Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Navigatons skiva 9-3 SS

  1. #1

    Navigatons skiva 9-3 SS

    Hej på er, är ny saabägare och ny på forumet. Mycket lärorik läsning hittills och jag hoppas kunna bidra framöver när jag blivit mer varm i kläderna.

    Var ute hos Svenska Bil i Akalla och skulle köpa uppdaterad skiva till Navven, killen bakom disken hävdade bestämt att kartorna inte fanns på DVD utan jag var tvungen att boka servicetid för uppdatering. Jag förklarade tydligt och långsamt att Kartan visst ligger på DVD, vi stod och dividerade ett tag tills jag förstod att puckot (ursäkta) aldrig skulle ändra åsikt, eller orka kolla upp hur det låg till, så jag vände mig om och gick.

    Vore oerhört tacksam om någon kunde ge mig tips på vart jag kan hitta karta någonstans, verkar inte direkt vara lagervara hos handlarna om dom nu överhuvudtaget vet vad det är.

    ---Jens

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    300
    Är väll bara att plocka DVD'n ur bilen, lägga den i det medföljande fodralet och gå in och fråga om de har någon nyare version?

  3. #3
    Visst är det så, när jag var på Svenska bil hade jag dock inte bilen med mig och inga handlare i stockholmstrakten verkar ha skivor som lagervara och jag behöver en snabbast möjligt.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    396
    Citat Ursprungligen postat av jelasto
    Visst är det så, när jag var på Svenska bil hade jag dock inte bilen med mig och inga handlare i stockholmstrakten verkar ha skivor som lagervara och jag behöver en snabbast möjligt.
    Hur gick det, fick du tag på nån nyare skiva?? Jag har också navin i min ss med skivan "Western Europe 2005" Men även den känns rätt gammal(materialet verkar vara ihopsamlat under 2003 - 2004). Tänkte jag skulle ta med mig fodralet in till Saab idag och höra om e har nån nyare version. För när jag var där utan skiva så sa de samma sak till mig att det uppdaterades vid servicen. De verkar ha svårt att skilja på själva mjukvaran för navin och kartmaterialet.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Gå in o be dom kolla vad 12806040 är för artikel. Svarar dom inte DVD-kartskiva så ljuger dom.
    Man lär så länge man lever.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    396
    Citat Ursprungligen postat av Hedis
    Gå in o be dom kolla vad 12806040 är för artikel. Svarar dom inte DVD-kartskiva så ljuger dom.
    Ok, det är ju det artikelnummer som står på mitt fodral, då finns det kanske ingen nyare skiva ännu då?!?!

  7. #7
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 174
    Abonnemang på DVD kart-skiva passande 9-3 SS kommer att lanseras i samband med att den nya uppdaterade kart-skivan släpps i augusti.
    Abonnemanget kommer att täcka in två efter varann uppdaterade utgåvor av kart-skivor( en uppdatering per år).

    Följande länder ingår: Andorra, Österike, Belgien, England, Irland, Italien, Finland, Frankrike, Tyskland, Lichtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederländerna, Nord Ireland, Norge, Portugal, San Marino, Skottland, Spanien, Schweiz, Sverige, Wales

    Tråkigt att du stött på en så okunnig "ofelande" person bakom disken.

    Mvh
    Rickard

Liknande ämnen

  1. WIS- skiva på MAC
    Av RacingEdition i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 10:58
  2. gps skiva
    Av saab_4ever i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 18:43
  3. Få loss CD skiva?
    Av Blue Spirit i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 10:07
  4. gps -skiva
    Av Daniel76 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 14:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •