Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Nytt batteri

  1. #21
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 482
    Märk batteriet på något diskret sätt. Dom kanske gör som Elgiganten. Byter ut och påstår sedan att det inte var något fel. Debiterar därefter kostnaden för felsökning. Ett fult sätt att blåsa kunden trots garantiärende.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  2. #22
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Har nu varit inne och bytt batteriet. De ville givetvis göra en egen felsökning, och sa att ibland kan det ta timmar, men jag beskrev felsymptomen och sa att de kommer se ganska snabbt att detta batteriet är kass så jag väntade vid disken. Efter 5-10 minuter var de tillbaka och hade konstaterat samma sak. Fick därefter själv gå och hämta ett nytt direkt från butiken.

    3 användare gillar detta inlägg



  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 036
    Medlem#
    10604
    Citat Ursprungligen postat av TCarlsson Visa inlägg
    Märk batteriet på något diskret sätt. Dom kanske gör som Elgiganten. Byter ut och påstår sedan att det inte var något fel. Debiterar därefter kostnaden för felsökning. Ett fult sätt att blåsa kunden trots garantiärende.
    Nu blir ju detta helt OT, men då jag själv är lagerchef (alltså även ansvarig för service etc) på Elgiganten Karlskrona så måste jag bestämt säga att det inte på något sätt jobbas så. Dock finns det många varuhus, och med många anställda i varje varuhus så lyckas (på nåt märkligt sätt) alltid några idioter nästla sig in

    Vi utgår generellt alltid från "kunden har alltid rätt" principen, och produkten sändes till auktoriserad verkstad (beroende på produkt/märke) och när den kommer tillbaka så kan vi inte mer än utgå från vad verkstad säger i form av tex lagad, utbytt eller IFK (Inget Fel Konstaterat).
    Sen händer det alldeles för många ggr att verkstad missar nåt under tiden dom kör sina tester, och då finns det givetvis diverse åtgärder att ta däremot oxå om inte minst enligt konsumentköplagen.
    Hur som helst så hoppas jag det löst sig för dig TCarlsson!
    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

  4. #24
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 482
    Jag löste det genom att aldrig mer handla på Elgiganten. Jag inser såklart att det sannolikt inte är lika illa överallt. Mitt ärende var ordentligt bottnat. Det var helt uppenbart vad de pysslade med. Det kan ju ha varit den enda butiken i hela Sverige som agerade så men det har jag väldigt svårt att tro. Det kan ju ha varit så att ledningen var helt okunniga om hur man hanterade reklamationer men det har jag också väldigt svårt att tro.

    Heder åt Biltema som sköter reklamationer på ett bra sätt.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Gryt
    Inlägg
    171
    Medlem#
    7435
    Har nu varit till Biltema och de vägrar att byta ut mitt batteri! De har laddat och testat, jag fick resultatet se bild, med en EXP-800. Jag hittade en manual till den men det står ingenting om hur testen görs bara handhavande! Någon som vet något om den apparaten för någon belastningstest görs ju inte!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Aktuella SAAB:ar: nr. 22 ng 9-3 ss 2,0T Aero XWD Biopower 210 2010; nr. 21 Og 9-3 SE 2,0T 200 cab 1999; nr. 19 9000 CSE 2,3t 170 (250+ E85) 1998

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •