Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 9-5 -07 - Problem med elinfällning backspeglar

  1. #1

    9-5 -07 - Problem med elinfällning backspeglar

    Hej

    Har problem med den elektriska infällningen av ytterbackspeglarna på min 9-5sc -07'a.

    När jag trycker på knappen så rör sig speglarna inåt ett par cm sen händer inget mer. Trycker jag ut dom igen går dom tillbaka som dom ska i det yttre läget.

    Går det att smörja mekanismen med nått så dom går lättare igen? Typ nån teflonspray eller nått i springorna mellan foten o spegel?

    Antar att detta redan varit på tapeten i flera andra trådar, får dock inga bra träffar när jag söker.. Är väll jag som söker galet helt enkelt

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Ja, det är nog du som söker galet (eller inte lärt dig knepen) för det finns massor av trådar i ämnet men tyvärr få lösningar.
    Infällningen är integrerad i foten som ärgar lätt med olika problem som följd.
    Enklast är att leva med problemet eller att byta hela spegeln, brukar finnas på skroten fast de kostar hutlöst.
    All mekanik mår som bekant bäst av att användas regelbundet för att inte kärva ihop och ibland börjar saker "få nytt liv" om man motionerar dem.


    Sök här och använd infäl* speg* som nyckelord
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Ja, det är nog du som söker galet (eller inte lärt dig knepen) för det finns massor av trådar i ämnet men tyvärr få lösningar.
    Infällningen är integrerad i foten som ärgar lätt med olika problem som följd.
    Enklast är att leva med problemet eller att byta hela spegeln, brukar finnas på skroten fast de kostar hutlöst.
    All mekanik mår som bekant bäst av att användas regelbundet för att inte kärva ihop och ibland börjar saker "få nytt liv" om man motionerar dem.


    Sök här och använd infäl* speg* som nyckelord
    Misstänkte väll det också ang sökningarna jag försökt mig på

    Mmm lite störigt när el inte funkar bara

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    495
    Höll på att leta ihjäl mig ang information om detta för ett par år sedan, men hittade ingen lösning. Har du lite tur kan du kanske smörja upp dem innan det är för sent. Annars har Speedparts börjat sälja dessa till ett inte riktigt lika hutlöst pris som tidigare.
    Utan Saab

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    667
    Jag har gett upp på mina infällbara speglar... Hade isär allt och smorde men inte hjälpte det. Så nu har jag dragit ut kontakterna och får leva med fasta speglar. Tycker jag lever ett bra liv i alla fall

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #6
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Justeringen och defroster är väl dumt att koppla ur, men man kan ju lossa kontaktstycket på knappen för infällningen så slipper man att spegeln fastnar halvvägs.

    Denna är ju bra att känna till: Reparation av elbackspeglar / PMM / Backtilt på 9-5/ng9-3
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 10:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •