Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Underforum för Cadillac BLS?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    76

    Underforum för Cadillac BLS?

    Som rubriken säger, finns det nåt värde/intresse i att ha ett underforum för BLS? Den är ju i stort sett en 9-3 med viss avvikelse i kaross och interiör, så det kanske inte är relevant? Min tanke är väl att kunna samla ev tips och frågor runt den modellen i ev förekommande fall, verkar tunt med forum för just BLS.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Saab 9-3 1,8 BioPower 2008
    Cadillac BLS 2,0t FlexPower 2008

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Nu har vi ju inte den typen av indelning på forumet utan vi har kategorier baserade på vilken typ av fråga det är istället för bilmodell. Anledningen till det är att genom åren har SAAB haft återkommande modellnamn där dessutom olika modeller delat väldigt mycket teknik varför en fråga om en 9-3 till 100% kan besvaras av en tråd som handlar om samma del i en 9-5!
    Vi har därför ansett att det skulle förvilla snarare än hjälpa att ha det indelat i modellkategorier.

    Man skulle dock kunna tänka sig (men det måste vi fundera lite på) att man som extra "hjälp" till våra SAAB-vänner med konstigt märke på ratten har en särskild avdelning för BLS. Det skulle dock kanske bli märkligt eftersom vi inte indelar per modell i övrigt.

    Det minsta man kan göra är ju att stoppa in BLS i sökorden på forumet så man får träffar på google.

  3. #3
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Vi har inga underkategorier för specifika modeller av Saab heller, så jag tycker det skulle kännas lite konstigt om vi plötsligt öppnade en för BLS. Forumet har redan ganska många kategorier, varav vissa har ganska få besökare vilket har lett till att vi moderatorer och admins har snackat om att minska antalet. Självklart är diskussioner om BLS välkomna i off-topic, och eventuellt andra kategorier beroende på exakt vilket ämne som diskuteras.

    Det är bara min åsikt. Flera åsikter mottages gärna.

    Edit: Bollman hann före

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Jag skulle kunna sträcka mig så långt som att frågor om BLS faktiskt kan få komma in i "värmen" i våra vanliga kategorier. Frågor om BLS kan ju faktiskt ge värdefull info till "vanliga" SAAB-åkare också!

    3 användare gillar detta inlägg



  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    76

    Underforum för Cadillac BLS?

    Kloka och bra svar, jag känner också att det troligen 'stökar' till det om man skapar ett forum till. Uppstår behovet av en BLS-specifik fråga så ställer jag den i relevant forumdel så ser jag hur den tas emot. Är det en fråga angående t ex drivlina så är det väl bara att ange motsvarande 9-3. Den jag har är en 2,0t Flexpower 2008 med 5-växlad automat, så det är inga konstigheter egentligen jämfört med en 9-3. Tack för svaren.
    Tobbe


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Senast redigerat av toien den 2016-12-11 klockan 22:01.
    Saab 9-3 1,8 BioPower 2008
    Cadillac BLS 2,0t FlexPower 2008

  6. #6
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Hade frågan kommit från många betalande STCS medlemmar hade kanske det varit mer befogat.
    Och ni är ju ändå välkomna i Forum: Motor- och trafikrelaterat

    Och sköter ni t.ex. rubrikerna ordentligt som du föredömligt gjort i tråden om spolar munstycken så borde det vara lätt att hitta BLS specifika frågor.
    Att diskutera annat som är identiskt i Saabar och andra GM märken i Saabkategorierna är egentligen inget problem om det sköts snyggt.
    En specifik gren för just BLS skulle dessutom vara väldigt tunn då det kanske är en handfull BLS ägare som hittar hit.
    Jag undersökte intressen för en ny lokalgren eftersom det var mer efterfrågat och intresset var klent. Lokaldelen: Värmland/Dalsland med omnejd ??

    Underforum finns sedan en tid tillbaka: Forum: Modeller besläktade med Saab

    Senast redigerat av HeRmAN den 2020-08-17 klockan 10:24. Anledning: Länkat till underforum
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. NG9-3 ratt i Cadillac BLS
    Av mondeost220 i forum Modeller besläktade med Saab
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-03-04, 16:55
  2. 235/45-17 -> 225/45-17 Cadillac BLS
    Av Fairlane i forum Modeller besläktade med Saab
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-10-29, 09:01
  3. Cadillac 2,8T AWD
    Av .loser. i forum Modeller besläktade med Saab
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 16:16
  4. Köpa Cadillac BLS?
    Av Fairlane i forum Modeller besläktade med Saab
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 18:42
  5. Cadillac/Saab
    Av Indalsman i forum Modeller besläktade med Saab
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 23:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •