Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Zito fälgar bra eller inte?

  1. #1

    Zito fälgar bra eller inte?

    Går i tankarna att skaffa Zito fälgar. Är det en kvalitetsfälg som duger för svenska vägar? Kör inte bana. Har sökt nätet runt efter recensioner och tester men hittar inget varken dåligt eller bra om dom. Vissa enstaka säger att dom kommer bli skeva och spricka om man råkar köra i ett ordentligt potthål. Och det vill man ju inte råka ut för när man lagt 10000 på fälgarna. Så är det någon som åkt på zito fälgar en längre stund eller har bra koll på fabrikationen så vore jag väldigt tacksam för lite råd och recensioner.

    MVH Martin

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    528

    Cool

    Kan tyvärr inte uttala mig om zito fälgarna. Men jag kör själv med ett par andra fälgar i 10.000kr klassen och har inga som helst problem med dem. Och sen tror jag att de spelar ingen större roll vad de är för fälg, för kör du ner i ett potthål som är djupt nog så pajar du nog även den bästa fälgen. Köpte nya p.g.a att jag körde på stora däck rester utav långtradar däck som pajat på motorvägen i typ 150km/h och då vart min fälg helt skev plus att avgassystemet fick sig en törn hehe. Och det var en Orginal 9-3ss Aero fälg

    Mvh Martin
    Ng 9-3ss 2.0t

  3. #3
    Okej! Tack för svaret. Vad kör du för fälgar?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    11
    Medlem#
    -
    Jag hade Zito Navarro fälgar på min gamla bil, hade dom i fem säsonger och de fungerade bra. Tyvärr så krackelerade klarlacken på dom till sista sommaren men å andra sidan var jag inte superpedant med dom mot slutet då dom hade fått MYCKET stenskott och smakat lite trottoar. Men sköter man dom rätt så borde det inte vara några problem skulle jag tro.
    Senast redigerat av ashtray den 2017-01-24 klockan 18:03.

  5. #5
    Zito är ett av dom bästa fälgarna som finns på marknaden. Populärt märke som säljs i över 40 länder, i Sverige var det gamla abozzo som numera gått i konkurs och tagits över av ABS Wheels. Jag besökte automässan för ett par dagar sen och såg alla zito fälgar på en monterplats vid a hallen minns inte allt. Du kan va lugn när det gäller just zito wheels http://www.zitowheels.se/bilder/ vill du handla dom kan du endast göra det hos generalagenten https://www.abswheels.se/falgar/zito/
    Senast redigerat av storles den 2017-01-25 klockan 09:27. Anledning: glömde tillägga mer info

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av storles Visa inlägg
    Zito är ett av dom bästa fälgarna som finns på marknaden. Populärt märke som säljs i över 40 länder, i Sverige var det gamla abozzo som numera gått i konkurs och tagits över av ABS Wheels. Jag besökte automässan för ett par dagar sen och såg alla zito fälgar på en monterplats vid a hallen minns inte allt. Du kan va lugn när det gäller just zito wheels http://www.zitowheels.se/bilder/ vill du handla dom kan du endast göra det hos generalagenten https://www.abswheels.se/falgar/zito/
    Tack för det svaret. Det kommer nog bli två par Zito till våren

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av ashtray Visa inlägg
    Jag hade Zito Navarro fälgar på min gamla bil, hade dom i fem säsonger och de fungerade bra. Tyvärr så krackelerade klarlacken på dom till sista sommaren men å andra sidan var jag inte superpedant med dom mot slutet då dom hade fått MYCKET stenskott och smakat lite trottoar. Men sköter man dom rätt så borde det inte vara några problem skulle jag tro.
    Jag hade tänkt behandla dom med keramiskt skydd så kommer nog bli bra. Tack för svar

Liknande ämnen

  1. Smakråd lacka fälgar eller inte?
    Av Gasser i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 22:49
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 23:35
  3. moms eller inte? bra eller dåligt?
    Av lillen 761 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 23:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •