Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gnällande styrservo

  1. #1

    Gnällande styrservo

    Sedan en tid tillbaka har ett gnällande ljud kommit från servopumpen. Jag tror åtminstone med 99% säkerhet att det är servopumpen eftersom jag fått fylla på vätska som en tok på sistone. Ibland är det lite vitt skum i behållaren när jag ska fylla på, ibland är vätskan klar.

    Ni som kan sånt här, kan det vara endast ett läckage nånstans? Alltså att pumpen i så fall fortfarande är intakt men får "för lite vätska"? Eller är det med all säkerhet ett byte som behövs? Den är ju ganska dyr så man vill vara säker.

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Och det är för svårt att skriva vilken bilmodell det gäller?
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Är det en 9-5 -05 igen??

    Det är dags för bonkeman att börja skriva vad det gäller för modell när det startas trådar, inte första gången det glöms
    Och vad har det med motorstyrning att göra?
    Lathund för inlägg om felsökning
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    i vilket fall som helst så låter det om pumpen när nivån minskar och oljan tar slut och det indikerar ju även det faktum att du får fylla ofta. När nivån blir låg och den börjar piska in luft så börjar dessutom oljan att skumma. Steg ett är nog att lokalisera läckaget som gör att oljan tar slut.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •