehåller för gammal information, där kan vi få mer nyheter ut till medlemmarna!

    3 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #54
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Mailutskick om vad? Vad vi kontinuerligt jobbar med i styrelsen? Okej, vi kanske skall fokusera på att skicka ut mail då som säger hur lite vi hinner med eftersom vi skickar ut mail till alla medlemmar med information om hur lite vi hinner? Alltså, inse att detta är ideellt arbete, det innebär att det mesta tar extremt mycket längre tid än i den kommersiella världen. Om du lämnar in en motion till årsmötet där funktionärerna kan få tillräckligt bra betalt så vi kan gå ner i arbetstid för att sköta klubben istället så skulle nog saker hända snabbare och bli bättre, men å andra sidan kanske vi får lägga på en nolla på medlemsavgiften. Välj själv.
    Ja, det jag gör är också idiellt i detta och många andra saker jag varit med på. Skapa ett mail och sen gör man ett massutskick. Det tar inte jättelång tid bollman. Möjligheten att vid nåt tillfälle göra detta har man om man nu inte har en stor familj och Arbete. Då kan jag gå med på att det blir tufft.

  15. #55
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    ... innan fler gör bort sig offentligt.
    Citat Ursprungligen postat av Elrandhir Visa inlägg
    Skapa ett mail och sen gör man ett massutskick. Det tar inte jättelång tid bollman.
    Och vem skall vara mottagaren?
    Jag tror vi gamlingar missat revolutionen där adresslistor håller sig själva up-to-date med ett mål om 1700 betalande medlemmar och 54000 forummedlemmar...
    ... och så skall man undvika att hamna i spamkorgen

    Tid är relativt som någon sa!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #56
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Och vem skall vara mottagaren?
    Jag tror vi gamlingar missat revolutionen där adresslistor håller sig själva up-to-date med ett mål om 1700 betalande medlemmar och 54000 forummedlemmar...
    ... och så skall man undvika att hamna i spamkorgen

    Tid är relativt som någon sa!
    Okej. gör då ett nedladdbart pdf dokument på Medlemssidan istället. Där man uppdaterar eftersom, samt som också kan innehålla önskemål.

  17. #57
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    400
    Medlem#
    10015
    Citat Ursprungligen postat av Elrandhir Visa inlägg
    Okej. gör då ett nedladdbart pdf dokument på Medlemssidan istället. Där man uppdaterar eftersom, samt som också kan innehålla önskemål.
    Förlåt men räcker det inte istället att dem har en tråd i en forum del där dem kan skriva istället?

    Eller måste du få allt på mail?
    För du kanske kan missa det om det läggs i forumet där information kommer ut?

    Jag personligen ser mycket hellre att jag får information gällande klubben på klubbens hemsida, än att få mail till min privata..

    Och till diskussionen om tråd i mail etc...
    Jag kör personligen med Outlook, där får man som svar på mail RE:RE:RE beroende på hur många ggr det svarats, det blir som du säger en "tråd" där jag läser det, men det är som alla andra sagt flera olika mail, dem hamnar typ i en "Samling" där de till och från samma avsändare och med samma ämnes rubrik sparas...
    Och då tror jag du kan välja att Radera din "tråd" så försvinner alla mailen som tillhör den.

    Och förresten, hade jag suttit som Samuelf och fått så pass många mail skickade på så kort tid, hade jag inte ens brytt mig om att läsa det så noggrant, utan jag hade blockerat dig direkt.
    Är störande nog att mobilen piper extra mycket på måndagar då butiker etc kommer med reklamblad.

    2 användare gillar detta inlägg



  18. #58
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Visst helt klart om det är en sida som då specifikt tar med nyheter för medlemmrna och inte att det är utspridd över olika delar av sidorna, då är en pdf mycket bättre eller att man gör en sida just för detta Samlad information till medlemmar eller något liknande.

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Under min tid som sponsoransvarig har det än så länge inte dykt upp en sådan situation men jag kan berätta i grova drag hur jag tänker kring det.

    Säg att både A och B vill bli fullvärdiga sponsorer, dvs betala in en liten sponsorpeng samt kunna dra nytta av de fördelar det innebär att vara sponsor kontra att "bara" vara rabattgivare till klubbens medlemmar och det visar sig att båda är av inställningen att dammen inte är stor nog för båda fiskarna och att om A får bli sponsor så vill inte B bli sponsor och vice versa.

    Båda företagen granskas först för att se vilket av företagen som har mest att erbjuda medlemmarna och som har en verksamhet som inte strider mot klubbens sätt att bedriva SIN verksamhet.

    Med i beräkningen av mervärde tas både produkter och tjänster och framför allt vilka förmåner våra medlemmar kan få som de inte kan få direkt från den potentiella sponsorn.

    Är det ungefär likvärdigt kollas det upp huruvida det kan finnas nån annan faktor som kan göra den ena eller andra sponsorn mer attraktiv för klubbens medlemmar, såsom närvaro på klubbträffar, tillgänglighet etc.

    Blir det så en sådan situation att det inte är helt uppenbart att det beräknade mervärdet för våra medlemmar är större hos den ena så tas det någon gång under denna process upp vid ett styrelsemöte och så resonerar man där och röstar om det.

    Kom ihåg att nyckeltermen för detta är "grova drag" och att jag skriver detta medan jag väntar på att min mycket efterlängtade lunch värms, så ta nu inte detta som en officiell manual för hur sponsoransvarsrollen sköts/ska hanteras.
    Detta är något jag tycker man t.ex. kunde införa på en sida eller på en del av ett PDF med annan information av saker också förstås då.
    (Bra att veta som medlem t.ex.)

    Min mening här är att en PDF t.ex. blir mer uppmärksammat än att det ligger som en tråd på forumet även om det är bra att det finns med där.
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-02-03 klockan 09:40. Anledning: Sammanfogar masspostande till ett inlägg, det funkar utmärkt att redigera sina inlägg.

  19. #59
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Om du går in på hemsidan http://www.saabturboclub.com/ så finns ju den informationen du efterlyser där.
    Jag förstår inte riktigt ditt problem?
    Sedan det här med e-post, klubben har e-post till ett fåtal medlemmar pga. att eventuella listor snabbt blir inaktuella när medlemmar byter e-postadresser.

    För aktuell information är det hemsidan som gäller.

    Ha en bra fredag, Sven

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Sven den 2017-02-03 klockan 09:02. Anledning: Stavar som en kratta
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  20. #60
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Jag har inga problem...förnekelse, har nog en hel del. Men inte med detta, jag lägger fram förslag jag tycker är bra. Ett PDF med samlad information är det större chans man laddar ner och går igenom.

    Men det är väl inget fel på klubbsidan egentligen.

Liknande ämnen

  1. Sponsorer och Rabattgivare för säsong 2015-2016
    Av tornros i forum Styrelsen informerar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-12-04, 16:57
  2. Har hittat ytterligare en 9-5a.
    Av Turbo_Danne i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 19:33
  3. Hej har hittat en og9-3 aero för 65k 10000mil bra köp ?
    Av slippy i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 09:21
  4. vad har jag hittat för box?
    Av guzten i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 02:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •