Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: NG900 - Lossa pluskabel från generatorn

  1. #1

    NG900 - Lossa pluskabel från generatorn

    Hej!

    Har slitit i två dagar nu med att demontera generatorn och efter mycket blod, svett och tårar är den äntligen lös från fästet.

    Den lilla gröna kabeln har jag lossat men jag inte loss den tjocka pluskabeln. Muttern bara snurrar!

    Är det någon som varit med om detta och har några tips för att få loss den (helst utan att riva hela bilen)?

    Kan man klippa kabeln, och isåfall hur gör man när man ska koppla in den nya generatorn?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 927
    om du ska byta generator så är väl det enklaste att ta en dremel eller liknande och klyva muttern? Bara såga över muttern alltså. Klippa kabeln går ju det också men då får man ju klämma dit en ny kabelsko om du har tillgång till dylika ting.

  3. #3
    Bra tips med Dremel, har ingen själv men vi har en på jobbet jag kanske kan låna hem. Det är ju jäkligt trångt där men det kanske kunde funka.

  4. #4
    Uppdatering: Fick äntligen loss generatorn! Det gick lysande att kapa muttern med Dremeln. Använde en sån där förlängning annars hade det nog varit svårt att komma åt.

    Tusen tack för tipset!

    1 användare gillar detta inlägg

    gbg


Liknande ämnen

  1. Är det generatorn som gett upp? Saab NG900
    Av RSC i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-29, 18:05
  2. [LÖST] Lossa skruvarna till generatorn 9000 2,0t -97
    Av /J i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 18:13
  3. generatorn på min ng900?
    Av Accelsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 21:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •