Ser ju bra ut, har aldrig sett såna fälgar på og9-3 tidigare. Nytt antennspröt är billigt och lätt fixat. Lagar du dessutom rosten i hundbenen så slipper du helvetet.....
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Tack! Och skönt att höra☺Antenn funkar upp och ner men inte sista sektionen. Rosten ska fixas. Men först ska bakbromsar bytas och vevaxelgivaren
Välkommen till STCS forum.
Ser helt ok ut! Enda möjliga anmärkningen jag har är på sc i rubriken. Används inte på og9-3. Bara på ng9-3 för att skilja mellan ss och sc.
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Tack så mycket☺ fixat rubriken
Kan berätta att fälgarna är 17x7 et43 65.1mm nav och har 225/50 profil däck. Fyller ut hjulhusen rejält men tar inte i någonstans. Okänd sänkningssats på bilen med Bilstein sprint dämpare
Senast redigerat av Masen74 den 2016-11-21 klockan 00:34.
Byter du bara centrumkåporna så är det OK.
Mvh Sven
VVFB (Våga vägra facebook)
99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007
Tjusiga fälgar. Rostfläcken, antennen och extraljusen sticker desto mer i ögonen dock
Haha min sambo tyckte samma sak om extraljusen
Extraljus har man ju sällan för att de är snygga. De sitter oftast där av en praktisk anledning, och det är att få mer ljus i mörker. Skriver oftast då jag vet att undantag finns.
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Jovisst. Sedan kan man ha mer eller mindre snyggt montage av dom där extraljusen. Den här varianten där extraljusen hänger helt framför stötfångaren, tycker inte jag alls är speciellt tilltalande. Lite halvdiskret montage ovanpå stötfångaren och relativt låga strålkastare, eller en ramp, tycker jag ser betydligt mera diskret ut.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Men man får ju ändå ge en eloge till extraljus-montören, att denne inte borrat hål i stötfångarens ovansida, utan istället använt vad som till synes ser ut som en vinkelplåt bakom reg.skylten.
Ja så är det monterat. Vinkelplåt bakom skylt. Inte jag som monterat. Köpte bilen för 2 veckor sedan nybesiktigad med en 2a på förarbältet, avställd och utan vinterdäck och med lite småfix. Väldigt fin och rostfri förutom rost vid bakskärmarna.
Fan vad jag saknar min 9-3 Aero. 15 år sedan...... Hade mm evo i 18 tum mörklackade på Volvo verkstad...
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
I helgen blir det till att börja serva lite. Tänkte börja med multirem och luftfilter
Bra jobbat!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
När man byter remmen så är det bra att även byta hjulet på spännaren och hjulet ovanför spännaren. Lagren i hjulen överlever sällan två remmar. I mitt fall var det enklast att lossa hela spännaren och sätta den i skruvstycket för skruven som höll spännhjulet satt väldigt hårt.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972