Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vilket spjällhus passar till 9-5 2.3 biopower -08

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    3

    Vilket spjällhus passar till 9-5 2.3 biopower -08

    Hej!

    Måste byta mitt spjällhus på bilen och sökt på bildelsbasen efter ett begagnat. Tycker dock det är stört omöjligt att veta vad som passar, så många olika modeller av automatare, årsmodeller och varianter. Någon som vet med säkerhet vad som passar min bil? Hittat ett som kommer från en likartad bil, fast årsmodell 06, har för mig att modellerna ändrades rätt mkt from 2008, eller kanske helt fel för mig?

    Tacksam för hjälp av någon av er bilkunniga!

    edit: hmm, kanske måste säga mer om bilen.. saab 9-5 2.3 biopower -08 5d manuell
    Senast redigerat av toeb den 2016-11-10 klockan 13:47. Anledning: glömde lite info

  2. #2
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 103
    Medlem#
    10350
    Om du är osäker så går det att läsa på spjällhuset vilket partsnumret det är och köp sedan ett med samma nummer.
    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av JörgenGranberg Visa inlägg
    Om du är osäker så går det att läsa på spjällhuset vilket partsnumret det är och köp sedan ett med samma nummer.
    Tack för svaret, tror att numret får jag bara om jag plockar ner det, vill helst inte göra det innan jag har ett nytt att sätta dit, nä inte speciellt mekglad. Tänkte att det fanns något enkelt svar typ att den eller den passar.

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    3 724
    Medlem#
    10798
    Citat Ursprungligen postat av toeb Visa inlägg
    Tack för svaret, tror att numret får jag bara om jag plockar ner det, vill helst inte göra det innan jag har ett nytt att sätta dit, nä inte speciellt mekglad. Tänkte att det fanns något enkelt svar typ att den eller den passar.
    Det är samma spjäll sedan 2004, heter numera 5950191 men kan ha haft andra artikelnummer under årens lopp. Artikelnummer står på sidan av spjällets svarta kåpa över spjällmotorn så det är ju enkelt att kolla upp, bara att lyfta huven och ta bort plastkåpan över insuget.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av SaabJohan Visa inlägg
    Det är samma spjäll sedan 2004, heter numera 5950191 men kan ha haft andra artikelnummer under årens lopp. Artikelnummer står på sidan av spjällets svarta kåpa över spjällmotorn så det är ju enkelt att kolla upp, bara att lyfta huven och ta bort plastkåpan över insuget.
    Tack!

    Har ju kollat in ett spjäll på bildelsbasen (lagernummer W408780 : Saab 9-5 -06 Spjällhus), utifrån ditt svar antar jag att jag vågar beställa detta då :-)

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Passar ett spjällhus från B204E till B205R?
    Av MrDanger i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-24, 11:44
  2. Vilket ET passar bäst 20" till OG9-5
    Av Nordenstrom i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 00:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •