Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Pip i bilen 9-3

  1. #1
    Grundladd delofsons avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Barkarby
    Inlägg
    475
    Medlem#
    10056

    Pip i bilen 9-3

    Är det någon som vet varför bilen ger ifrån sig en ljudsignal när jag sätter mig i den på förarplatsen. 9-3 2008 SC.

    Som en bekräftelse eller liknande. Entonigt snabbt pip. Småsaker jag funderar på
    SAAB 900 SE 2,0i MY96 *Såld*
    SAAB 9-5 S Kombi 2.0t MY01 *Såld*
    SAAB 9-5 SE Sedan 2.3t MY00 *Såld*
    SAAB 9-3 VectorActive SC 1,8t BP MY08 Nordic Steg1 | Subaru Forester XS 2019

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    11937
    En halvvild gissning: bältespåminnare? Det finns lite olika möjligheter att programmera bältespåminnaren, i Europa är default från fabrik att den inte låter förrän du kör över en viss hastighet, men i USA låter den så fort man vrider om tändningen. Det finns förmodligen ytterligare ett par inställningsalternativ.

    Du kan iaf alltid prova att klicka i bältet först, sedan sätta dig och se om det fortfarande låter.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    Har bilen vært uten strøm? Jeg hadde samme pipingen, og da mener jeg årsaken var at komfortlukking av vinduene ikke var kalibrert.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  4. #4
    Grundladd delofsons avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Barkarby
    Inlägg
    475
    Medlem#
    10056
    Bältespåminnare är det inte, då jag inte ens satt nyckeln i tändningen, sen är det inte USA-konfig på bilen. Svensksåld, brukad av en ägare, tills samma firma som sålde den ny bytte in den, och sålde den till mig. Det är så fort den känner att jag sätter mig i sätet. Ska säga att det är intermittent. Händer inte varje gång. Komfortlåsningen är det inte, tror jag. Då jag ofta använder komfortlåsningen för att få in ytterbackspeglarna. Men ska testa att dra ner rutorna och se om de går upp. Senast bilen var strömlös var ett tag sen, vad jag känner till iaf, och då kalibrerade jag rutorna.
    Men ska testa komfortlåsningen.
    SAAB 900 SE 2,0i MY96 *Såld*
    SAAB 9-5 S Kombi 2.0t MY01 *Såld*
    SAAB 9-5 SE Sedan 2.3t MY00 *Såld*
    SAAB 9-3 VectorActive SC 1,8t BP MY08 Nordic Steg1 | Subaru Forester XS 2019

  5. #5
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Har du blåtand påslaget på telefonen och du har blåtandskoppling i bilen så kanske anslutningen sker ungefär när du sätter dig med ett litet snabbt pip som följd.

  6. #6
    Grundladd delofsons avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Barkarby
    Inlägg
    475
    Medlem#
    10056
    Visst har man bara komfortlåsning på sidorutorna fram? Inte baktill. I så fall fungerar komfortöppning och -låsning alldeles utmärkt det med. En tanke slog mig nu att det kan vara så att den piper till när ytterbackspeglarna är infällda, för att påminna mig. Ska se om jag kan framkalla det så.

    Edit: Bilen har inte BT.
    SAAB 900 SE 2,0i MY96 *Såld*
    SAAB 9-5 S Kombi 2.0t MY01 *Såld*
    SAAB 9-5 SE Sedan 2.3t MY00 *Såld*
    SAAB 9-3 VectorActive SC 1,8t BP MY08 Nordic Steg1 | Subaru Forester XS 2019

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •