Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bluetoothadapter NG9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    15

    Question Bluetoothadapter NG9-5

    Finns det någon bluetoothadapter som fungerar i antingen aux-uttaget eller usb-uttaget på NG95?
    Jag hittar ju på Google, men fungerar det sen i bilen? "Känner" stereon av adaptern och fungerar det att få ut ljudet?
    Jag heter Magnus, så det så!

  2. #2
    Grundladd delofsons avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Barkarby
    Inlägg
    475
    Medlem#
    10056
    I AUX känner inget av någonting annat än en analog insignal. Men ljudet kommer spelas upp i stereon såklart. Stereon vet inte vad för enhet som sänder ljudet.
    Blåtandsdongel med USB, primärt syfte gissar jag dator, kan jag inte svara på. Men skulle säga nej. Då jag antar att Saab inte lagt till några drivrutiner för detta. Endast telefoner.
    Men kan säkert finnas donglar som själv hanterar drivrutinsfrågan. Men borde stå tydligt att blåtandsdongel fungerar i bilar exempelvis i marknadsföring då.
    SAAB 900 SE 2,0i MY96 *Såld*
    SAAB 9-5 S Kombi 2.0t MY01 *Såld*
    SAAB 9-5 SE Sedan 2.3t MY00 *Såld*
    SAAB 9-3 VectorActive SC 1,8t BP MY08 Nordic Steg1 | Subaru Forester XS 2019

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 850
    Medlem#
    4458
    Det har väl generellt varit lite problem med t.ex Samsungtelefoner att dom inte spelar upp ljud "externt" i vissa sammanhang. Jag tror det var något med att dom inte känner av impedansen från det som var inkopplat och därmed inte går över i externt läge. Hur AUX på ng9-5 är i detta avseende har jag ingen aning om.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    87
    Absolut enklaste lösningen är en bluetooth-mottagare som du ansluter via aux-ingången. Jag kör med https://www.kjell.com/96746 som både kan fungera som sändare och mottagare. Främst slipper jag problemet med att aux-ingången är helt knasig i min bil (http://forum.saabturboclub.com/showt...-ng9-3-my07-gt). Nackdelen är att jag manuellt måste starta mottagaren varje gång jag ska använda den.
    Saab 9-3 Vector 2.0t BioPower -09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •