Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Aerokit og900 5-dørs

  1. #1

    Aerokit og900 5-dørs

    Noen som har erfaring med modifisering av aeroplast til 5-dørs? Har sett noen forskjellige varianter. Har trålet litt på nett og funnet noen bilder av diverse 4/5-dørs med airflow(kopi)/aeroplast. Vet det finnes airflow/kopi til og900, men jeg ønsker å bruke et aerokit. Har nesten 3 komplette sett og tenkte å "ofre" ett av de.

    Varianter











    Hva tror dere blir penest og mest funksjonelt? Ser for meg at en lang plastbit som går på utsiden av døren kan bli litt rart , særlig med åpen dør. Heller derfor foreløpig i retning av en slik løsning som på den gule. Altså med en liten bit helt bakerst.

    Kom gjerne med synspunkter. Har nå fått tak i utstyr slik at jeg kan plastsveise. Skal undersøke om det står noe på aeroplasten om hva lags plasttype som er brukt slik at jeg kan få tak i noen plaststaver i samme materiale.
    Saab 9000 2.0t A50
    Saab 9000 2.0T CSE

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572
    Översta bilen är ju PeterT16 och det är han själv som gjort modifieringen.....
    Eftersom det är hans räserbil har han gjort några "förenklingar". Biten på bakdörren går hela vägen till hjulhuset. Det innebär att plasten sticker ut en bra bit när man öppnar bakdörren. På en räserbil spelar det ingen större roll, men det kanske inte är lika lämpligt på en bil där bakdörrarna används frekvent.

    1 användare gillar detta inlägg


    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-30, 08:07
  2. Gör og900 intercooler någon nytta på og900 LTT?
    Av beepbeep i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 20:41
  3. Monteringsdetaljer till viggen/aerokit?
    Av quorthon i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 22:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •