http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Har nu fått bort kroken, plockat isär hela mekanismen och smort allt. Låssprint och indikatorpinne glider mycket fint, trots det låser den inte när jag vrider in låstungan. Någon som känner igen detta?
Bra jobbat!
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
För att en avtagbar dragkrok inte ska orsaka problem så ska den huvudsakligen ligga i skuffen och dess plastskydd vara monterat istället (gärna med lite fett emellan).
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Senast redigerat av Bruksvägen den 2019-02-12 klockan 21:16.
Tyvärr inte. Men själva konstruktionen är antagligen generisk, så utöver den som Saab använde bör det finnas som passar på kroken från en massa andra bilmärken. Det bör vara den plugg som syns i den här monteringsanvisningen: http://saabdocs.com/Swedish/instructions/5525118se.pdf
Edit: Den här skulle det kunna vara: https://www.rameder.se/foerslutnings...-6-zb2328.html
Senast redigerat av Långmilare den 2019-02-12 klockan 21:52.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Jag hade förställt mig en sådan som finns i monteringsanvisningen. Jag skriver till Bosal och frågar vad de har att erbjuda
För att hitta ett täcklock till en avtagbar dragkrok borde ett besök hos bilskroten fungera.
Mekonomen har också olika alternativ https://www.mekonomen.se/bil/sok/Sea...=t%C3%A4cklock
Kanske har också "SAAB" kåpan som reservdel https://webshop.saabparts.com/search?term=dragkrok
Ingen av dem är rätt, men det är möjligt att den till ng9-3 2003 passar på kroken, det är avsedd för en annan Bosal-krok. Risken är också att skyddskåpan ser lite konstigt ut på en og9-3.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Det som finns på Saabs Webshop som heter "ÄNDPLUGG DRAGKROK" passar inte, det är den fast plugg som sitter längst ut på Brinks fasta drag för 9000, ng900 och og9-3, och har ett helt annat syfte. Jag skulle gissa på att minst hälften av alla 9000 CS med fast drag har den där modellen med den där plastpluggen.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Jag kanske skär till en egen plugg i trä
Bakdörrarna på sonens bil (9-3. 2,0 T - 06) låses inte alltid när han låser dörrarna. Vi vet inte riktigt vart vi skall börja söka efter felet. Det borde väl vara i mekanismen i dörrarna eller de som skickar en signat till dörrarna att låsa. Är det något ni känner igen?
Ganska vanligt med trasiga låskistor på ng9-3.
Finns en fin howto med bilder här -> https://www.saabcentral.com/forums/s...d.php?t=307377
Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
Saab 9-5 2.3t -00 Saab 9-5 2.3t -99
Tack. Då är det bara att sätta igång och skruva igen
Tänkte byta kol i kupéfläkten på grabbens bil, jag tror att de är de som låter lite illa. Någon som vet vad det skall vara för kol?
Jag skall försöka ordna lite kyla i dotterns bil 9-3, 00. Det är kondensorn som måste bytas. Hur mycket måste jag plocka bort för att komma åt kondensorn. Måste jag ta bort oljekylaren? Systemet är helt tomt på kylmedel.
stötfångarens plast,undersidans plastskydd,sedan höger strålkastare,oljekylar-rören...sedan kommer du år kondensorn..inte speciell svårt men en hel del skruvande..akta med tätningarna till kondensorn...Lycka till.
Har du tänkt göra en seriös reparation eller en ful-reparation? Om systemet är så tomt att det kan ha kommit in fukt i systemet bör du byta även torkaren. Och sedan behöver du vakuumpumpa systemet innan du fyller på köldmediet. Egentligen skall torkaren bytas så fort man plockar isär systemet även om det inte tidigare kommit in fukt.