Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Byta xenonlampa 9-5 2007:a?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    81

    Byta xenonlampa 9-5 2007:a?

    Jaha, jag har beställt en lampa för 650kr, d1s serie 141, som skulle passa min bil men jag får inte i lampan i sockeln...
    det är helt jä..la omöjligt att krångla i lampan i sockeln, hur kan Saab konstruera en sådan konstruktion!!? Nu har jag förmodligen brutit sönder lampan med, den lilla pinnen har någon typ av isolering som har prucklit lite på mitten så det är väl bara att köpa en ny lampa för 650kr eller lämna bilen direkt på verkstaden som tar 1500kr för lampbyte...

    Ja. Jag har demonterat luftslang, luftmassemätare, tagit bort täcklocket, dragit ut den gamla lampan, släppt på låsringen, försökt trycka i nya lampan, haft sönder lampan, haft sönder knogar, många svärord, satt tillbaka allt utom lampan som inte gick att få dit, svurit lite mer, åkt hem med en rivstart...

    Hur gör man egentligen för att få dit lampan?
    Saab 9-5 Vector 2,3T -07.

  2. #2
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 888
    Mener du med dette at du prøver å sette en ny xenonlampe på den tenntransformatoren som du (også) tok ut av lykta? Det er mer vanlig at man skifter den komplette enheten.
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    495
    Det blir bättre gjort om du tar ner stötfångaren och skruvar loss lamphuset istället. Det är ganska lite jobb jämfört med att stå dubbelvikt och inte se vad man gör.
    Utan Saab

Liknande ämnen

  1. Svårt att byta xenonlampa i 9-3 SC -07?
    Av Totte S i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 19:15
  2. Byta xenonlampa 9-3ss (ej bi-xenon)
    Av Noddan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 03:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •