Nästan alla dörrar är nu nedplockade på dörrlåsen, fönsterhissar samt kabelhärva. Mitt konsol samt insttumentpanel är helt bortplockade. Nu återstår golvmattan samt hela ledningsnätet på insidan.
Nästan alla dörrar är nu nedplockade på dörrlåsen, fönsterhissar samt kabelhärva. Mitt konsol samt insttumentpanel är helt bortplockade. Nu återstår golvmattan samt hela ledningsnätet på insidan.
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Då har arbetet med att ta ut all el påbörjats! Elen bakom instrumentpanelen är helt borta nu, nu ska elen från motorrummet kopplas ur och tas igenom torpedväggen även kabelhärvan från dörrarna ska tas igenomn respektive genomföring. Sen ska antennkabeln för GPSen dras om nu när kabelhärvorna tas ut samt kabeln för hastighetssignalen. Det enda jag egentligen saknar är en UHP enhet, inte super viktigt men är en kul grej
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Du kommer skrota karossen för kombin om jag förstod det rätt?
Japp det stämmer
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Igår fick jag hem den nya sittpåsen till förarstolen dock är det till höger framstol då vänster hade utgått. Jag blev förvånad att värmedynan sitter redan på sittpåsen. Jag insåg när jag hade rivit ner dynan att jag glömde köpa klamrarna till klädseln så det är nu beställd. Medans jag väntar på att klamrarna ska komma så ska jag passa på att sy ihop sömmen på ryggpåsen där den har spruckit.
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Nu har jag fått ihop stolen. Ryggpåsen var sprucken i det högra, nedre hörnet och jag gjorde mitt bästa att sy ihop den. Sömmen blev helt okej, ser bättre ut än ett stort hål iallafall. Jag funderar på att beställa en ny ryggpåse men det blir återigen ifrån en passagerarstol alternativet är att beställa vinylfärg och lite vinyl filler.
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Bra jobbat
Tackar
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
För att fördriva tid för att kunna vända tillbaks dygnet efter att ha jobbat natt så bestämde jag mig för tackla klädseln till baksätet. Sittdynan tog jag ifrån kombin då den var bolt on medans ryggen inte passar rakt av. Efter lite grävande med hjälp av esaabparts hemsida så hittade jag några ryggpåsar i rätt klädselkod som fanns i lager och var till sedan. Jag la en beställning hos Maptun och fick hem 3 dagar senare. Jag började med 60% delen då det är den svåraste delen. Efter att ha spenderade ca 2-3h på den delen så sitter allting på plats förutom armstödet som ligger i garaget. Armstödet plockar jag ifrån kombin. Det blir en enorm skillnad gentemot det gråa, trista tyget som satt tidigare!
Senast redigerat av adam93 den 2024-05-03 klockan 17:41.
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Nu har jag monterat tillbaks ryggstödet till baksätet. Det blev riktigt bra! Nu kommer jag vänta med resten tills det är dags att uppgradera instrumenteringen och det.
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Just nu händer det inte jätte mycket. Nästa vecka är tanken att kombin ska skrotas, måste få ihop någon ställning som karossen kan sitta på. Stytväxeln som satt i kombin håller på att få sig lite färg, hade några stycken 2k sprayburkar med silvermetallic ifrån kombin som nu får komma till användning. Sedan ska nya damaser och styrleder monteras. Vilket fett skulle ni rekommendera till dem inre styrlederna? Denna styrväxel ska monteras på sedan och den som sitter på sedan ska renoveras och ha liggandes som reserv.
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Idag blev det lite välbehövlig ompyssling av sedan. Jag har haft missljud ifrån kupéfläkten så jag tog kupéfläkten ifrån kombin. Sen så skulle jag byta ställmotorn för recirkulationen vilket var riktigt trångt att komma åt den bakre skruven. Efter många svordomar så fick jag den bytt. Ett arbete som skulle ta en halvtimme tog det istället 2h! På fredag så ska den in på en AC service, få se om något behöver bytas eller om allting är helt och tätt.
Jag ska även beställa tid för att få kombin hämtad och skrotad så jag kan få tillbaks garaget och rensa upp! Det blir stökigt fort...När garaget är tillgänglig så ska sedanen in för byte av bakvagn, avgassystem, främre länkarmar tillsammans med styrspindelhusen och nyrenoverad styrväxel. När det är gjort så ska den in för en 4-hjulsmätning.
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi