Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Trögstartad när bilen stått ett par timmar. Bränslepump??

  1. #21
    Guest
    Har dålig erfarenhet av deras enligt mig obefintliga servicemind. Men det är ju min erfarenhet. Håller mig till Nordic och speedparts i fortsättningen där jag har fått ett mycket mycket bra bemötande.

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    99
    ok har precis tvärtom åkte 16 mil till nordic för att få ett steg 3 instoppat i bilen men när jag väl kom dit så fanns inget program hemma till min bil så jag håller mig till maptun

  3. #23
    kolla så att inte o-ringen till btr har gått sönder så var det på min bil en gång bara att ta å skruva bort den o kolla den lilla o-ringen som sitter där, det var ett litet jack i ringen men det var tillräkligt för att man skulle behöva mala ett tag på start motorn innan motorn startade. kostade mig några kronor

    //Kristoffer
    gå gjärna in å lägg en röst på min bil.

    http://www.garaget.org/?car=56995

  4. #24
    Guest
    Ska kolla detta //Kristoffer.

    Någon som har koll på detta med luftmassemätare?

  5. #25
    Guest
    hittade tillbaks hit igen.

  6. #26
    Guest
    Vet ej om jag är dum i huvudet eller vad som är fel. Har kollat efter denna inspektionslucka men kan ej hitta någon.

  7. #27
    Guest
    Ok nu har jag hittat luckan och lossat på den. Jag var lite dum i huvet som jag trodde. Dags att kolla resten i morgon. Mycket roligare att dricka bacardi just nu.

  8. #28
    Guest
    Följetong. Har hittat pump och ventiler. Fick loss den gamla ventilen genom att klippa bort den. Kul med hårdplastslang! NOT!
    Nu har jag ett litet hellvete med att få dit den nya ventilen.
    Undrar om det funkar med värmepistol? BBQ någon?

  9. #29
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Kniv och 2st polygriper.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  10. #30
    Guest
    kniv?

    Tror att det är fixat nu. Tog en grov x-mejsel och värmde upp den ordentligt för att utvidga slangen. Sen gick det lite lättare att få dit ventilen. Satte dit en liten slangklämma för säkerhets skull. Om det inte funkar i morgon bitta så är det något annat fel.

    Tack för hjälpen gubs!

  11. #31
    Guest
    %&)"%&%¤&/")# och en massa mer svordommar. Har nu bytt ventilen men problemat kvarstår fortfarande.
    Nu är jag helt ställd. Vad kan det mer vara? Spridare? BTR?
    Måsta jag provtrycka för att få reda på vad som är fel eller vad göra?

    Magnus

  12. #32
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Jag tror fortfarande på BTR
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  13. #33
    Guest
    Ok dags att kolla även den. Vart sitter den o.s.v?

    Magnus

  14. #34
    Guest
    Jaha då var det dags för fortsättning i mitt dilemma. Har bytt backventilen men det gjorde ingen större skillnad. Har kört bilen ett tag nu och det har funkat skapligt. Men har en tid kännt små ryckningar över hela registret.
    Har kört 8 mil idag och när jag kom hem stannade jag för en pizza. Stod still i 15 min kom ut och då vägrade fanskapet att starta.
    Den drog runt som vanligt men startade inte. provade ett antal gånger men samma resultat. Väntade 10 minuter och testade igen, då startar den helt plötsligt.
    Kan detta vara pumpen som håller på att ge upp? Med tanke på den lätt ryckiga gången och så detta idag.
    Vart kan jag köpa en pump billigast och vad kostar den i så fall?

    Magnus

  15. #35
    Guest
    Ny pump beställd hos speedparts. Chansade på att ringa 19.30 ikväll och han svarar och skickar en ny pump direkt så jag har den på fredag. Det kallar jag service. Då ska man bara klura ut hur man ska byta den
    Tips någon? Ska jag lossa den grå plastringen? Är den gängad eller?

  16. #36
    Guest
    LÖST!


    Ny backventil och ny b-pump.

    Magnus

Liknande ämnen

  1. Problem med misständning om bilen stått mer än 2 timmar
    Av criffo67 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 21:35
  2. Vad bör man göra när bilen har stått länge NG900
    Av AlexAlingsås i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 22:21
  3. Ryker då bilen stått över natten eller ett par timmar.
    Av Rickard93 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 17:51
  4. Kopplingen tappar trycket när den stått några timmar
    Av pumpe3 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 09:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •