Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 66

Ämne: Saab 9000 med gott stance

  1. #41
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av ahg16 Visa inlägg
    Tur att folk har olika ideer med sina bilar tycker jag, varför ska alla vara likadana lixom? Jag kör mitt race, bygger bilen för mig själv
    Tack så mycket!
    Det gör du helt rätt i, det är din bil så det viktiga är att du gillar det.
    Oavsett vad jag tycker om stilen så respekterar jag allt allt arbete du lägger ner och kan beundra resultatet även om jag själv hade gjort annorlunda.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Det gör du helt rätt i, det är din bil så det viktiga är att du gillar det.
    Oavsett vad jag tycker om stilen så respekterar jag allt allt arbete du lägger ner och kan beundra resultatet även om jag själv hade gjort annorlunda.
    Tack, det är ju faktiskt så att även fast bilen inte faller alla i smaken så är det mycket jobb och pengar nedlagt

  3. #43
    Helt original A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    563
    Medlem#
    8876
    Jag sållar mig till de som gillar stuket. Tycker bilen är skitfet!
    Grymt jobb nerlagt.

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av A.Chr Visa inlägg
    Jag sållar mig till de som gillar stuket. Tycker bilen är skitfet!
    Grymt jobb nerlagt.
    Härligt att höra, det är ett ganska litet släkte i saabkretsarna! Ska bli kul att visa upp den för alla saabentusiaster i sommar

  5. #45
    Helt original A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    563
    Medlem#
    8876
    Citat Ursprungligen postat av ahg16 Visa inlägg
    Härligt att höra, det är ett ganska litet släkte i saabkretsarna! Ska bli kul att visa upp den för alla saabentusiaster i sommar
    Så är det, men vi är väl några stycken. Dock ska det sägas att jag själv nog inte hade stått ut med en så låg bil, däremot är det kul när andra gör det. Och så är det kul att du gör något annorlunda.

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av A.Chr Visa inlägg
    Så är det, men vi är väl några stycken. Dock ska det sägas att jag själv nog inte hade stått ut med en så låg bil, däremot är det kul när andra gör det. Och så är det kul att du gör något annorlunda.
    Ja några, men det är inte många om man jämför med många andra märken förstår dig angående det! Japp, vill visa stancescenen vad en saab är

    1 användare gillar detta inlägg

    gbg


  7. #47
    Kanske dags att uppdatera igen, ska försöka vara bättre på det denna vintern! Sommaren har varit bra, blev kontaktad av Bilsport ganska tidigt på våren, gjorde iordning bilen och de blev ett stort reportage om mig och min bil! En lite pojkdröm som gått i uppfyllelse! Ställde på bilen innan Elmia, körde med den till första vecka på semestern då den tyvärr blev snodd igen... Hittade bilen samma dag, tyvärr har dom gjort lite skador men inget som går att laga... Det visade sig senare att slavcylindern hade pajat så just nu står bilen i garaget med nytt urtrampningslager, ny slavcylindern och ny växellåda! Nog om detta! Har funderat länge på vad jag ska göra i vinter med bilen och de
    är fortfarande inte bestämt tyvärr... Får se vad som händer, nya fälgar ska införskaffas hoppas jag, och sen ska en ny bakaxel byggas osv! Här kommer lite bilder också!
    Har svårt att finna inspiration till bilen just nu så det hade uppskattats!

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #48
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 118
    Medlem#
    6234
    Kämpa på Gabbe!
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  9. #49
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Rätt vad det är så kommer nog inspirationen tillbaks ska du se, sånt brukar alltid gå i vågor.
    Gillar skarpt att du vågat vara unik och göra något som du gillar, så hoppas vi får se bilen på några träffar även nästa år.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  10. #50
    Nya fälgarna håller på att passas in! Ska svarva av främre centrumen då bakre naven breddar mer inåt. Detta för att kunna få plats med 10,5 breda fälgar runt om... Det blir väääldigt tight, men det går!
    Har även beställt fyra nya nav för att kunna skruva fast fälgarna utan omvandlingsspacers.
    Dom bakre är ifrån audi, ytterst lite modifiering för att få dom att passa. Främre naven blir 9000 original där hålen skall pluggas och sen borra en ny bultcirkel.
    När det är klart är väl tanken att lämna bilen och några delar på lackering som har tagit skada av stöld och att man åker lågt!

    Mvh Gabbe

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

    3 användare gillar detta inlägg



  11. #51
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 480
    Medlem#
    5254
    Snyggt!
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  12. #52
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 118
    Medlem#
    6234
    Schyssta skor till bilen.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #53
    Citat Ursprungligen postat av Slave_joe Visa inlägg
    Snyggt!
    Tack så mycket!!

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  14. #54
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Schyssta skor till bilen.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Jag gillar dom med, lite annorlunda stuk

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  15. #55
    De är ganska tyst här! Kan väl inte säga att jag är speciellt aktiv i garaget heller, har inte riktigt haft sug... Men förhoppningsvis kan man greja lite i mellandagarna, tänkte plocka bort alla delar som ska lackas om osv, så kan jag skicka iväg det på lack så det blir klart!

    Iallafall, har blivit klar med dom bakre naven, borrat om skivorna så dom passar också!
    Dom främre kommer jag börja med efter årsskiftet, inte speciellt mycket jobb för att få det att lira!

    Har grejat lite med fälgarna också för att jag ville ha perfekt passform på dom fram och fälgcentrumen har olika et-mått fram och bak så har jag svarvat av dom främre centrumen 10 mm så nu passar fälgarna perfekt, ca 2 mm mellan fjäderbenet och tunnan!

    Nu när fälgcentrumen är färdiga inför lack så ska dom också lämnas iväg! Sen ska jag väl börja med att beställa nya fälgbanor, blir 3,5 tum breda fram och bak.

    Ska väl fortsätta med tunnorna och slipa ner dom också och lacka, skruvarna ska poleras osv, så jag har att göra!

    Mvh Gabbe


    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av ahg16 den 2018-01-07 klockan 22:32.

  16. #56
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 118
    Medlem#
    6234
    Ja du har lite att göra. Ser bra ut iaf det du har gjort!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  17. #57
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Ja du har lite att göra. Ser bra ut iaf det du har gjort!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Ja så är det ju, men de borde gå rätt snabbt om man ligger i lite! Har igentligen ingen stress till sommaren heller, får se när det blir klart!
    Tack Lööf, detsamma till dig!

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #58
    Då var det dags igen! Tog tag i livet i förra veckan och beställde precis allt för att få bilen att rulla, nya stötdämpare bak från Dalhems med justerbar hårdhet, passande camaro!
    Sen beställde jag 2 st 3,5" ytterbanor till fälgarna då jag kunde köpa två nya av en kompis också!
    Sen har jag lämnat en dörr, nedre läppen fram och en sidokjol på lack och även centrumen!
    Har polerat alla skruv, och påbörjat nedslipning av alla tunnor!
    Nya fjädrar blir det bak också, 2,5" 850 lbs fjädrar, borde funka bra med dom hårda dämparna!

    Nu till det roliga, alla naven är klara för att monteras, lärdom till nästa gång är att eftersom jag svetsade lite vid pluggarna skulle jag ha lagt svetsen där det nya hålet inte är, det blev ganska hårt att gänga i tyvärr, men det gick till sist! Nu ska allt monteras ihop sen ska tunnorna lackas och sen ska fälgarna ihop!
    Har ni någrs frågor får ni gärna ställa dom, eftersom de är första gången jag gör något sånt här kan det vara bra med lite kritik också

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  19. #59
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2017
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    11
    Medlem#
    -
    Snyggt jobbat! Gillar att du verkligen kör ditt eget race!
    Skummade igenom tråden och läste att du skall köra med 3.5 banor runt om.? Vad blir det med för bredd på fälgarna? samt ET?
    //Tobbe

  20. #60
    Citat Ursprungligen postat av Tkarlsson Visa inlägg
    Snyggt jobbat! Gillar att du verkligen kör ditt eget race!
    Skummade igenom tråden och läste att du skall köra med 3.5 banor runt om.? Vad blir det med för bredd på fälgarna? samt ET?
    //Tobbe
    Tack, vad kul att höra!

    Jajamen, fälgarna kommer bli 10,5 runt om med3,5" banor, jag ska räkna på et måttet lite så återkommer jag! Original så blir nog 10,5 tight tyvärr men jag kör några grader camber också

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-04-04, 15:53
  2. Gott nytt SAAB år
    Av turbo9-3 i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 18:49
  3. Riktigt najs stance-og9-3
    Av perr i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-08-12, 22:19
  4. Saab 9-3 -98 24700mil fullservad mycket gott skick Pris?
    Av frexo i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 18:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •