Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 900 Talladega -98 drar ur batteriet och surrar

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    900 Talladega -98 drar ur batteriet och surrar

    Hej!

    Har en saab talladega 98 som börjar bete sig konstigt, den drar ut batteriet utan något är igång, även med nytt batteri. Jag har startat den med kablar går den en bit, för att sen börjat blinka i instrumentpanelen och nästan dö igen. Efter att fått hem den så märker jag att den surrar ifrån motorrummet även när inte tänningen är på. Detta slutar när jag rycker säkringen till APC enheten.

    Någon som har någon ide? Bör tilläggas att den ibland har blinkat till i panelen och "dimmat" ljusen, i en bråkdelssekund under körning.

    Uppskattar all hjälp jag kan få!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 747
    Fram med mätinstrumentet och kolla upp var strömmen går.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av PelleJ Visa inlägg
    Fram med mätinstrumentet och kolla upp var strömmen går.
    Är ganska grön på bilelektronik, hur gör jag detta smidigast? Mäter resistansen i säkringsboxen? Tack för svar!

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 484
    Du kan börja med att kolla att bilen laddar som den ska. Mät spänningen över batteriet när motorn går på tomgång. Direkt efter start ska du ha ca 14,4 V. Har du väsentligt lägre spänning så laddar det för dåligt och batteriet kommer inte att orka starta bilen. Det finns ganska många trådar här om detta och hur man kan mäta strömförbrukning med tångamperemeter och/eller multimeter genom att rycka en säkring åt gången. Sök och du skall finna hjälp.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

Liknande ämnen

  1. SAAB 99 T16 drar ur batteriet
    Av Hyperkub i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-08-26, 08:41
  2. [LÖST] Drar ur batteriet OG9-5
    Av 9-3 Mike i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 22:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •