Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Guide: Förstå OpenSID-värden

  1. #1
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719

    Guide: Förstå OpenSID-värden

    I denna första del av min video-guide visar jag grunderna i OpenSID samt hur man kan använda några enkla värden för att kolla motorns prestanda.



    Del 1 visar värden såsom Lamb, AMUL, LIMP, nErr, mReq, mAir och hur man slår på och stänger av OpenSID samt hur man ändrar Mode.

    Nyfiken på hur man lägger in OpenSID i första hand? Kolla min tidigare guide: http://forum.saabturboclub.com/showt...a-OpenSID-i-T7

    2 användare gillar detta inlägg


    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2016
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    60
    Hej! Riktigt bra och bra också att du berättar vad "normalvärden" kan ligga på, detta kanske går att utveckla beroende av trimningsgrad osv i en kommande version?

    //Mvh & god jul, Per

  3. #3
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Tack Per! Ska försöka läsa på inför de senare delarna och ta med lite om trim också
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

Liknande ämnen

  1. Konstiga Lamd värden i Opensid (Mreq/Mair)
    Av Mr_SunBear i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-10-11, 10:08
  2. Fråga ang värden i openSID (luft)
    Av traskalle i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 09:36
  3. OpenSid fel kod
    Av spoony i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •